לאחר תקלה שנמשכה יותר משעה, מערכת האשראי בישראל חזרה לפעול.

גולשים ברחבי הארץ התלוננו בשעה האחרונה על תקלה בחיובי האשראי. מחברת שב"א נמסר כי היא "דיווחה לרגולטורים ולמשתמשים במערכת הלאומית על אירוע תקשורת במערכת כרטיסי חיוב". הסיבה נמצאת בבדיקה של הצוותים המקצועיים של החברה. גורמים שעימם שוחחנו טוענים כי ככל הנראה מדובר בתקלה בתשתית התקשורת ולא באירוע סייבר אך כל הכיוונים נבדקים. 

כזכור לפני שלושה חודשים התרחשו שני אירועים דומים, כשצרכנים דיווחו על קושי לבצע עסקאות באשראי בחנויות והתבקשו לשלם במזומן. בשני האירועים מצאה חברת שבא (שירותי בנק אוטומטים) כי מדובר בתקיפות מכוונות של סייבר על התשתיות האשראי.

בפעם הראשונה ביצעו בדיקה וגילו כי לאותם עסקים שלא מצליחים לסלוק ולהעביר את התשלומים יש מכנה משותף אחד: השרתים של חברות הסליקה בהן הם משתמשים יושבים בחו"ל, ולא בארץ. בשבא מיהרו לנתק את הקשר בין השרתים בחו"ל לארץ – מה שהשאיר כ-10 אחוזים מאזרחי ישראל ללא יכולת לשלם באשראי.

שבועיים לאחר מכן שוב פרצו האקרים את המערכות, אולם הפעם הלכו על מתקפה מצומצמת יותר ותקפו רק חברה אחת:חברת הסליקה Credit Guard מבית HYP שמספקת פתרונות סליקה לכמה מחברות הגדולות במשק. בין השאר: יוחננוף, קופת חולים מכבי, טרמינל X, מחסני חשמל, אל-על, מפעל הפיס וגם חברות התשלומים לנסיעה ציבורית רב קן אונליין ו-Hop On.