וויקס ופייבר פירסמו הבוקר את דוחותיהן לרבעון השני. שתי חברות הטכנולוגיה הישראליות הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, הן בהכנסות והן בשורת הרווח, כשהן משפרות את הביצועים הכספיים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. כמו כן, הנהלות וויקס ופייבר סיפקו תחזיות משופרות לשנת 2023 כולה.
וויקס (Wix.com) סיכמה את הרבעון עם הכנסות של כ-390 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 13% מהרבעון המקביל, ורווח נקי של 33.6 מיליון דולר (בחישוב GAAP). לראשונה בתולדות וויקס, ברבעון השני נרשם רווח תפעולי בחישוב GAAP של 13 מיליון דולר (3% מההכנסות).
וויקס סיכמה את הרבעון עם הכנסות של כ-390 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 13% מהרבעון המקביל, ורווח נקי של 33.6 מיליון דולר
הנהלת וויקס מציגה יחד עם הדוחות את תחזיתה לרבעון השלישי ותחזית משופרת לשנת 2023 כולה, וזאת לדבריה ״בשל הביצועים הגבוהים שחווינו במחצית הראשונה של 2023״. לפיכך, ההנהלה מעלה את תחזית ההכנסות של וויקס לשנה כולה לטווח של 1.54-1.56 מיליארד דולר. טווח זה משקף צמיחה שנתית של 11%-12%. להערכתה, החברה תסכם את הרבעון השלישי עם הכנסות בטווח של 386-391 מיליון דולר, שישקפו צמיחה של 12%-13% מהרבעון המקביל.
מניית וויקס, שצנחה אתמול בנאסד״ק ב-5% (לפני פרסום הדוחות), משקפת לחברה שווי שוק של כ-5 מיליארד דולר, לאחר שעלתה בכ-15% מתחילת השנה.
השבוע השיקה החברה את Wix Studio, פלטפורמה חדשה לבנייה ועיצוב של אתרים באינטרנט המיועדת לסוכנויות דיגיטל ופרילנסרים. לדברי החברה, ״הפלטפורמה מבוססת על היכולות המוכחות של וויקס בשילוב עם טכנולוגיית הבינה המלאכותית העדכנית ביותר, ומיועדת לספק פתרון חדשני ליצירת אתרים מתקדמים ומורכבים. הפלטפורמה כוללת Editor חדש לבנייה ויצירה של אתרים עם גמישות רבה יותר בעזרת יכולות עיצוב, כתיבת קוד, סביבת עבודה מתקדמת לניהול יעיל של מספר רב של אתרים וליצירת הזדמנויות צמיחה חדשות ומוניטיזציה לסוכנויות״.
עם פרסום הדוחות הבוקר מסר אבישי אברהמי, מנכ״ל ומייסד שותף בוויקס: ״זו הייתה חצי שנה מצוינת בהרבה מובנים. הגענו לצמיחה רווחית מואצת באמצעות ביצועים מצוינים ומחויבות ליעילות תפעולית. כתוצאה מכך, הרבעון השני שוב עלה על הציפיות שלנו גם מבחינת הגידול בהכנסות וגם מבחינת שולי תזרים המזומנים החופשי. בנוסף, עשינו צעדים משמעותיים גם בתחום המוצר כשהשקנו את מוצר הדגל החדש שלנו ל-Partners, ׳וויקס סטודיו׳, שיוצר מהפכה בדרך שבה אנשי מקצוע בונים ומנהלים פרויקטים בקנה מידה רחב. זאת, על ידי שילוב פיצ׳רים מבוססי AI, לצד היכולות המתקדמות ביותר בתחום העיצוב והפיתוח. אלה משדרגים את תהליך העבודה לפרילנסרים ולסוכנויות שמנהלים אתרים רבים ומסייעים להם לייצר פרויקטים איכותיים יותר, מהר יותר״.
פייבר מתמקדת בצמיחה
גם הדוחות הכספיים של פייבר (Fiverr) משקפים שיפור בביצועי החברה. פייבר סיכמה רבעון עם הכנסות של 89.4 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-5% מהרבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה - רווח נקי רבעוני של 200 אלף דולר, לעומת הפסד של 41.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. זהו רבעון ראשון בתולדות פייבר שבו היא מדווחת על רווח נקי רבעוני בחישוב GAAP.
במבט קדימה, הנהלת פייבר מעדכנת את התחזית השנתית שלה לאור ביצועי הרבעון השני, כשהיא מעלה גם את נקודת האמצע בטווח ההכנסות הצפוי וגם את תחזית ה-EBITDA (רווח לפני מסים, פחת והפחתות) המתואם של החברה. לדברי הנהלת פייבר, ״המיקוד שלנו הוא להמשיך ולהאיץ את צמיחת ההכנסות במחצית השנייה של השנה ולספק הגדלת EBITDA מתואם לקראת יעד הרווחיות לטווח ארוך שלנו״.
ברבעון השלישי צופה הנהלת פייבר הכנסות בטווח של 92.5-89.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 8%-9% מהרבעון המקביל אשתקד
לפי התחזית המעודכנת, צפויה פייבר לסכם את השנה עם הכנסות בטווח של 358-365 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית של 6%-8%, ועם רווח EBITDA מתואם בטווח של 56-60 מיליון דולר. ברבעון השלישי צופה הנהלת פייבר הכנסות בטווח של 89.5-92.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 8%-9% מהרבעון המקביל אשתקד, ורווח EBITDA מתואם רבעוני בטווח של 14.5-16.5 מיליון דולר.
פייבר השיקה השבוע את חבילת הפתרונות העסקיים Fiverr Business Solutions, הכוללת את פלטפורמת Fiverr Pro, שמציעה קטלוג של טאלנטים מקצועיים נבחרים וכלים מתקדמים שיאפשרו לעסקים יכולת עבודה שיתופית עם רמת שירות המותאמת לעסקים גדולים. לדברי החברה, פלטפורמה זו היא אבולוציה של Fiverr Business במיתוג מחודש. Fiverr Certified, אחד המוצרים בסל השירותים החדש, מאפשר לחברות טכנולוגיה גדולות כמו אמזון, מאנדיי וסטרייפ להסמיך פרילנסרים לעבוד מול הלקוחות שלהן.
מניית פייבר מציגה ביצועים חלשים השנה. המניה, שירדה אתמול ב-3.2% בבורסת ניו יורק (לפני פרסום הדוחות), משקפת לחברה שווי שוק של כמיליארד דולר, לאחר שהשלימה ירידה של כ-2% מתחילת השנה.
מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר: "אנחנו ממשיכים לדחוף קדימה לעבר ביצוע האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו ומתרגשים מההשקות האחרונות של המוצרים שלנו, שלדעתנו ייצרו שינוי משמעותי בדרך שבה עסקים יכולים לתקשר עם פרילנסרים. יש לנו פרופיל פיננסי חזק, שמאפשר לנו להתמקד במה שאנחנו עושים הכי טוב - יצירת מוצרים חדשניים ופשוטים באלגנטיות, שמחברים ומעצימים את הקהילה שלנו תוך שיפור הדרך שבה הם עובדים יחד".