אוטונומו של בן וולקוב בצרות: החברה דיווחה כי קיבלה אזהרה מהנהלת הנאסד"ק כי יש לה עד ה-20 בפברואר, כלומר 180 יום, להעלות את מחיר המניה שלה למחיר של דולר בודד ולשמור עליו כך למשך 10 ימי עבודה, או שבועיים של מסחר רצופים. באם תגיע לכך, האזהרה, שניתנה כבר בשבוע שעבר, תתבטל. כמו כן, ייתכן והיא תקבל הארכה נוספת, אבל זה יהיה תלוי במצב המניה. אם זה לא יקרה, היא תימחק מהמסחר במדד.
זה נשמע קל, מחיר של דולר למניה, אבל עבור אוטונומו, שעוסקת בכריית דאטה מרכבים, זו תהיה מלאכה מורכבת. החברה שהתמזגה עם ספאק אשתקד לפי שווי של 1.26 מיליארד דולר, הגיעה לשפל חדש: גם אחרי שעלתה אמש ב-7.5%, מחיר המניה עומד על פחות מ-43 סנט למניה ושווי שוק מגוחך של פחות מ-59.6 מיליון דולר, שהם ירידה מפוארת של 95.3% משווי השוק בעת המיזוג, כשמחיר יחידה בספאק עמד על 10 דולר.
וזה כבר לא קביל עבור מסחר בבורסות המובילות בעולם: בוול סטריט, כל מניה שמתחת ל-5 דולר נחשבת ל-Penny Stock, כלומר מניית אגורות בתרגום חופשי. אז כרגע, לצערה, אוטונומו היא הפני של הפני (לסיפור המלא שפירסמנו על הנפקת אוטונומו). ויש לזה השלכות.
גם אחרי שעלתה אמש ב-7.5%, מחיר המניה עומד על פחות מ-43 סנט למניה ושווי שוק מגוחך של פחות מ-59.6 מיליון דולר, שהם ירידה מפוארת של 95.3% משווי השוק בעת המיזוג, כשמחיר יחידה בספאק עמד על 10 דולר
לפי מחיר המניה נכון לסגירה של רביעי, החברה צריכה לעלות בכמעט 133%. כבר קרו מקרים מעולם אך נכון לכרגע, אחרי נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול ביום שישי האחרון בג'קסון הול, שבו הזהיר מ"כאב בשווקים ובמשקי הבית", הצפי הוא שהולך להיות יותר גרוע, לא יותר טוב.
ולוולקוב יש יחסית מעט מרחב תמרון. לפני שבועיים הגישה אוטונומו את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, שבעקבותיו ירדה המניה בכ-40%. ראשית הכנסות צמחו מ-300 אלף דולר ברבעון המקביל ל-1.9 מיליון דולר. צמיחה נאה סך הכול. אבל - וזה חתיכת אבל - בשנה כולה הנתון הזה אמור לעמוד על 24 מיליון דולר לפי המצגת למשקיעים. ועל כמה עומדת שורת ההכנסות מתחילת השנה? פחות מ-3 מיליון דולר. בנוסף, ההפסד התפעולי המתואם עמד על כמעט 66 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמעט 46 מיליון מההפסד הוא קנס על ירידת ערך בשל קריסת המניה ואי עמידה בכללי המסחר בשל כך.
אבל יש עוד דברים שמעיקים על המניה. לאוטונומו יש כעת קצת פחות מ-170 מיליון דולר מזומנים או שווה מזומנים בקופה, מה שאומר שהחברה נסחרת על פחות משליש מהכסף שלה. יתר על כן, החברה לא הציגה תחזית להמשך השנה, שזה דגל אדום בוהק עבור המשקיעים.
לפי פרסום בכלכליסט מוקדם יותר השבוע, החברה מתכוונת לפטר עשרות עובדים, אך המהלך טרם יצא לפועל. החברה סירבה להגיב.
החזון: מארקטפלייס של דאטה של התנהגות נהגים
אוטונומו החלה מתחום הרכב האוטונומי ומכאן שמה, אבל אין לה קשר לרכב אוטונומי. החברה הוקמה בדצמבר 2015 וברבות השנים הפכה לכורה של דאטה ממחשבי רכבים שמנתחת אותם באמצעות AI. המחשבה הייתה למכור את המידע המעובד לגורמים שלישיים כמו אפליקציות הקשורות לתנועה וחניה, סוכנויות ביטוח, חברות ליסינג וערים. בקיצור, מארקטפלייס של דאטה של התנהגות נהגים, שהשחקנים הרלוונטיים בתעשיה יכולים לרכוש ולנתח לצרכים עסקיים.
כך, למשל, טסלה, שכורה ומנתחת את הדאטה בעצמה, החלה למכור שירותי ביטוח דיפרנציאליים בהתבסס על הנתונים שהיא אוספת על הרגלי הנהיגה של כל נהג. עד כה חתמה החברה על הסכמים עם כמה מהיצרנים המשמעותיים בעולם כמו מרצדס ורנו, ובינואר הודיעה גם על שיתוף פעולה עם אאודי.
בחודש שעבר, קרן השקעות סעודית בשם מיטאכ (MITACH) היושבת בריאד דיווחה כי היא הפכה לבעלת המניות הגדולה באוטונומו, אחרי שרכשה את מניות החברה והגיעה לאחזקה של 20.4%. התהליך הזה כבר החל שנה שעברה, כשמיטאכ החלה לרכוש מניות אחרי הדיווח על המיזוג אשתקד. עם זאת הקרן הודיעה כי אינה אקטיבית ולא תתערב בהחלטות.