האם פקחים נותנים דו"חות לבעלי כלבים שלא בצדק? במהלך טיול שגרתי עם הכלבה שלו, פקח מעיריית תל אביב, ניגש לחן עמרם - ונתן לו דו"ח בטענה שלא אסף את הצואה שלה. עמרם, מנגד, טען כי הדבר אינו קשור אליו וביקש הוכחה. לאחר שהפקח נותר בשלו, עמרם החליט לפרסם את המקרה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית - וגילה כי הוא אינו היחיד.

"באמצע הטיול ניגש אלי פקח שסיפר לי כי הוא ראה את הכלבה שלי עושה את מה שעושה - ושאני לא אספתי את הצואה שלה", אמר עמרם בשיחה עם נדב בורנשטיין, "ביקשתי מהפקח איזשהי הוכחה, והוא הראה לי בטלפון צילום של צואה על דשא, שיכולה להיות של כל אחד. ניגשנו לראות את הצואה, והצבע והצורה שלה לא תואמים לצורה של הכלבה שלי - היא לא עשתה ואני בטוח בזה ב-100 אחוזים".

אמרת את זה לפקח?
"הוא טען שהוא ראה, ואין לי באמת משהו לעשות נגד זה, אני מקבל קנס של 730 ש"ח על מילה כנגד מילה".

לאחר מכן, עמרם שהחליט כי הוא לא מוותר פירסם את המקרה בקבוצת הוואטסאפ שיש לבעלי כלבים בשכונה. "החלטתי שאני לא מוותר להם ואני מתחיל איזשהו מאבק", סיפר, "הגשתי דבר ראשון ערעור שנדחה על ידי השירות המשפטי של עיריית תל אביב, והתחלתי לפרסם פוסט בכל מקום. מדי יום קיבלתי פניות של אנשים שאומרים שקרה להם בדיוק אותו הדבר. דיברתי עם הרבה אנשים וגם וידאתי שהם בטוחים ב-100 אחוזים שהכלב שלהם לא עשה את הצואה המדוברת".

 כל הדרגים בעירייה לא מקבלים את הגרסה שלכם.
"כל הדרגים לא היו שם איתי בגינה, הפקח טען משהו אחד ואני טענתי משהו אחר".

תשלם?
"אני כרגע ממתין לזימון לבית משפט. אני מקווה שהצדק יעשה ועד אז נעשה את כל מה שאפשר כדי להוכיח את מה שאנחנו טוענים".

בתיעודים נוספים שהגיעו לידי מערכת "חי בלילה", נשמעת אחת מבעלי הכלבים מתעמתת עם פקח. "זה לא של הכלבה שלי, אתה לא ראית אותה עושה קקי! יש פה מצלמות באזור בוודאות, אתה שקרן", אמרה.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "פקחי עיריית תל אביב-יפו אינם צריכים לעמוד במכסה כלשהי של דו"חות. ישנם מקרים בהם הפקחים רואים בעיניהם את העבירה מתבצעת אך לא מצליחים לתעד את רגע הטלת הצואה. במקרים אלו הפקח רשאי לתת דו"ח ולתאר את האירוע".