בנובמבר 2021, בדיוק לפני שנה, מאנדיי נגעה בשמיים. 5 חודשים אחרי ההנפקה, מנייתה נסגרה על כמעט 445 דולר וקרוב ל-20 מיליארד דולר בשווי השוק. כזכור, 5 חודשים קודם, היא הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של 6.8 מיליארד דולר (155 דולר למניה). אבל אלה היו ימים אחרים, באותו חודש וליתר דיוק ב-19 בנובמבר, מדד הנאסד"ק הגיע לשיאו שנראה היום רחוק מאוד.
באותו החודש, בתגובה לדוחות שלה, מניית מאנדיי נפלה בלמעלה מ-20% והחלה את השנה הנוראית שלה יחד עם יתר חברות הטק המצטמקות, על רקע הריבית העולה שהורידה את המכפילים הנדיבים איתה. רבעון נוסף עבר, דוחות נוספים פורסמו, והמניה קרסה בעוד 20%.
אבל הנה זה כבר רבעון שני ברצף, שהמניה עולה אחרי הדוחות. היום, אחרי שדיווחה על הכנסות של כמעט 137 מיליון דולר – 127 מיליון דולר במושגים נומינליים במחשבון אינפלציה בהתאמה לספטמבר אשתקד – ונתנה תחזית טובה קדימה, למרות רכות בשווקים באירופה - המניה עלתה ב-7.26% במסחר, לאחר שטסה בטרום מסחר ביותר מ-20% ונראתה כעוף החול.
מבחינת הנהלת החברה, ובמיוחד ערן זינמן ורועי מן המנכ"לים המשותפים, הרבעון הנוכחי לא שונה מקודמיו, החברה ממשיכה לעשות את מה שעשתה מלכתחילה, והסיבה לשינויים בתגובות השוק אלו ציפיות המשקיעים. "אנחנו מאוד שמחים על התוצאות האלה, שמציגות צמיחה משמעותית. אחד מהיתרונות שלנו על פני סקטורים אחרים ב-SaaS, זה שהקהל שלנו מאוד מגוון. אנחנו 70% נון טק וזה מאפשר לנו לצמוח גם בתקופות שחברות אחרות לא מצליחות", הוסיף.
רועי מן: "הרבה מאוד מתחרות שלנו הורידו בצורה דרמטית את תקציבי הפרסום. הן נאלצו לקצץ, ועבורנו זה מייצר הזדמנויות פרסומיות משמעותיות ומאפשר לנו להגיע לקהלים גדולים יותר בפחות כסף"
אז איך אתם מסבירים את השינוי מלפני שנה לעכשיו בתגובת השוק?
מן: "הירידות המסיביות שראינו בסוף שנה שעברה ותחילת השנה הנוכחית השפיעו על כל חברות הצמיחה. אנחנו לא שינינו את הדרך שבה אנחנו פועלים. כמובן שזה משפיע - יש צמיחה בכל מחיר ויש צמיחה נכונה, כפי שאנחנו מנסים לעשות. כשמסתכלים על 6 הרבעונים, היכינו את התחזיות. היום יש פחות חברות שמצליחות לעשות את זה, אבל אנחנו עובדים בצורה מתודית. מוציאים כסף שאנחנו יודעים שהוא יחזור".
יש קושי בלמצוא לקוחות חדשים, והאם כל לקוח עולה לכם יותר?
מן: "בחצי השנה האחרונה יש טרנד מאוד מעניין. הרבה מאוד חברות שהן מתחרות שלנו הורידו בצורה דרמטית את תקציבי הפרסום. כי הרבה הוציאו על פרסום, וכל עוד הטופליין היה טוב הם המשיכו. אבל הם נאלצו לקצץ, ועבורנו זה מייצר הזדמנויות פרסומיות משמעותיות ומאפשר לנו להגיע לקהלים גדולים יותר בפחות כסף".
כתבם שאתם רואים רכות באירופה, אילו עוד אתגרים יש לכם?
מן: "יש לנו השפעות שערי מטבע, בגלל שמחוץ לארה"ב אנחנו גובים באירו ואנחנו בהחלט רואים שיש האטה באירופה, יש פחות גיוסים והחברות יותר שמרניות. בארה"ב פחות מרגישים את זה".
בדוחות עצמם, הכנסות מאנדיי עמדו על 136.9 מיליון דולר, גידול של 65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי הלא מתואם עמד על 2.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 9.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021; שיעור ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 2% מההכנסות, לעומת שיעור הפסד של 11% ברבעון השלישי של 2021.
תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 20.0 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי מתואם של 14.0 מיליון דולר - לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 3.8 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי מתואם בסך 2.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021.
שיעור שימור דולרי נטו (NRR) היה גבוה מ-120%, שיעור ה-NRR של לקוחות עם יותר מ-10 משתמשים היה גבוה מ-135%, שיעור ה- NRR ללקוחות עם הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) גבוהות מ-50,000 דולר היה יותר מ-145%. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-50,000 דולר עמד על 1,323, גידול של 116% לעומת 613 לקוחות ב-30 בספטמבר, 2021.
לרבעון הנוכחי צופה הנהלת החברה הכנסות בסכום כולל של עד 142 מיליון דולר, המייצג גידול של עד 49% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הפסד תפעולי Non-GAAP בטווח של 22 מיליון דולר עד 20 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של 15% עד 14%. לשנה כולה היא צופה הכנסות בסכום כולל של עד 511 מיליון דולר, המייצג גידול של 65% עד 66% לעומת השנה הקודמת, הפסד תפעולי Non-GAAP בטווח של 83 מיליון דולר עד 81 מיליון דולר ושיעור הפסד תפעולי של כ-16%.
ובכל זאת, אנחנו חייבים לשאול: איך חברה שצמחה ב-116% במספר לקוחות האנטרפרייז, עם 1,323 לקוחות, היא רק רבע משווי השוק בשיא לפני שנה ועומדת סביב 4.5 מיליארד? בשורה התחתונה, הכול קשור למכפילים, אבל החברה צומחת. השווי מרשים אבל נראה שייקח זמן עד שהמשקיעים של מאנדיי יראו את הערך חוזר.