ליין מוצרי התינוקות של ג׳סיקה אלבה, ׳The Honest Company׳ (׳החברה הכנה׳), משגשג ופורח עד כדי כך שהפך אותה לאחת האמהות היזמיות המצליחות בעולם, כששווי החברה עומד על כמיליארד דולר. הכל התנהל עד כה על מי מנוחות, עד שלאחרונה החלו הלקוחות להתלונן בהמוניהם על מוצר ספציפי של החברה, הדוגלת בשימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים. מדובר בקרם ההגנה שלהם, בעל מקדם הגנה 30, שהותיר לקוחות רבים, גדולים וקטנים, עם כוויות שמש קשות.
באתר החברה כתוב שכרגע נמכרו כל יחידות קרם ההגנה, גם בספריי וגם בתחליב, לא ברור אם זו באמת המציאות או שהחברה החליטה להוריד את המוצר מהמדפים לעת עתה. ״השתמשתי במוצרים רבים של החברה בעבר״, מספרת שרה סטייבלר משיקגו, אחת האמהות הזועמות שהתרעמו כנגד המוצר, ״נמשכתי לעובדה שהוא מבוסס על אבץ, טבעי, בלי כימיקלים. בטיול הראשון שלנו לבריכה מרחתי את בתי בת השש ארבע פעמים בפרק זמן של שלוש שעות. היא נשרפה מאוד בכתפיים, בזרועות, ברגליים ובפנים, בכל מקום כמעט״.
ומה עושה מי שכועס מאוד בימינו? חולק את הזעם בפייסבוק. התמונה והתיאור פרשו כנפיים והגיעו לחדשות המקומיות. בחדשות אן.בי.סי מצאו עוד הורים שחוו מקרים דומים, כמאתיים מהם, ושחררו ציטוטים כמו: ״תחסכו כסף, תקנו שמן תינוקות״; ״קרם הגנה הכי גרוע אי פעם״; ״נשרפתי כמו צ׳יפס״; ״יש לי כוויות בדרגה 2״ ועוד.
״טבעי לא תמיד אומר שזה יותר טוב״, אומרת הדרמטולוגית מרג׳ורי רוזנבאום. ״כמו שכימי לא אומר שזה רע. אני חושבת שבנושאים כאלה כדאי לדבוק במוצר שמוכח כעובד, מאשר לנסות משהו חדש ולא מוכר. אולי זה יעבוד והכל בסדר, אבל אין לחברות החדשות את הוותק של השנים שנותן גושפנקא לטיב המוצר, ואפשר לסמוך עליו״.