יותר ויותר חברות דורשות מהעובדים שלהן לחזור לעבוד מהמשרד בחודשים האחרונים, והעובדים לא כולם שמחים לעשות את זה. חלק מהחברות לא מסתפקות בקריאה לחזור למשרדים ומאיימות בסנקציות: בגוגל הודיעו לעובדים שאי-הגעה למשרדים תפגע בהערכת הביצועים שמשפיעה על הבונוסים שלהם; ובאמזון דרשו מעובדים להודיע אם בכוונתם לחזור לעבוד מהמשרדים או לעזוב את החברה.
עבור חלק מהעובדים האמריקאים הדרישה לחזור למשרדים למספר ימים בשבוע בעייתית במיוחד לאחר שבמהלך תקופת הקורונה הם ניצלו את מדיניות ה-remote only כדי לעבור לגור רחוק מאד מהמשרדים.
עד כה לא היו לנו נתונים שיחשפו עד כמה הדרישה מהעובדים לחזור למשרדים משפיעה על כוח האדם בחברות, אך המקרה של אפליקציית ההיכרויות לקהילה הגאה גריינדר (Grindr) שופך קצת אור על מה שעשוי לקרות.
הוול סטריט ג'ורנל מדווח שבתחילת אוגוסט הודיעה הנהלת גריינדר לעובדים כי החל מאוקטובר הם נדרשים לחזור לעבוד יומיים בשבוע מהמשרדים. החברה אמרה לעובדים כי עליהם להתגורר סמוך לאחת מחמש הערים בארה"ב שבהן היא מחזיקה משרדים, וכי עובדים שייאלצו לעבור דירה לצורך זה יזכו לתמיכה כספית.
גריינדר הודיעה לעובדים כי מאוקטובר הם נדרשים לחזור לעבוד יומיים בשבוע מהמשרדים. העובדים נדרשו לעבור להתגורר סמוך לאחת מחמש הערים בארה"ב שבהן היא מחזיקה משרדים והוצע להם סיוע כספי במקרה של צורך במעבר דירה
"כמוני, רבים מהעובדים נשכרו אחרי שהקורונה החלה, ויחד עם שאר חברות הטכנולוגיה באותו זמן, עברנו לעבוד ממודל של עבודה מרחוק מכורח המציאות", כתב מנכ"ל גריינדר ג'ורג' אריסון לעובדים. "עכשיו אנחנו צריכים לזכור את העובדה שעבודה פנים מול פנים מהמשרד הייתה הנורמה לפני הקורונה, וזה שוב חוזר להיות הנורמה ברוב החברות".
אלא שגריינדר העניקה לעובדים אופציה נוספת: אם התנאים החדשים לא מתאימים להם, הם ראשים לעזוב את החברה ולקבל חבילת פיצויים בסך שישה חודשי משכורת. וזה בדיוק מה שרבים מהעובדים עשו. 80 מ-178 עובדי גריינדר - כ-40% מכוח העבודה - בחרו לקחת את הפיצויים וללכת.
ומה קורה בישראל? זה הכיוון שאליו דוחפים מנהלי ההייטק המקומי >>
ביולי האחרון הצטרפו עובדי גריינדר לארגון עובדים. לטענת הארגון, הצעדים האחרונים שנקטה החברה ובהם החזרה לעבודה חלקית מהמשרדים נועדו להתנקם בעובדים שהתאגדו. בגריינדר טענו בתגובה כי הטענות חסרות שחר.
לא ברור כיצד נטישת העובדים המסיבית בגריינדר תשפיע על החברה, ואם גריינדר מתכוונת להעסיק עובדים חדשים במקומם. לא מן הנמנע ששכמו במקרה של טוויטר, בגריינדר ינצלו את הנטישה כדי לצמצם מהותית את כוח האדם.