חברת המלצות התוכן והפרסום המקוון הישראלית אאוטבריין מפטרת עובדים בפעם השנייה בתוך שנה: החברה תצא במהלך פיטורים רחב של כ-10% מעובדיה ותשלח הביתה כ-90 מפוטרים מכל מחלקות החברה. כל העובדים קיבלו הודעה על המהלך המתוכנן והשימועים צפויים לצאת לדרך בימים הקרובים.

ביולי אשתקד דיווחה אאוטבריין על פיטורי 38 עובדים - כ-3.5% מהמספר הכולל של עובדי החברה דאז.

מאאוטבריין נמסר בתגובה "היום חלקנו עם עובדי החברה חדשות לא קלות: החלטנו להיפרד מכ-10% מצוות העובדים הגלובאלי של אאוטבריין. השנה החולפת הביאה עמה שינויים מהירים בתעשייה ובענף ובכללם צמצומים בכוח אדם. לאור זאת, נקטנו מספר צעדים על-מנת לבצע התייעלות בפעילות החברה, אשר יתנו לנו כלים להמשיך ולהוביל את הענף ולהשקיע במנועי הצמיחה הממוקדים שלנו.

"צמצום כוח האדם אינה החלטה שקיבלנו בקלות ראש. אך לצד פעולות אחרות שננקטו, אנחנו מאמינים שזו ההחלטה הנכונה על-מנת להצעיד את החברה לעתיד ולתמוך בצורה הטובה ביותר בלקוחות ובשותפים שלנו ברחבי העולם".

אאוטבריין נוסדה ב-2006 בידי ירון גלאי ואורי להב ומנוהלת כיום במשותף בידי גלאי ודיוויד קוסטמן. החברה החלה להיסחר בנאסד"ק ב-2021 לאחר שניסיון קודם להתמזג עם מתחרתה הישראלית טאבולה של אדם סינגולדה לא צלח. מאז שהחלה להיסחר בנאסד״ק צנח שווייה של אאוטבריין ב-78% וכעת היא נסחרת לפי שווי של כ-225 מיליון דולר.

אאוטבריין סיכמה את הרבעון הראשון של 2023 בירידה של 8.8% בהכנסות ל-231.8 מיליון דולר ועם גידול בהפסד הכולל ל-5.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של החברה ברבעון היה מינוס 2.4%. הנהלת אאוטבריין דיווחה כי היא צופה שתסכם את 2023 עם רווח גולמי של 237 מיליון דולר לפחות.

נוסף למשבר הכללי בענף ההייטק סובלת אאוטבריין מהאתגרים הייחודיים של שוק הפרסום המקוון. חלק מאתגרים אלו קשורים להחמרת רגולציית פרטיות וחלקם בהקשחות שהטילו ענקיות הטק כגוגל ואפל.