אין יום שעובר בלי הצעת חוק חדשה בכנסת שיוצרת סערה, ביקורת והאשמות מכל הצדדים. נדב בורנשטיין שלא יכול היה להישאר אדיש לדברים, פתח את "חי בלילה" במונולוג שמציג את המציאות של התוכנית, במידה וכל החוקים יעברו, ומתאר איך יראו התרבות והתקשורת של כולנו.

"הלילה אנחנו עם הדברים שכדאי לדעת אחרי שהולכים לישון אבל לא נוכל לספר לכם. הלילה נהיה עם עוקץ הקשישים, האיש שעקץ במיליונים וברח, עימות עם קבלן שהונה ניצולי שואה. אבל בעצם לא נוכל לספר לכם את הסיפור הזה, מכיוון שחבר הכנסת בועז ביסמוט מציע לאסור על הקלטות ללא ידיעת הצד השני ולכן לא נוכל להביא את העימות עם הקבלן".

"כן נדבר על סרט ישראלי שנוי במחלוקת שמועמד לאוסקר. בעצם לא יהיה לנו את זה כי שר התרבות מיקי זוהר הצהיר שלא יממן סרטים כאלה. לפחות נוכל להראות לכם בהקרנת בכורה את הביצוע המטורף של נועה קירל באירוויזיון, בעצם גם את זה לא, כי יסגרו את התאגיד".

"ככה כנראה הייתה נראית התוכנית שלנו אם כל יוזמות החקיקה מהימים האחרונים היו מתקבלות - ככה תראה תקשורת מסורסת, תרבות מגויסת. אני הומו, אולי אני לא אוכל להגיש את התוכנית. אני חושב שכל מי שצופה בנו לא רוצה את זה. כשאני משדר כאן כל לילה אני עושה את זה בשביל כל הצופים, ולמזלנו לפחות בינתיים זה עוד לא המצב".