חברת פיירבלוקס, שפיתחה פלטפורמה שמספקת תשתית מאובטחת לעולם הנכסים הדיגיטליים ומטבעות קריפטוגרפים, מודיעה היום כי הכנסותיה השנתיות החוזרות (ARR) לשנת 2022 חצו את רף ה-100 מיליון דולר. ראשי התבות של ARR הן Annual Recurring Revenue - קרי הכנסות חוזרות שנתיות. זה מדד שמאפיין חברות שהכנסותיהן מתבססות על דמי מנוי, ומבטא את התחשיב השנתי הצפוי לאור המנויים הקיימים. חברה שמגיעה לכך מכונה "קנטאור".

פיירבולקס הוקמה ב-2018 על ידי עידן עפרת - סמנכ"ל הטכנולוגיות CTO, מיכאל שאולוב, מנכ"ל החברה ופבל ברנגולץ - סגן נשיא למו"פ. בינואר השנה גייסה החברה 550 מיליון דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר, כולל מרכיב סקנדרי לעובדים ולמייסדים.

חישוב ARR פשוט יחסית ומבטא הכפלה ב-12 של ההכנסות בחודש האחרון. עם זאת, חשוב לציין, כי ה-ARR אינו הכנסות בפועל, אלא תחזית של החברה לגבי סך ההכנסות השנתיות. ואולם, לאור העובדה ששווים של חברות פרטיות נקבעים בעת גיוס הון, נתון של ARR תופס חשיבות הולכת וגוברת בשיח. זאת לעומת השיח הקודם על "יוניקורנים", חברות שהשווי שלהן עולה על מיליארד דולר: בשנת 2021 למשל נולדו 49 חדי קרן בישראל, וב-2020, 19 חברות כאלה. אך כיום כבר ברור שהשווי שנקבע לחלקן היה נגזרת של כסף זול שהיה בשוק, תחרות בין הקרנות על השקעות וצפי לצמיחה עתידית, והוא לא מעוגן בהכרח בהכנסות.

שאולוב סיפר ל-tech12 סביב אותו גיוס שלחברה יש למעלה מ-800 מוסדות גדולים שמשתמשים בתשתית שלה לתפעול שירותים בתחום הנכסים הדיגיטליים ומוצרי קריפטו. לקוחותיה כוללים ספקי שירות בולטים בתחומי הפינטק, בורסות קריפטו, גופי הלוואות, אפליקציות ארנק, קרנות גידור ומסחר וחברות ניהול נכסים.

לשם השוואה, לפני חודש חברת הסייבר WIZ דיווחה על חציית המיילסטון של 100 ARR. ויז גייסה 250 מיליון דולר באוקטובר אשתקד לפי שווי של 6 מיליארד דולר. במיוחד התגאו ב- WIZ על המהירות שבה הגיעו אליו - בתוך 18 חודשים בלבד.