יש כל מיני סוגים של נשיאים, גם בארץ וגם בעולם. יש כאלה שירגשו אותך עד דמעות עם לב זהב וחזון מלא תקווה, ויש כאלה שיגרמו לך בעיקר לשקשק מפחד. לכבוד הפרק הבא של ״ברוורס״ (ראשון, 21:00) שיעסוק בנשיא ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, החלטנו להביא לכם רשימה של נשיאים ששוברים שיאים ברחבי תבל - לטוב ולרע.

הנשיא הכי עשיר

תאמינו או לא, גם רוסיה דורשת ממנהיגיה לחשוף את הכנסותיהם, ואפילו ולדימיר פוטין, שנחשב למנהיג החזק בעולם ולא רואה אף אחד ממטר, אינו חף מדרישה זו. אך כשחשף נשיא רוסיה את משכורתו ואת שווי נכסיו המשוער, משהו פשוט לא הסתדר. הגילוי של פוטין הציג את המנהיג כאיש צנוע, עם הון דל מאוד (כמעט אפסי), הכנסה נמוכה וכמעט ללא נכסים. את הונם המשותף שלו ושל זוגתו העריך פוטין בכחצי מיליון דולרים ברוטו, ותו לא. מומחים רבים בממשל ובפוליטיקה של רוסיה סירבו לקבל את הנתונים הללו, וגרסו כי בעשור האחרון השתמש פוטין בכוחו המוחלט ברוסיה כדי לבצע שחיתויות ולהחביא הון אישי עצום, המוערך ביותר מ-70 מיליארד (!) דולרים - מה שהופך אותו לנשיא העשיר בעולם. על מה הוא מבזבז את כל זה? אוסף שעוני יוקרה, יאכטת פאר, צי מטוסים פרטיים, 20 אחוזות – וארמון. 

ולדימיר פוטין (צילום: ap)
ולדימיר פוטין|צילום: ap
הנשיא הכי דיקטטור

מועמר קדאפי מעולם לא קיבל על עצמו תפקיד רשמי בלוב, בטענה שהוא רק נציג העם, אך בפועל, מרגע ההפיכה שביצע בעזרת המיליציה שלו בספטמבר 1969 ועד שנרצח על ידי ההמון בשנת 2011, הוא היה לנשיא שכהונתו נמשכה לתקופה הארוכה ביותר במזרח התיכון. ואם זה לא מספיק, הוא היה גם ככל הנראה הנשיא האכזרי ביותר. עזבו אתכם ממשה קצב: למועמר קדאפי היו מאורות אונס במרתפי הארמון שלו, שם כלא נערות ונערים, חלקם בגיל 14 בלבד, ואלה עברו התעללות פיזית ומינית במשך שנים. 

מועמר קדאפי (צילום: Epsilon, GettyImages IL)
מועמר קדאפי|צילום: Epsilon, GettyImages IL
הנשיא הכי צנוע

אין עוד מנהיג כזה, באחריות: נשיא אורוגוואי חוסה "פפה" מוחיקה בן ה-78 מנהל את מדינתו הקטנה בצניעות שהפכה אותו לכוכב עולמי. הוא תורם את רב כספו ומסתפק ב-1,200 דולר לחודש, מעולם לא עבר למעון הנשיא ומתגורר עדיין בביתו הצנוע, שם הוא מארח עשרות ילדים במצוקה – ומאחוריו יש היסטוריה של מהפכן ששדד מהעשירים וחילק לעניים. הוא הפך נישואים בין בני אותו המין לחוקיים בארצו, ואם זה לא מספיק, דאג גם ללגליזציה של גידול מריחואנה. ביום יום, הוא שואב מים מבאר, נוהג בחיפושית מודל '87, ומגדל כלבה מתוקה עם שלוש רגליים. תגידו שלא התאהבתם

הנשיא הכי מגניב

עוד לפני שהפך לנשיא השחור הראשון של ארצות הברית, הוא כבר רקד עם אלן דג'נרס:

בשביל לשכנע אנשים להצטרף לרפורמת הבריאות שלו, הוא חבר ל-BuzzFeed ו - נו, מה זה משנה מה הוא עשה שם, זה נשיא שחבר ל-Buzzfeed:

עד היום, אין לו בעיה לצחוק על אחרים וגם לא על עצמו. וחוץ מכל זה, הוא מכור לבית הקלפים ולמשפחה מודרנית ומודה בכך קבל עם ואינטרנט

ואחת לשנה הבאה

היא עדיין לא נשיאה, אבל לפני שבועיים הכריזה הילארי קלינטון כי תרוץ לנשיאות ארצות הברית, ואם תזכה, היא תהפוך לאישה הראשונה שתכהן בתפקיד אי פעם (וכנראה שזה יהיה לא רע גם בשביל ארצנו הקטנטונת). הכרנו אותה בשנות ה-90 כשבעלה, ביל קלינטון, היה נשיא (וגם שערוריית מין), ומאז היא הפכה לשם דבר בזכות עצמה, כפוליטיקאית בכלל וכמזכירת המדינה האמריקנית בממשלת אובמה הראשונה בפרט. אם תיבחר, הילארי לא תהיה האישה הראשונה שתכהן כנשיאה אחרי שבעלה היה נשיא באותה המדינה: כריסטינה קירשנר, נשיאת ארגנטינה, התמודדה לתפקיד לאחר מות בעלה, הנשיא לשעבר נסטור קירשנר, והפכה לאישה הראשונה שנבחרה לנשיאות בארגנטינה. גם אישתו של "פפה" מוחיקה, לוסיה טופולנסקי, היא חברת פרלמנט בארצה, ויש שמועות על התמודדותה לתפקיד סגנית הנשיאה לאחר פרישתו המתוכננת של בעלה הנערץ. 

"ברוורס" עם רובי ריבלין - ראשון, 21:00