צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
במקום שקע טעינה יש פתח תדלוק (צילום: ספורט 5)
במקום שקע טעינה יש פתח תדלוק|צילום: ספורט 5
פיאט 500 בגרסת המודרנית הייתה גלגל ההצלה של פיאט עם מכירות נאות, מאז הוצגה בשנת 2007, בעיקר בשוק האיטלקי כמובן חובב הרכבים הקטנים. בתחילת 2020 הוצג הדור השני (או השלישי אם תרצו כולל זו המקורית) והביא עימו את הנעה חשמלית לננסית האיטלקית, ויחד איתו גם מחיר שהתייקר ובעקבותיו מכירות שצנחו.

המחשבה על 500 מונעת בנזין וזולה משמעותית לא איחרה לבוא ובשנה שעברה הצהירה היצרנית כי זו אכן תגיע לייצור, והנה, יחידות טרום-ייצור ראשונות יורדות מפס הייצור במפעל מירפיורו, אותו מפעל דגל שגם מייצר את ה-500e, כאשר ייצור סדרתי יחל בנובמבר השנה, כאשר ביצרנית מצפים לקצב ייצור של 100 אלף יחידות בשנה – גבוה משמעותית מזה של ה-500 החשמלית וקצב המכירות שלה.
ידית הילוכים ידנית - פתרון נוסף להוזלה בעלויות (והגברת המכירות) (צילום: ספורט 5)
ידית הילוכים ידנית - פתרון נוסף להוזלה בעלויות (והגברת המכירות)|צילום: ספורט 5
על פי ההודעה, פיאט חוזרת כמה וכמה פעמים על כך שההחלטה נובעת מהקשר של המותג לאנשים וצרכיהם, אך כאמור, מדובר בעסק כלכלי לכל דבר ועניין וצניחה במכירות של דגם כה חשוב היא לא דבר של מה בכך.

בפיאט לא ציינו איזו יחידת הנעה הושתלה ב-500, אך ניתן להניח שהיא תעשה שימוש בזו שהוצעה בעבר בפנדה עם יחידת הנעה מיקרו-היברידית בעלת מנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים (Firefly) שבשלב זה לא נפסול אופציה זו לאור הצורך בקיצוץ עלויות וכן התמונה שהופצה בה נבחין בתיבה ידנית.
אם תהיתם לגבי מוצר המדף של סטלנטיס, הלוא הוא מנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי, הוא משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, כך שסטלנטיס יפתיעו אם ישדכו לו תיבה ידנית (בגרסתו הרגילה בעלת 100 כ"ס הוא כן מוצע עם תיבה ידנית).

העיצוב הכללי שמר על אותם הקווים של ה-500 החשמלית, בעוד החזית, שעוד מוסתרת עם מדבקת הסוואה, זכתה לסבכה עם פתחי אוויר כמובן ואת שקע הטעינה מחליף פתח תדלוק. בתא הנוסעים ולאור ידית ההילוכים האזור שתחת המולטימדיה אורגן מחדש.