לא סתם הפכו אוראו לעוגיות הכי פופולריות בעולם, יש להן את כל מה שצריך: שוקולד, וניל, מרקם מהמם, אפשרות לאכול אותן יבשות, וגם לטבול אותן בכוס חלב או קפה. בקיצור - הצלחה מסחררת. לאורך השנים הקפידו קברניטי החברה לשמור על המותג ולחדש מדי פעם בטעם ביזארי יותר או פחות, וגם החיקויים של האוראו מן הסתם לא איחרו לבוא.
רגע לפני שאתם פותחים עוד חבילה (לבד, בסלון, ולא קוראים לאף אחד), האם עצרתם פעם ושאלתם את עצמכם מה עומד מאחורי המוצר הכל כך מצליח הזה? כנראה שלא, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה. אז קחו עוגייה אחת ביד, עוד אחת בפה, וקבלו חמש עובדות מפתיעות על אחד הפינוקים הגדולים בעולם.
1. מקור השם אוראו (Oreo) לא ממש ידוע, אך השמועות (שהגיעו ככל הנראה מאחד ראשי החברה) מספרות שהחזרה על האות O באנגלית, גם בהתחלה וגם בסוף, מסמלת את צורתן של שתי העוגיות שמחבקות את קרם הווניל ליצירת הסנדוויץ'. ומה לגבי האותיות RE באמצע המילה? מאוד פשוט: הן לקוחות מהמילה Cream (קרם) - וכך יש לנו שתי עוגיות עם קרם באמצע. קונים את זה?
2. אם כבר מדברים על חיקויים, מתברר שעוגיות האוראו הן סוג של חיקוי של עוגיות דומות בשם Hydrox, שכוללות גם הן שתי עוגיות שוקולד עם מילוי קרם וניל. עוגיות ההידרוקס שווקו לראשונה בשנת 1908, בעוד שעוגיות האוראו עלו למדפים רק בשנת 1912.
3. מכירים את ה-Oreo Double Stuf? אם לא, נספר לכם שמדובר בגרסה מיוחדת של העוגייה, שכוללת מילוי וניל בכמות שהיא לכאורה כפולה. למה לכאורה? כי בדיקה העלתה שכמות הקרם בדאבל סטאף גדולה רק פי 1.86 מזו שבעוגייה המקורית. לא יודעים מה איתכם, אנחנו לגמרי מרגישים מרומים.
4. כידוע, כוח אמיתי של מותג נמדד היום לפי עוצמתו ברשתות החברתיות. לאוראו יש למעלה מ-42 מיליון עוקבים בפייסבוק - שזה מספר די מטורף. לשם השוואה, למותג הפופולרי לא פחות REESE'S (ריסז) יש 12 מיליון עוקבים, ולשוקולד Milka כ-9 מיליון עוקבים בלבד.
5. מבין שלל הטעמים המופרעים שהחבר'ה מאוראו הוציאו במשך השנים (שערות סבתא או רד ולווט, לדוגמה), על הבכורה אחראי טעם "עוגת יום הולדת", שהיה הטעם ההזוי הראשון, שהושק ב-2012 לכבוד חגיגות ה-100 לחברה. מאז מקפידה החברה לשחרר טעמים חדשים אחת לרבעון, וכמה חבל שזה קורה בעיקר מעבר לים.