
מזה מספר שנים אף אדם, בארץ או בעולם, כבר אינו מופתע מעוד מותג סיני שצץ כפטריות אחרי הגשם, אך כשקם לו מותג אירופאי, יפני או אמריקאי, זו כבר סיבה לצלול לעומק. הפעם אנו זוכים לקבל פרטים ראשונים על מותג אמריקאי חדש העונה לשם SLATE, שמשמעו צפחה (סלע מותמר, שעבר שינוי מינרלי) עם חזון לביצוע תהליכי ייצור פשוטים ויעילים ומכירה ישירות ללקוח, זאת כדי לספק מוצר באיכות טובה ובמחיר נגיש. גישה המזכירה לנו את המודל העסקי של טסלה כמובן.
המחיר ל"סלייט" הבסיסית (כמה בסיסית? קראו בהמשך) עומד על 20 אלף דולר בלבד (לאחר סבסוד) אותה תוכלו להזמין אונליין ואף לתאם משלוח עד הבית. כמו כן תוכלו להוסיף למעלה מ-100 אביזרים שונים המוצעים לרכישה כבודדים או כחבילות, לשם התאמה אישית "בלתי מוגבלת".
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
המכונית של SLATE המבוססת על על פלטפורמה מודולרית היא בבסיסה טנדר קטן בעל שני מושבים. אורכה עומד על 4.43 מ`, רוחבה 1.79 מ`, גובהה 1.76 מ` ובסיס הגלגלים עומד על 2.77 מ`. חישוקי "17 עטופים צמיגי במידה 245/65, תא המטען הקדמי בנפח 198 ליטר ואילו תא המטען בתצורת SUV מגיע ל-963 ליטר (עד גובה הגג). מאידך, כושר העמסה עומד על 635 ק"ג וכושר הגרירה צנוע מאוד ועומד על כ-454 ק"ג בלבד.
עם ערכת התאמה לרכישה, תוכלו להפוך את הטנדר הקטן לג`יפון 5 מושבים, להתאים כלוב התהפכות ולהתקין כריות אוויר נוספות, כאשר את הכל תוכלו לעשות בעצמכם או לבקש מהיצרנית שתתקין זאת עבורכם. מערך הבטיחות צנוע מאוד וכולל בלימת חירום אוטונומית בלבד ועד 8 כריות אוויר, בהתאם לחבילה שרכשתם, כמו גם מצלמת רוורס ואורות גבוהים אוטומטיים.
העיצוב החיצוני בגרסת הטנדר מזכיר שילוב בין לנד קרוזר 70 ודיפנדר קלאסי, ובגרסת ה-SUV בסגנון פאסטבק אפשר למצוא מאפיינים שונים שמזכירים, לפחות לח"מ, את לאדה ניבה האייקונית או בגרסה המרובעת יותר אולי את ה-SUV של SCOUT. עוד בענייני עיצוב הוא אפשרות בחירה בין שלוש רמות של עיטופי מרכב, ישירות מהמפעל, שיתנו לצפחה שלכם קצת יותר צבע.

הסלייט מצוידת במנוע חשמלי יחיד וההנעה אחורית. ההספק עומד על 204 כ"ס ונתון מומנט של 16.7 קג"מ. ל-60 מייל/שעה (כ-96 קמ"ש) היא תגיע ב-8.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-145 קמ"ש.
מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינה תלת-פאזית מ-20% ל-100% בפחות מ-5 שעות ואילו טעינה מהירה אפשרית בהספק של 120 קילוואט, כשטעינה מ-20% ל-80% אורכת 30 דקות.