בתי הספר ומסגרות החינוך הם הסביבה של ילדינו ברוב שעות היום. הסביבה הזו, נכון להיום וזה כך גם שנים –  לא באמת קשובה לילדים ולעולמם, וכך לא פעם היא מעכבת את ההתפתחות הנפשית של הילד, ובמקרים קשים אף מצלקת אותם כשהם אינם עונים לדרישותיה. הילדים מסוגלים להרבה יותר, אם רק יתנו להם את האתגרים והכלים המתאימים להתפתח. דור אחד שיגדל בסביבה נכונה – יכול לשנות את כל העולם אבל איך מלמדים נכון בשעה שאין משאבים במערכת בכדי להדביק את הפער בין המצוי לרצוי, ואיך נותנים פייט לגירויים שבחוץ שהרבה יותר מושקעים ומושכים?

ילדי המאה ה-21 חיים יום יום שעה שעה את הגירויים והתכנים של עולם המדיה והתקשורת וכאשר ילדים אלו נכנסים בשערי בית הספר, מערכת החינוך מבקשת מהם להתנתק מעולם הגירויים ומגישה להם תוכן בגישות פדגוגיות ודידקטיות מסורתיות מיושנות. ברור לנו שמערכת החינוך מתרכזת בעיקר בללמד, אך פוסחת על איך כדאי לעשות זאת, כשהיא מבקשת מהילדים לא להיות ילדים. כדי לגשר על ניתוק זה הקמתי את חברת "למידה בעולם החדש".


 

בתור מפיק טלוויזיה ויזם, צברתי הרבה ניסיון ואת היכולת לקחת סיפור עלילתי, ולהפוך אותו למציאות. לפני כשנתיים וחצי, בעקבות אירוע מכונן בחיי הפרטיים, עשיתי שינוי משמעותי באורח החיים שלי. גיליתי תשוקה גדולה בחינוך,  ושם מצאתי גם את יעודי. צללתי לתוך עולמות התוכן החינוכי, והשתמשתי בכל הכישורים שלי במטרה לספק להם צורה קריאטיבית, מושכת, כזו שתסקרן ותגרה את הילדים לפעול בתוכם.

תארו לעצמכם ששכבת א' מגיעה בבוקר לבית הספר, נסחפת לתוך אגדה על מלך הצורות, כשהם חלק מההרפתקה בעצמם,  רצים למצוא מצולעים ומילים נסתרות, ועובדים ביחד עם המורה במשך שבעה ימים שלמים, על רמזים ומשימות שבסופם הם מגלים לחש קסמים, וגם לומדים גיאומטריה ושפה תוך כדי. זו למידה שהם לא שוכחים לעולם. וזו החוויה שאני רוצה להעניק לכל התלמידים בארץ, כי לי לא היה כזה, וכילד "בעייתי" בית הספר שלי לא ידע איך להוציא ממני את המיטב, וכמוני וודאי יש עוד עשרות ילדים שעבורם בית הספר הוא סבל.


יצאתי לדרך עם עוד הרבה חברים ואנשי חינוך, יחד עם חברי הטוב איתי הרמן, ה"צ׳ייסר" מ"המרדף",והמשימה הראשונה שלקחנו על עצמנו הייתה לבנות תוכנית ללימוד היסטוריה ותנ"ך לכיתה ו', המסתמכת על החומר הלימודי של משרד החינוך. לאחר מאות שעות תחקיר ובנייה של מערך הלימוד, יצרנו את פרוייקט "הירושה הגדולה"- 21 יום של אתגר ללימוד היסטוריה ותנ"ך, לכיתות ו׳. הפעילות החינוכית הייתה הצלחה גדולה, המיזם זכה לתשבחות רבות מצד הצוות המקצועי לרבות משרד החינוך, ומעל לכל זה השמחה והסיפוק של הילדים מהחוויה היו התגמול הכי גדול. הכל נראה היה מבטיח, אבל בעצם המסע רק התחיל.

מאז היינו בעוד עשרות בתי ספר עם פיתוחים שונים לגילאים שונים. למרות ההצלחה והמחמאות אנחנו גדלים בקצב מאוד איטי וממומנים באופן פרטי ובעיקר מכוח חשיבות המטרה. החברה שהקמתי, "למידה בעולם החדש",  מבקשת להעניק הזדמנות לתלמידים שמערכת החינוך היום מפספסת אותם,  באמצעות  אמצעי למידה מגוונים, חדשניים ומושכים. תהליכי הלמידה האלו יוצרים שפת הוראה משותפת וחדשה, והיא מיטיבה עם התלמידים ועם צוות ההוראה, כי הלמידה הופכת להיות חוויה חיובית ולא זירת מאבק של משמעת וכוח. יש בהם כדי להצמיח שינוי מהותי במערכת החינוך, שיניח את הילד במרכזה,  וישנה את הגדרותיה ל"הצלחה". בסופו של יום יהיה זה ההבדל בין תלמיד ששונא ללכת לבית הספר, לתלמיד שרץ אליו, ומקבל בו עולם ומלואו של אתגר ועניין. בימים אלה יצאנו בקמפיין הדסטראט למימון הפעילות שלנו – ואנחנו מבקשים את התמיכה והחיבור של כל מי שהבין שהתשובה תבוא רק דרך החינוך.