נתקלתם לאחרונה באינסטגרם, בטיקטוק או בפייסבוק בבלוגרית יופי מדברת על "Glass Skin" (בעברית: עור זכוכית)? אתם לא היחידים. זהו אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם הטיפוח בשנים האחרונות, והוא לא הולך לשום מקום בקרוב. וזה לא רק נחלת הרשתות החברתיות - הטרנד הזה תפס חזק בשנה האחרונה גם על השטחים האדומים בשלל הפסטיבלים באמריקה ובאירופה - פתאום כל הידועניות הגדולות נוטשות את המראה המנופח מדי ומתהדרות בעור מנצנץ ומבריק ובתווי פנים הרבה יותר רכים וטבעיים מפעם. אבל מה זה בדיוק, ולמה כולם רוצים להיראות כאילו העור שלהם עשוי מזכוכית?
הצגת פוסט זה באינסטגרם
המונח Glass Skin הגיע מקוריאה, כמו לא מעט טרנדים בתחום הביוטי. הרעיון פשוט: עור שנראה כל כך חלק, זוהר, לח ושקוף, עד שהוא מזכיר זכוכית. לא מדובר רק על היעדר פגמים, אלא על ברק פנימי, אחידות יוצאת דופן ומראה כמעט פוטושופ - רק אמיתי.
בשונה ממייקאפ כבד שמנסה להסתיר את העור, ה-Glass Skin מעודד את הטיפוח מבפנים. במקום לכסות – מטפלים. הדגש הוא על ניקיון יסודי, לחות עמוקה והזנה יומיומית. זה מתחיל משגרת טיפוח הכוללת ניקוי עדין, פילינג קל, שימוש בטונר, סרומים מרוכזים, קרם לחות ולעיתים גם מסכות לחות. הכל בשכבות דקות, בסבלנות ובהתמדה.
עור זוהר ונטול פגמים הוא לא המצאה של הדור שלנו – המלכה המצרית נפריטיטי השקיעה את עצמה באמבטיות חלב כדי לייצר עור זוהר ואחיד. גם אצל ונוס של בוטיצ'לי ובשלל יצירות אומנות לאורך הדורות אפשר לראות את העור החלק והנוצץ. וגם אנחנו, רופאי העור, תמיד הערכנו את חשיבות העור האיכותי האחיד והחלק התורם למראה צעיר ויפה יותר.
אז למה זה כל כך פופולרי עכשיו - מה קרה בשנתיים האחרונות שכולן רוצות עור מבריק ומנצנץ? יש כמה סיבות טובות:
- החיפוש אחרי מראה טבעי וזוהר: בעידן של מודעות עצמית ובריאות, אנשים מחפשים פחות איפור כבד ויותר עור יפה באמת. תחום האסתטיקה, שהפך בעשור באחרון לנחלת הכלל, גרם לעשיית יתר ושיווה להרבה אנשים מראה פוחלצי ולא טבעי - מה שגרם להרבה מטופלים לחפש אופציה טבעית יותר.
- השפעות הרשתות החברתיות: פלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם הפכו את ה-Glass Skin לוויראלי – כולם רוצים לגלות את הסוד לעור מושלם. ולא רק זה, בשנים האחרונות כמעט אי אפשר למצוא ברשתות החברתיות תמונה לא מפולטרת. העין שלנו התרגלה למראה האחיד והזוהר, מה שגרם לעלייה בביקוש להיראות מפולטר גם במציאות.הצגת פוסט זה באינסטגרם
- השפעה קוריאנית: התרבות הקוריאנית (K-beauty, K-pop, סדרות) משפיעה על כל העולם, והגישה שלהם לטיפוח הפכה למודל לחיקוי. הקוריאנים מאז ומעולם היו פריקים של עור בריא ולבן. מספיק לראות את השגרות טיפוח המורכבות שלהם או איך הם מתמגנים מהשמש כמו מפני מתקפה גרעינית. תעשיית הביוטי הקוריאנית מתקדמת מאוד כי יש ביקוש רב מהמטופלות, לצד טכנולוגיות מתקדמות.הצגת פוסט זה באינסטגרם
- תחושת שליטה: אנשים אוהבים להרגיש שהם משקיעים בעצמם. שגרת טיפוח יומית היא דרך פשוטה לדאוג לעור – וגם לנפש. בעולם משוגע של מגפות, מלחמות ומחלות, כשרוב המידע שאנו מקבלים מגיע לא ממטפלים פרונטליים אלא מהרשתות ,עולה הביקוש לטיפולים ביתיים מכל הסוגים עם תחושת הרצון לעשות משהו בשביל עצמי בלי לבזבז על זה הרבה זמן בפקקים. הצגת פוסט זה באינסטגרם
בסופו של דבר, ה-Glass Skin הוא לא רק טרנד – אלא גישה. של התמדה, שגרה, והבנה שעור בריא מתחיל מבפנים. לא צריך להיות דוגמנית או להשקיע הון –פשוט ללמוד להכיר את העור שלך, להקשיב לו ולתת לו אהבה יום-יומית. היום קוראים לזה גלאס סקין, לפני חמש שנים קראנו לזה שיפור איכות העור, ובוטיצ'לי קרא לזה ונוס - הרעיון הוא לשפר לטפח ולתחזק את העור.