צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
ארוך יותר ב-14.5 ס“מ (צילום: ספורט 5)
ארוך יותר ב-14.5 ס“מ|צילום: ספורט 5
תחרות זה עניין מבורך – היא שומרת את המתמודדים חדים וערניים והלקוח בקצה לרוב ירוויח מהמהלכים. זה בדיוק המקרה בין שני מתמודדים פופולריים בפלח הפנאי הקומפקטי, כששניהם מגיעים מאותו הקונצרן ומציעים יחידות הנעה דומות, אך משווקים באמצעות שתי יבואניות שונות.

בצד אחד של הזירה, יונדאי טוסון, המשווק באמצעות כלמוביל שהגיע במאי האחרון בגרסתו ההיברידית והמוארכת במחיר כניסה של 200 אלף שקל. גרסה שבעצמה הגיעה אחרי שבאפריל הציעה קיה את הספורטאז` ההיברידי במחיר של החל מ-195 אלף שקל. כעת, מנחיתה היבואנית, טלקאר, את התשובה שלה לטוסון המוארך, בדמות ספורטאז` מוארך לא פחות, בתקינה אמריקאית, גם כן עם הנעה היברידית חזקה יותר ובמחיר שאף נמוך מהטוסון ב-2,000 שקל ומתחיל ב-197,900 שקל (שהם 3,000 שקל יותר מהספורטאז` הייבריד הרגיל).

מבחינת ממדים, הסופרטאז` הייבריד Long ארוך ב-14.5 ס"מ (4.66 מ`), רוחבו זהה (1.86 מ`), הוא גבוה ב-1-1.6 ס"מ, תלוי רמת גימור (1.66 מ`), בסיס הגלגלים ארוך ב-7.6 ס"מ (2.75 מ`) ותא המטען גדול ב-46 ליטר (633 ליטר), כמו כן מרווח הגחון גבוה ב-1.1 ס"מ (18.1 ס"מ). ומה לגבי יחידת ההנעה והאבזור, והאם יש הבדלים לעומת הטוסון הייבריד לונג?
יחידת הנעה היברידית חזקה ב-10 כ“ס (צילום: ספורט 5)
יחידת הנעה היברידית חזקה ב-10 כ“ס|צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
קיה ספורטאז` הייבריד Long מצויד בהנעת כלאיים חזקה יותר לעומת הגרסה הרגילה, אך עם אותו מנוע חשמלי בהספק 44.2 קילוואט וסוללת 1.49 קוט"ש. מנוע 1.6 ליטר טורבו וסיוע חשמלי מספקים יחדיו 230 כ"ס (10 כ"ס יותר) בעוד נתון המומנט זהה ועומד על 35.7 קג"מ.

השידוך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, ולעומת הטוסון בעל ההנעה הכפולה, ההנעה כאן קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות, זריז בשתי עשיריות השנייה מהספורטאז` הייבריד הרגיל. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.3 ק"מ לליטר, על הנייר טובה יותר מהספורטאז` ההיברידי הרגיל (17.8-17.2 ק"מ לליטר).

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

מרווח פנים עדיף עם בסיס גלגלים שגדל ב-7.6 ס“מ ותא מטען שהוסיף 46 ל (צילום: ספורט 5)
מרווח פנים עדיף עם בסיס גלגלים שגדל ב-7.6 ס“מ ותא מטען שהוסיף 46 ליטר|צילום: ספורט 5
רמות גימור
קיה ספורטאז` הייבריד לונג יוצע גם הוא בשתי רמות גימור, עם קצת יותר אבזור לעומת הגרסה ההיברידית הרגילה (ההבדלים בסוגריים). גרסת הכניסה "אורבן" כוללת למשל מסך מולטימדיה "12.3 עם קישוריות אלחוטיות לנייד (לעומת חוטי) עם ניווט Waze מובנה, מושב נהג חשמלי וחימום מושבים קדמיים. הריפודים עשויים בד (לעומת בד משולב עור), חיישני החנייה אחוריים (לעומת אחוריים וקדמיים) ואין מראות צד מתקפלות חשמלית.

רמת הגימור "פרימיום" תוסיף ריפוד עור (בד משולב עור), כוונון חשמלי גם למושב הנוסע, חיישני חנייה קדמיים, משטח טעינה אלחוטית וגג פנורמי (לא קיים ב"פרימיום" הייבריד הרגיל) ותא מטען חשמלי ללא מגע.

בתחום הבטיחות אין הבדלים בין רמות הגימור ונמצא את כלל המערכות המוכרות וכן התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת שכחת ילד במושב האחורי. כמו כן ישנן 8 כריות אוויר לעומת 7, כאשר במקום כרית מרכזית בין הנהג לנוסע ישנן כריות צד ליושבים מאחור, אך באופן חריג אין במפרט הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית הקיימת למשל בספורטאז` הייבריד הרגיל ובטוסון המוארך.
קיה ספורטאז` – מחירון:
קיה ספורטאז` 1.6 טורבו ברמת גימור Urban יעלה 184,990 שקל
קיה ספורטאז` 1.6 ליטר טורבו ברמת גימור Premium יעלה 203,990 שקל

קיה ספורטאז` 1.6 ליטר טורבו היברידי ברמת גימור Urban יעלה 194,990 שקל
קיה ספורטאז` 1.6 ליטר טורבו היברידי ברמת גימור Premium יעלה 206,990 שקל

קיה ספורטאז` 1.6 ליטר טורבו היברידי Long ברמת גימור Urban יעלה 197,990 שקל
קיה ספורטאז` 1.6 ליטר טורבו היברידי Long ברמת גימור Premium יעלה 207,990 שקל