קפסולות תה, ויסוצקי
איזה דבילי זה קפסולת של תה, נכון? כאילו, זה לא שאם לא הייתה קפסולה היינו נדרשים להקריב 20 דקות מחיינו ואחר כך עוד לשטוף מקינטה – בסך הכל להכין תה, כלומר להרתיח מים, לשפוך ולערבב. כל כך קשה? רצף המחשבות הזה עבר לנו בראש כשראינו את המוצר החדש של ויסוצקי – קפסולות לשימוש במכונות נספרסו. ואז ניסינו, ויודעים מה? כל מה שאמרנו לעיל נכון, אנחנו לא חוזרים בנו, אבל וואללה – הקפסולות האלה הן בכל זאת יציאה שווה.
בשגרת חיינו עד כה נתקלנו בשתי בעיות בולטות עם תה (חוץ מהפער הקבוע בין הריח העשיר למרקם המימי, שעליו כבר לרלרנו בעבר): אחת, כמעט בלתי אפשרי לדעת מתי הרגע הנכון להוציא את התיון מהכוס, בעיקר במקרה של תה ירוק; הרגע הזה שבו המשקה כבר רווי טעם, אבל עדיין לא מריר ומבאס. שתיים, קשה לא פחות להכין תה בטמפרטורה המדויקת שמחמיאה לו, שהיא לא רותחת לגמרי, כי מתה רותח אי אפשר ליהנות, ולא חלילה נמוכה מדי, שאז התה הופך ממשקה לגיטימי לפיפי לכל דבר. את שתי הבעיות האלה הקפסולות החדשות פותרות: הטעם של התה כפי שהוא יוצא מהמכונה הוא בדיוק בריכוז הנכון, והטמפרטורה בדיוק, אבל בדיוק כמו שהיינו רוצים שהיא תהיה. היו טועמים שהוסיפו והחמיאו שהתה הירוק עם הלימונית והלואיזה מרגיש טרי וטעים יותר כשהוא בגרסת הקפסולה – מה שהגיוני, בהתחשב בזה שהקפסולה אטומה טוב בהרבה מקופסת שקיקי התה הממוצעת.
הבעיה היחידה: המחיר. בעבור קפסולה אחת תידרשו לשלם כשקל וחצי – מה שמצטבר להוצאה נאה אם אתם מחובבי התה.
שורה תחתונה: אנחנו אהבנו ממש. 4.5 כוכבים.
מחיר: מ-15 שקלים לחבילה של 10 קפסולות. להשיג בשלושה טעמים: ארל גריי, תה ירוק לימונית ולואיזה וחליטת פירות יער.
עגבניות משומרות, מאסטר שף
בכל הנוגע לעגבניות משומרות, נהיינו די סנובים בשנים האחרונות. מאז שגילינו את המוצרים של חברת מוטי האיטלקית אנחנו מתקשים להביט לאחור, ומדי פעם, כשאנחנו נדרשים להסתפק בקופסת שימורים רגילה (מה שנקרא "איש עם שפם"), אנחנו קצת מעקמים את האף. כך היה עד שלאחרונה יצאה תחת המותג "מאסטר שף" סדרה של עגבניות משומרות, שלקחה את הסנוביות שלנו ודחפה אותה אתם יודעים איפה. הסדרה כוללת עגבניות מרוסקות, שלמות או בקוביות, כולן בקופסאות של 400 גרם, ואנחנו גילינו שכשאין בנמצא מוצרים של מוטי – אנחנו בהחלט מסתדרים איתה סבבה. הבאסה היחידה היא שהעגבניות של מאסטר שף (לפחות המרוסקות שבהן) אינן קלופות – כך שמדי פעם אנחנו נידונים לגלות בין השיניים חתיכה קטנה וסוררת של קליפה, שלא מוסיפה לנו כבוד.
שורה תחתונה: אנחנו מרוצים. 4 כוכבים.
מחיר: 3.50-5.50 שקלים לקופסה, 13.50-17.90 לשלישייה.
יוגורט עזים עם שכבת פרי, גד
אל יוגורט העזים הנקי הוסיפו לאחרונה בגד סדרה של יוגורטי עזים שבתחתיתם שכבות בטעמי פירות, ואנחנו הופתענו מהקלות שבה הם פילסו מקום אל לבנו. למה הופתענו? ראשית, כי ליוגורט עזים, כמו לכל צירוף שנגמר ב"עזים", קשה יותר לרדת בגרון (אין מה לעשות, גם כשנהיה בני 200 נתייחס ליוגורט עזים כאל יוגורט למבוגרים), ושנית כי הקונספט של יוגורט עם שכבת פרי, כזה שאתה אמור לערבב בעצמך, מעולם לא היה ברור לנו. מכוונים ליוגורט מתוק? ערבבו פנימה את השכבה הארורה. מכוונים ליוגורט לבן רגיל? אל תכניסו אותה מלכתחילה. כך או כך, בסופו של דבר נגלה אלינו מעדן חלבי טעים (יש תות, לימון ואמרנה, והלימון ממש מיוחד!), סמיך סמיך, שנוכל בקלות להכניס לשגרת המעדנים שלנו. כנראה הזדקנו.
שורה תחתונה: וואללה טעים, חבל שכל כך יקר. 4 כוכבים.
מחיר: 5.90 שקלים לגביע של 125 גרם.
חטיף צ'יפס בטטה בטעם ברביקיו, טרה
מכירים את חטיפי הצ'יפס של טרה? אלא שמגיעים בשקיות ענקיות (אל תדאגו, הרוב המוחלט אוויר), משוויצים בתפוחי האדמה הסגולים על האריזה ועושים הכל כדי שתכירו בהם כצ'יפס יוקרה? אז עכשיו מתברר שגם צ'יפסי יוקרה צריכים לפעמים להשתובב עם איזה טעם ברביקיו פוחז, וכך נולד צ'יפס הבטטה-ברביקיו של החברה. אז טעמנו, ומה נאמר – לא סתם יצא להם שם יוקרתי. באמת מדובר במוצר פחות זבלי מאחיו, עם פרוסות ירק עבות יותר, פציח יותר וממש טעים. להגיד שאין למוצר החדש טעם של ביסלי ברביקיו יהיה שקר, אבל עדיין – כשבא על בטטה, יש בזה יותר פינס.
שורה תחתונה: ג'אנק בסטייל. 3.5 כוכבים.
מחיר: 15-15.50 שקלים לשקית. כן, יקר אש.
אגוז הכפר – מותג פיצוחים ומוצרי מזון יבשים חדש
קשה לומר על שוק הפיצוחים הישראלי שהוא לוקה בחסר, קשה מאוד אפילו, ובכל זאת – לאחרונה הצטרף לזירה שחקן חדש, אגוז הכפר שמו, שמציע בין השאר פיסטוקים קלויים, קשיו קלוי, תערובות אגוזים, אדממה וגרנולה. הרעיון מאחורי המותג החדש הוא להתחרות במוצרים הקיימים עם מחירים נמוכים יותר, אבל מה בגזרת הטעם? ובכן, גרנולת הבית התגלתה כקשה במיוחד ללעיסה ולא כיפית למאכל, וחטיף האדממה היה מלוח מדי לכל הדעות. הפיסטוק והקשיו הקלויים, לעומת זאת, היו מוצלחים, בזכות מליחות מעודנת, קלייה נכונה וטעמים טובים.
שורה תחתונה: ברמת התמחור, חלק מהמוצרים מהווים בהחלט אופציה אטרקטיבית. מהבחינות האחרות – יש ויש. 2.5 כוכבים.
מחירים: אדממה – 11 שקלים למארז 150 גרם; גרנולה – 16.80 שקלים למארז 400 גרם; פיסטוק וקשיו קלוי – 15.50 שקלים ל-170 גרם.
ריבת חלב בטעמים, מיה
למה שמישהו ירצה לייצר ריבת חלב בטעם שוקולד? זו הייתה השאלה הראשונה ששאלנו את עצמנו כשפתחנו את הגביע הראשון מתוך הקולקציה של חברת מיה, שכוללת שלושה טעמים של ריבות חלב עשויים מחלב ניגר אמיתי: שוקולד, שמנת וקלאסי. אחרי שתי כפיות מטעם השוקולד עדיין לא קיבלנו תשובה; מדובר בממרח חביב, נוזלי יחסית ובעל טעם עמוק של קרמל עם טעם לוואי של שוקולד שצץ ממש לקראת הסוף. מיד אחריו עברנו לריבת החלב הקלאסית, וכאן כבר היינו חד משמעיים: מדובר בממרח נהדר, מדויק, סמיך ועמוק טעם, כזה שגם ארגנטינאים שגדלו על דולסה דה לצ'ה ישמחו לקבל באלפחורס שלהם. על טעם השמנת אין מה להרחיב, שכן הוא דומה מאוד מאוד לטעם הקלאסי. ניסינו את הממרחים גם באפייה, וההמלצה שלנו היא להמעיט בממרח כי כמות גדולה ממנו תגרום לו לנזול מחוץ למאפה ולהיעלם כמעט לחלוטין.
שורה תחתונה: הקלאסי נהדר (4 כוכבים), השוקולד והשמנת היו יכולים להישאר בגדר רעיון בלבד (2.5 כוכבים).
מחיר: 10.90-12.90 לגביע של 400 גרם.
עוגיות חדשות של mooi
אם יש משהו שאפשר להגיד על סדרת העוגיות החדשה של מוי זה שמורגש בה השפע. שם המותג משחק, בכוונה או שלא, עם המילה הספרדית למאוד, mui, וזאת בדיוק ההרגשה. מאוד שוקולדי, סופר קרמי, מתוק כמו החיים (כן, ממש). הכל בנדיבות, רק שלפעמים כל העסק הופך לקצת מוגזם. הוופל בגלילי הוופל והביסקוויט בעוגיות שניהם טעימים ושומרים על מרקם כיפי, אבל יותר מדי שוקולד וקרמים מעלימים אותם, וחבל, כי אם היה קצת פחות מהם יש סיכוי טוב שלא היינו שמים לב שהקרמים לא מדהימים. בלטו לטובה, לטעמנו, גלילי הוופל עם השוקולד המריר, ואנחנו בהחלט מגדירים את עצמנו אנשים של מתוק, אז תעשו בעצמכם את החשבון מה זה אומר לגבי רמות הסוכר במוצרים האחרים.
שורה תחתונה: מקרה קלאסי של כל המוסיף גורע. 3 וחצי כוכבים לגלילים עם השוקולד המריר, 2 לכל היתר.
מחיר: כ-10 שקלים לחבילה.
מיונז הוא מוצר חשוד מלכתחילה, וכשאתה הופך לטבעוני אתה נוטה לקבל את העובדה שנפרדת מטעמו לנצח. סדרת הממרחים של מיוZEN הצליחה להחזיר את טבעוני המחמד שלנו אל ההרגלים הישנים בזכות טעם טוב ולא שמנוני מדי והבטחה לחומרי גלם בריאים. פרט למיונז הקלאסי מציעה הסדרה גם ממרחים חריפים של צ'ילי, פלפל שחור ווסאבי, שהתגלו כנעימים בפה, אבל קשה מאוד למצוא הקשר נכון שבו אפשר לצרוך אותם.
שורה תחתונה: אחלה לטבעונים. 4 כוכבים.
מחיר: 21.90-22.90 שקלים לצנצנת של 220 גרם. להשיג ברשתות שופרסל דיל (בכל הארץ), טיב טעם, יוחננוף, עדן טבע מרקט, טבע קסטל, אניס ובכל חנויות הטבע ומדפי הבריאות.
מחוץ לקופסה
מרמייט כשר
לפני שאתם יורקים עלינו ומזכירים שאף אחד לא באמת אוהב מרמייט – אותו ממרח שמרים בריטי כהה מבעית – נספר לכם שדווקא יש אנשים שאוהבים אותו, שלא לומר מכורים ברמות קשות. אנחנו כאן לא כדי להיות שיפוטיים, אלא כדי לספר לכם שאחרי שסבל מהיעדר כשרות משנת 2000, מעכשיו המרמיייט שוב כשר, כולל תעודה והכל. מאחורי כל זה יש סיפור פתלתל, אבל השורה התחתונה היא שיש קו ייצור כשר למרמייט – וכל שומרי הכשרות יכולים לחזור וליהנות ממנו (באריזת ה-70 גרם). ממה יש ליהנות? זה כבר נושא אחר.
צמח קולה
משתלת חישתיל (בעלת השם המתוק בעולם) הצליחה ליצור צמח חדש בשם "צמח קולה", ונחשו איזה טעם וריח יש לו (טוב, אולי לא בדיוק של קולה קולה, אבל לגמרי של קרטיב קולה). לפי הממציאים אפשר לבשל איתו עוף בקולה ומיני קדירות, וגם להכין סירופ. רוצים לנסות? להשיג בכ-10 שקלים במשתלות ברחבי הארץ.