דרמה בנמל אילת: עיריית אילת נאלצה לעקל את חשבונות הנמל, ועל כן הוא יסגור את שעריו החל מיום ראשון ולא תתקיים בו כל פעילות. הסיבה לסגירה היא עיקול כל חשבונותיו עקב חובות לעירייה. מדובר בחוב של כ-10 מיליון שקל שצבר הנמל על אי-תשלום ארנונה לעירייה.

רשות החירום הלאומית (רח"ל) הזהירה מההשלכות שעלולות להיות לסגירת הנמל, בהן בין היתר סיוע לחיל הים במרחב זירת ים סוף. עוד נודע, כי הצדדים זומנו לפגישה דחופה היום אצל מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן.

ירידה דרמטית בהכנסות הנמל עקב המצור החות'י בים האדום

חובות הנמל לעיריית אילת נוצרו בעקבות ירידה דרמטית בהכנסות הנמל שנובעות מהפעילות התוקפנית של החות'ים בים האדום, מה שהוביל לכך שהספינות שהגיעו בעבר לנמל אילת, מגיעות לנמלי אשדוד וחיפה במקום. על פי הדוחות הכספיים של הנמל, ב-2024 הסתכמו הכנסותיו ב-42 מיליון שקל בלבד, וזאת לעומת כ-212 מיליון שקל ב-2023 – ירידה של כ-80% בהכנסות.

עד לתחילת המלחמה, עיקר פעילות הנמל הייתה יבוא מכוניות מחו"ל כאשר מחצית מהמכוניות שיובאו לישראל נפרקו בו. גם הקו של קצא"א להובלת נפט גולמי פועל בו, וכן יצוא דשנים ומחצבים.

מצבו הכספי של נמל אילת נדון גם בממשלה, כשרק בחודש שעבר החליטה להעביר לנמל פיצויים בסך 15 מיליון שקל בשני תשלומים, אך אלו טרם הגיעו ליעדם.

גם ההסתדרות נכנסה לתמונה כנציגתם של 100 העובדים באמצעות איגוד עובדי התחבורה, שמסר: "אנחנו עובדים מול גורמי המקצוע גם במשרד האוצר, גם במשרד התחבורה וגם ברשות המקומית על מנת לפתור את המשבר. אנחנו בקשר גם מול נמל אילת בנושא הזה".

עיריית אילת: "במהלך השנתיים האחרונות ועל רקע ההשלכות של סגירת נתיב השיט בצל האיום החות'י, פעל ראש עיריית אילת אלי לנקרי לסייע לנמל אילת בכל דרך ומול כל גורם בממשלה. עם זאת, העירייה מחויבת על פי חוק לגבות את הארנונה, ועל כן הופעל עיקול חשבון לנמל לאחר דרישות חוזרות ונשנות להסדרת החוב, שהגיע לסך של 10 מיליון שקל, כולל הצעות לפריסת החוב. לבקשת יו"ר הנהלת הנמל, צפויה להתקיים פגישה עם ראש העירייה בנושא".

מהנהלת נמל אילת לא נמסרה תגובה.