מחר זה קורה. מבצע "עם כלביא" הסתיים ואפשר לחזור לשגרה. כלומר, לשגרת העלאות המחירים. חברת שטראוס, שהודיעה אך לפני שבועיים על כוונתה להעלות מחירים בעד 16% – תעשה זאת החל מיום שלישי, 1 ביולי.

הסיבה, לפי החברה היא עליית מחירי הקקאו בכ-49% ומחירי פולי הקפה מסוג רובוסטה וערביקה שעלו בכ-9%-40%. העלייה הזו נופלת על הצרכנים כחצי שנה בלבד לאחר שהחברה ייקרה בדיוק את אותם מוצרים בשיעור של 14–18%, ובהתעלמות מוחלטת מהעובדה שמחירי הסוכר למשל דווקא ירדו בכ־15% ושעקב התחזקות השקל- המוצרים, ביניהם מוצרי הגלם, אינם יקרים לייבוא כמו בעבר.

מטעם החברה נמסר כי "העדכון שייכנס לתוקף ב-1 ביולי (שלישי) הוא בשיעור ממוצע של כ-2.1% מכלל מוצרי החברה".

אלו המוצרים שיתייקרו

  • טבלאות שוקולד - עליית מחיר של עד 15.8%
  • חטיפי עלית באריזה משפחתית עליית מחיר של עד 9%
  • מאפה עליית מחיר של עד 9%
  • קפה טורקי עליית מחיר של עד 5%
  • קפה נמס מגורען - עליית מחיר של עד 8%
  • אבקת קקאו עליית מחיר של עד 16%

בנוסף לשטראוס גם סוגת תצטרף לגל ותעלה בכ-10% את מחירו של קפה אל-נח'לה, שבשליטתה. זאת, בנוסף להעלאת מחירי אורז פרסי ואורז יסמין בשיעור דומה, שעליה נודע מוקדם יותר החודש. גם מחירי המשקאות הקלים של טמפו צפויים לעלות השבוע בשיעור של עד 6.4%. במסגרת ההתייקרות יעלו מחירי מוצרי פפסי וג'אמפ ב־3.1%, הסודה תעלה ב-2.9%, בירה איגל תעלה ב-5.4% ומשקה אנרגיה גוארנה יתייקר ב-6.4%. התייקרות נוספת שתיכנס החודש לתוקף תהיה של מוצרי החלב של מחלבות רמת הגולן, שבבעלות זנלכל.

עליית מחיר חמישית בשנתיים

במהלך השנתיים האחרונות ביצעה חברת שטראוס מספר העלאות מחירים גדולות במגוון קטגוריות, במטרה להתמודד עם עלויות חומרי הגלם והאנרגיה.

במרץ 2024, שטראוס הודיעה על העלאת מחירים ממוצעת של 1.7% במוצרי המזון, כולל שמן זית יד מרדכי (25%), טבלאות שוקולד (12%–14%) וממתקים נוספים (10%–14%). העלאות נוספות בוצעו במאי 2023, עם ייקור של מוצרי חלב, קפה, חטיפים וסלטים בשיעור של עד 9.3%.

העלאות המחירים תרמו לעלייה של 154% ברווח הנקי של החברה בשנת 2023, שהסתכם ב-439 מיליון שקל, ואפשרו לה לחלק דיווידנד של 270 מיליון שקל לבעלי המניות. למרות זאת רשמה החברה ירידה ברווחיות, עם ירידה של 8% ברווח התפעולי ברבעון השני של 2024, בשל עליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר הקפה והקקאו.

לקראת חג השבועות השנה הודיעה חברת שטראוס על העלאת מחירים נוספת במוצרי החלב שלה, שנכנסה לתוקף ב-19 במאי. העלאה זו, בשיעור ממוצע של 1.6%, מתווספת לגל ההתייקרויות הקודם שבוצע בינואר, שבו עלו מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של עד 9%.

בסך הכל העלתה שטראוס מחירים לפחות חמש פעמים מאז דצמבר 2022, כדי לשמור על רווחיותה ולהתמודד עם אתגרים בשוק המקומי והבין-לאומי.