יממה לאחר הסערה ברשת בעקבות השתתפות המזרחן אליהו יוסיאן בקמפיין המזגנים טורנדו - עמית משיח, מנכ"ל קבוצת מקאן תל אביב וחבר מועצת המנהלים של מקאן אירופה, מי שאחראי על הפרסומת השנויה במחלוקת, בוחר לפרסם התנצלות.
"מקאן שגתה כשהציגה קמפיין בהשתתפות אליהו יוסיאן לטורנדו. הטעות נעשתה בתום לב. יוצרי הפרסומת ראו ביוסיאן תופעה משעשעת כשהציגו אותו לצד טל ברודי, ננסי ברנדיס ונסה וידל אביטל, כולם אנשים שמייצגים רבדים שונים בציבור הישראלי. הם התעלמו מהתוכן והמשמעות של דבריו ולא הבינו את הפגיעה שהוא גורם לחלקים בציבור. פרסום הוא מקצוע שתפקידו (בין השאר) לזהות תופעות וטרנדים תרבותיים ולהשתמש בהם כדי להעצים ולהדהד את עולם התוכן והמסרים של מותגים.
"אבל השנים האחרונות מזמנות עבורנו אתגרים חדשים. השיח הרעיל , גזענות בוטה שמטיפים לה בגאווה לאור השמש, פשיסטים שהגיחו משולי החברה הישראלית למרכזה ומטיפים לשנאה ואלימות מכל במה, ליצנים שהפכו לגיבורי השעה, כל אלה יוצרים עבורנו הכרח לסמן את גבולות השיח הלגיטימי. את מה שנמצא מחוץ לגבולות אלה אסור לנו לנרמל.
"לא מדובר כאן על ימין ושמאל. חובתנו להביא דעות ולהשתמש בגיבורי תרבות מכל קצוות הקשת הפוליטית. תפקידנו גם לשמור על גבולות השיח הלגיטימי ובעיקר על מה שנמצא מחוץ להם. הכוח של פרסום לנרמל תופעות ולהפכן למיין סטרים אינו מותיר מקום לשימוש באנשים כמו יוסיאן (״חילוניזם וליברליזם הם סרטן בגוף האומה היהודית״).
"טורנדו היא חברת מיזוג האוויר המובילה בישראל. המותג טורנדו שבעבר רותם סלע, והיום נעמי לבוב משמשת כפנים שלו, הוא אחד המותגים האהובים בישראל. טורנדו הוא מותג שפונה לכלל אזרחי ישראל וגם בקמפיין זה ביקש המותג לדבר אל כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית. בטורנדו בוחרים להשאיר את הקמפיין באוויר. זו זכותם. באווירה המטורפת שנוצרה כאן בשנתיים האחרונות, גם העליהום מטורף. נראה כי כל אוחז מקלדת מרגיש צורך להיכנס בטורנדו ובנעמי לבוב. זה מיותר. הטעות נעשתה בתום לב. השיעור נלמד. אפשר להמשיך להילחם ולעסוק בבעיות הגדולות שמעיבות כרגע על חיינו".

פרסומת תמימה שהפכה פוליטית

אליהו יוסיאן הצטרף לפרזנטורית נעמי לבוב לפרסומת לחברת המזגנים, מה שהרגיז במיוחד את עיתונאי "הארץ", אורי משגב, שהחליט "לאיים" על חברת טורנדו על מנת שיורידו את הקמפיין עם יוסיאן. הסיבה, לטענתו של משגב, היא שאליהו טען באחת מהתבטאויותיו כי "חילוני-ליברל הוא אויב המדינה היהודית".

"אני רואה שמישהו במערך השיווק שלכם חשב שזה רעיון ממש טוב, מגניב ומצחיק לקחת את אליהו יוסיאן כפרזנטור למכירת המזגנים שלכם", כתב משגב אתמול (ד') בפוסט שפרסם ברשת וזכה למאות שיתופים ותגובות. "השעה עכשיו 12:00... נעשה לכם את זה פשוט. מבחינתי יש לכם שעתיים להודיע שהליהוק של יוסיאן בטל ומבוטל. אחר כך אני מבטיח לכם אישית שייעשה מאמץ לדאוג לכך שלפחות חילונים וליברלים בישראל יפסיקו לרכוש מזגני טורנדו. ויש לי תחושת בטן עמומה שאני לא אהיה בזה לבד".

והוא אכן לא היה לבד. הקריאה להחרים את טורנדו התפשטה כאש בשדה קוצים ברשתות החברותיות וזכתה לגילויי תמיכה רבים כמו גם גינויים וקריאות לקנות דווקא את מוצרי החברה.

הבעלים ומנכ"ל טורנדו רונן בזזי, סירב להוריד את הפרסומת הבעייתית, בטענה כי בסך הכל מדובר בהומור בריא. "נעמי לבוב היא הפרזנטורית שלנו ולא הוא", הבהיר בשיחה עם  mako. "הולכים לעלות 21 סרטונים במהלך הקיץ שבאחד מהם מופיעים 4 אנשים שלדעתנו מייצגים את הקהל הישראלי: טל ברודי, ננסי ברנדס, ונסה מ'מאסטר שף' ויוסיאן. לוקחים את הפרסומת הזאת יותר מדי ברצינות. באנו להצחיק ולהגיד שכולם קונים טורנדו. מה קרה במדינה הזו? איבדנו את ההומור? כמו שיש אנשים שהגיבו נגד, יש אלפי אנשים שיאהבו. אין שום סיכוי שאני מוריד סרטון בגלל דבר כזה".

יוסיאן ידוע בהתנגדותו לשירות נשים בתפקידים קרביים בצבא, בתמיכתו הנלהבת בהפיכה המשפטית ובקריאותיו "לעקור את החילוני הליברל" מתוך מערכת המשפט. במרץ השנה, בעקבות פרסום ציוץ בגנות ארגון "אחים לנשק", נאלץ יוסיאן למחוק את הפרסום, להביע צער ולתרום לעמותת שיקום קיבוץ בארי, כחלק מהסכם גישור. יוסיאן המשיך להעביר את מסריו באמצעות הרצאות ובפלטפורמות דיגיטליות, תוך שהוא מדגיש את חשיבות השמירה על הזהות היהודית והביקורת על הדמוקרטיה הליברלית.