השעה הייתה תשע בבוקר, השעון המעורר עוד לא צלצל, ולפתע סלע עצום ניפץ את את זגוגית חלון חדר השינה ונחת סנטימטרים ספורים מהמיטה בה ישנו בני הזוג דניאל אלבז ואילנה בדירתם בתל אביב.

"אילנה ישנה בצד שמאל ואני בצד ימין. היה הדף חזק, הרגשנו רסיסים. קפצתי על אילנה במהירות", שחזר אלבז בשיחה עם נדב בורנשטיין, "ראיתי את האבן במרחק של פחות מחצי מטר מהראש של אילנה. זאת לא אבן, זאת חתיכה של קיר במשקל של 50 קילו - אולי יותר".

באותה מידה האבן יכלה לנחות במקום אחר.
"לגמרי. הייתי קרוב לאבד את ארוסתי. הבנו שזה קשור להריסה של המבנה פה, כי התחילו רעשים לפני כן. בדרך כלל אנחנו ישנים בחדר השני, ובגלל שהיינו קרובים יחסית למבנה, אמרתי לעצמי שניקח מקדם בטיחות וניכנס חדר אחד פנימה".

מה הדבר הראשון שעשית?
"לקחתי את אילנה והוצאתי אותה החוצה. רצתי לאתר הבנייה, התחלתי לצרוח שם, כי הם אפילו לא שמו לב לדבר הזה. צעקתי עד שהפסיקו והבינו שיש פה משהו".

איך דבר כזה קורה?
"באו לפה משטרה ומכבי אש, ומסתבר ששעה לפני כן שכן התריע שנפלה לו חתיכה של קיר בחצר. באותו רגע עצרו את העבודות, אבל שעה אחרי שסיימו את התחקיר על האירוע המשיכו. היה פה יזם שאמר לי 'זה קורה', זה הרתיח אותי, כי ארוסתי ואני היינו יכולים להיהרג בשנייה אחת".

מאורבן נדל"ן נמסר בתגובה: "מיד כאשר נודע לנו על המקרה, פנינו לבעלי הדירה במתן מענה מהיר להחזרת המצב לקדמותו ובעזרה לכל סוגיה ואף קיבל את המספר האישי לכל פניה ובכל שעה. כמו כן הוזמן במיידי סקר בטיחות. מבדיקה שעשינו הכל נעשה על פי התקנות".