בתחילת השבוע נעצרה לחקירה מנהלת "גן מתוק" בגבעתיים לאחר שנחשף תיעוד של התעללות בילדים. במרחק קילומטר אווירי אחד משם, נמצא גן אחר עם שם זהה, "גן מתוק" בתל אביב.
אודליה שני, בת 41 מתל אביב, בעלת משפחתון "גן מתוק" התל אביבי, מספרת שבהתחלה בכלל לא ידעה על האירועים בגבעתיים. "אין לי טלוויזיה בבית", היא מסבירה. "אין לי חדשות מול הפרצוף, אני לא באמת מעורה ורואה אבל אחת האימהות הגיעה בסוף יום ושאלה אותי איך אני רגועה. לא הבנתי מה היא רוצה ועל מה היא מדברת. היא הראתה לי את הכתבה והחווירו פניי".
מאז, שני מנסה להסביר לכל מי שרק מוכן להקשיב, שאין קשר בינה למקרה ההתעללות. "חברים יקרים", היא כתבה לעוקביה בפייסבוק, "כמותכם גם אני הזדעזעתי לשמע על ההתעללות בגן בגבעתיים הקרוי 'גן מתוק'. חשוב לי לציין שאין לנו שום קשר לפרשה זו. ובימים אלו מוגשת מהם דרישה משפטית להחליף במידית את שם הגן ולהפסיק להשתמש בשמנו ובמוניטין שצברנו" .
לדברי שני, היא קיבלה מבול של טלפונים ואיומים. בשיחה עם mako הודתה שהיא מתלבטת איך להמשיך. "אנשים מתקשרים שואלים שאלות ואני חד הורית. מנסה לבנות את עצמי ולהוכיח שהמוניטין שלי מוצדק. אני לא קשורה, ולא סניף שלה. יותר מזה לפני שנה וחצי התקשרתי לגננת ואמרתי לה שהיא משתמשת בשם שלי. היא ענתה לי בזלזול. 'קודם תוכיחי שזה השם שלך', היא אמרה".
שני מספרת שהקימה את המשפחתון אחרי שבנה חווה התעללות בעצמו. "המטפלת ניערה לי אותו בעגלה וזהו הסיוט הגדול ביותר של כל אימא טרייה. אחר כך העברתי אותו למשפחתון אך לבעלת הגן הסתבר שהיה עבר פלילי בגין תקיפה. וכך נולד הרעיון בזמנו לפתוח תינוקיה. אני חושבת שאם לא מתאים למטפלת והיא לא מגיעה למקצוע מאהבה מוטב שתעבור מקצוע".
מה התגובות שאת מקבלת בימים אלו?
"כולם איתי ואנשים רבים אומרים שזה לא מגיע לגן שלי. אני חייבת להודות שאני מקבלת המון חום ואהבה. הורים שהיו אצלי בעבר, בשנים קודמות שולחים לי הודעות וזה מרגש אותי עד דמעות".
"מבחינה משברית, הסיטואציה שבה גן מתוק בתל אביב עמד היא מאוד אתגרית ומתסכלת", אומר אסף שמואלי, מומחה לשיימינג ומשברי רשת, ובעל בלוג המשבריסט. "כדי להתמודד עם המצב הגן, בתל אביב היה יכול לספוג את הטענות מבחוץ ובמקביל ליצור קשר עם קהל ההורים שקשורים אליו ולוודא שהם מבינים שאין לו קשר עם הגן בגבעתיים. הדרך השנייה היא לצאת החוצה ולספר את הצד שלו וכך למנף את האירוע".
לדברי אסף שמואלי, "הבחירה של הגן לתקשר את האירוע השיגה שתי מטרות: בידול מהגן הבעייתי ויצירת הזדהות באמצעות סיפור הסיפור של הגן והגננת באופן אישי. לכך יש להוסיף החלטה חכמה נוספת והיא פרסום סטטוס בגוגל ביזנס, שמטרתו לצמצם את מרווח הטעות. בסופו של דבר, לטווח ארוך, בעיר גדולה כמו תל אביב, הבחירה להוציא את הדברים החוצה השיגה לגן חשיפה חיובית שהוא לא היה זוכה לה ללא האירוע המצער הזה".