בעוד רשת "שיווק השקמה" נהנית מתשואות מרשימות, רמי לוי מבקש להעלות את שכרו ושכר בתו בעשרות אחוזים – דווקא בתקופה בה יוקר המחיה מכביד על הצרכנים.
אף אחד לרגע לא אמר שלרמי לוי, האיש שבנה את עצמו במו ידיו, לא מגיע ליהנות מפירות עבודתו הקשה ולקבל שכר ראוי, בפרט כשהצליח להניב תשואות של 83% בחמש השנים האחרונות, 60% בשנתיים האחרונות ו-21% מתחילת 2025. אלא שהתזמון של לוי, שמעוניין לכנס אסיפת בעלי מניות שמטרתה לאשר את עליית שכרו ושכר בתו – מעט בעייתי.
לוי, שהתחיל את דרכו בעסק קטן בשוק מחנה יהודה והפך לאחד המיליארדרים הגדולים במשק הישראלי בזכות ניהול עסקי חכם ויכולת להוזיל מחירים עבור הצרכנים, מבקש להעלות את שכרו החודשי מ-95 אלף שקלים ל-135 אלף שקלים, כאשר בתו, יפית אטיאס לוי, צפויה לקבל העלאה של כ-50%, מ-76 אלף ל-120 אלף שקלים בחודש. בנוסף, לוי דורש עדכון שכר מ-6 מיליון שקל לשנה ל-8 מיליון שקל לשנה, לו ולבתו יפית, שהייתה אמורה להחליפו בכס המנכ"ל כבר בשנה שעברה, החלפה שמשום מה מתעכבת.
הבעיה מתחילה בכך שהפער בין מה שרמי ובתו מקבלים לבין מה שהעובדים האחרים בחברה מקבלים – רובם בשכר מינימום – קצת זועק לשמיים. הביקורת הציבורית מתעוררת לאור השאלה האם הזמן הנוכחי מתאים להעלאת שכר של עשרות אחוזים, במיוחד בתקופה בה יוקר המחיה גואה ומשפיע על משקי בית רבים בישראל.
לצד העלאות השכר, בני משפחת לוי ממשיכים להחזיק בתפקידי מפתח בחברה. אופיר אטיאס, בעלה של יפית, מכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי וצפוי להעלות את שכרו ל-65 אלף שקל בחודש, יחד עם מענק של ארבע משכורות. הביקורת על המהלך טוענת כי מדובר במעין "דיווידנד סמוי" למשפחת לוי על חשבון שאר בעלי המניות.
המשקיעים, בעיקר המוסדיים כמו ילין לפידות, הראל ומיטב, תוהים האם העלאת השכר מוצדקת, במיוחד לאור הרווחים שהחברה הציגה עם עלות שכר נמוכה יותר בשנים הקודמות, או שמא העלאת השכר נראית מנותקת מהמציאות הכלכלית הנוכחית בישראל.
החלטתו של לוי תיבחן לא רק על ידי בעלי המניות אלא גם על ידי הציבור הרחב, שמצפה מבעלי חברות קמעונאיות להראות רגישות ליוקר המחיה.