

תופעת ה"אוברשוט" החשמלית באירופה נמשכת ובגדול. ההודעה של אאודי שהתקבלה לפני כמה ימים כי היא משנה את האסטרטגיה שלה והיא לא מתכוונת להפסיק לפתח מנועי בנזין החל מהשנה הבאה ולהתרכז במערכות חשמליות כפי שהצהירה בעבר. הירידה בדרישה באירופה לדגמים חשמליים מורגשת היטב באולמות המכירה והתגובה מורגשת בחטיבות המחקר והפיתוח של יצרניות היוקרה הגרמניות.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
מרצדס היו צריכים לקבל החלטה בעניין כי גם האורות באולמות המכירה שלהם לא דלקו עד שעות מאוחרות והלקוחות המשיכו להדיר את רגליהם מעמדות המכירה של המכוניות המתוגברות בחשמל והחשמליות המלאות. מצד אחד הייתה כאן הזדמנות למרצדס לדבוק בתוכניתם המקורית ולקוות שיעבור זעם והלקוחות ישובו לאולמות שלהם כי באאודי מפסיקים להשקיע בחשמל, אבל החלטה כזאת היא הימור יקר מדי אם מפספסים אותו. מאידך, ולמרות שזה נראה כאילו שהם נגררים אחרי אאודי, קיבלו במרצדס החלטה לוותר גם הם על פיתוח מנועים חשמליים ולהמשיך להשקיע במנועי בנזין.
להחלטה של אאודי ומרצדס תהיה השפעה וודאית על תעשיית הרכב בגרמניה וכעת העיניים מופנות לכיוונה של פורשה ושל חברת האם פולקסווגן בהמתנה להחלטה שלהם ביחס לתהליכי הפיתוח והייצור כי הירידה בדרישה לרכב חשמלי איננה מתמקדת ביצרן אחד בלבד. מאידך עולה השאלה האם נראה פיתוחים חדשים למנועי הבנזין? התשובה היא ככל הנראה: לא. זה יהיה סיכון כלכלי גדול להשקיע מיליוני יורו בפיתוח של מנועים חדשים מכל כיוון שהוא ונראה כי הלחץ על הרגולטורים לעכב את הותכניות של הגנה על איכות האוויר עובד טוב יותר ונקודת האיזון בין זיהום בנזין לחשמל פועלת לטובת היצרנים בשלב זה.