צילום: רונן טופלברג (צילום: ספורט 5)
צילום: רונן טופלברג|צילום: ספורט 5
הדור השני של MG HS צמח בממדים (צילום: ספורט 5)
הדור השני של MG HS צמח בממדים|צילום: ספורט 5
הדור הראשון של MG HS שווק כאן בישראל מאז 2021 תחת השם EHS מאחר והוצע בגרסת PHEV בלבד וזכה להצלחה רבה עם 9,146 יחידות והיה לרכב הפלאג-אין הנמכר ביותר. הדור השני הוצג באירופה ביולי 2024 ונזכיר כי ה לעומת הדור היוצא, ה-HS החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה והממדים צמחו. הוא ארוך ב-4.5 ס"מ (465.5 ס"מ או 467 ס"מ בהיברידי/PHEV), רחב ב-1.4 ס"מ (189 ס"מ), נמוך ב-3 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (276.5 ס"מ) ותא המטען גדל ב-44 ליטר ל-507 ליטר (441 ליטר בהיברידי/PHEV).

כעת קבוצת לובינסקי, היבואנית המקומית, החלה בשיווקו, כאשר מחיר הכניסה זול כעת ב-15 אלף שקל, אך בהשוואה לגרסת הפלאג-אין היוצאת מדובר בהתייקרות סבירה של 5,000 שקל. כמו כן הוא זול מיונדאי טוסון (מ-188,990 שקל) או קיה ספורטז' (מ-184,990 שקל), אם כי בגרסתו ההיברידית הפער אינו גבוה (194,900 שקל לקיה). כמו כן נציין כי לגרסת הבנזין אחריות ל-5 שנים או 150 אלף ק"מ ו-7 שנים או 150 אלף ק"מ לגרסאות ההייבריד וה-PHEV ועל הסוללה 8 שנים או 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
שלוש יחידות הנעה: בנזין, היברידי ופלאג-אין עם טווח חשמלי של 109 ק“ (צילום: ספורט 5)
שלוש יחידות הנעה: בנזין, היברידי ופלאג-אין עם טווח חשמלי של 109 ק“מ|צילום: ספורט 5
יחידות הנעה
גרסת הבנזין מצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו והספק מרבי של 170 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות וצריכת הדלק עומדת על 13.1 ק"מ לליטר.

לגרסתו ההיברידית מנוע דומה, אם כי ההספק עומד על 143 כ"ס ואילו למנוע החשמלי הספק של 198 כ"ס (הניזון מסוללת 1.83 קוט"ש), כאשר יחדיו הם מספקים 224 כ"ס והשידוך כאן לתיבה בעלת מנוע חשמלי ושני הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 18.1 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה החזקה ביותר הינה היברידית-נטענת, מנוע הבנזין זהה (143 כ"ס) וגם זה החשמלי (198 כ"ס), אך ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס ובהתאם ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-6.8 שניות. ליחידת הנעה זו סוללה בקיבולת 21.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 109 ק"מ ואילו המטען הפנימי גדול יותר (6.6 קילוואט לעומת 3.7 קילוואט בדגם היוצא), כך שטעינה ביתית אורכת 3 שעות ו-24 דקות. אגב, צריכת הדלק כשהסוללה "ריקה" עומדת על 17.2 ק"מ לליטר.
רשימת אבזור ארוכה ביחס למתחרים באותה רמת מחיר (צילום: ספורט 5)
רשימת אבזור ארוכה ביחס למתחרים באותה רמת מחיר|צילום: ספורט 5
רמת גימור
כל גרסאות ה-HS / EHS יוצעו ברמת הגימור "לאקשרי" המציעה כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כ"א, קישוריות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, בלם חניה חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", ריפודי עור סינטטי בצבע שחור (צבע חום בתוספת תשלום של 1,555 שקל), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים עם זיכרונות למושב הנהג ומערכת כניסה קלה, תא מטען חשמלי (ללא מגע בהיברידי וב-PHEV), חישוקי "19 ועוד. כמו כן עלות צבע מטאלי (פרט לצבע אדום וכחול) תעמוד על 1,888 שקל
בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת התנגשות אחורית, זיהוי תמרורים, והתרעת עייפות והיסח דעת נהג. ה-HS החדש נבחן במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP וזכה בציון של 5 כוכבים.

MG HS – מחירון:
MG HS טורבו-בנזין יעלה 172,888 שקל
MG HS טורבו-בנזין היברידי יעלה 192,888 שקל
MG HS טורבו-בנזין היברידי-נטען יעלה 202,888 שקל