ענקיות הטק של וול סטריט ממשיכות לנצח במשחק "הכה את התחזית". אחת הסיבות המרכזיות שהמניות הגדולות אהובות על המשקיעים והגיעו לממדים המפלצתיים שלהן, זה בגלל שהן באופן עקבי מצליחות יותר ממה שהשוק חושב שיצליחו. זה משחק ידוע בשוק ההון. הרבה שחקנים לרוב אוהבים להציג תחזיות פושרות או חיוביות, רק במטרה להכות אותן ולנפח את שווי המניה. במקרה של הגדולות, כמו אפל (AAPL), מיקרוסופט (MSFT) וגוגל (GOOG), שהגישה אמש את דוחותיה, לא רק שהן נותנות תחזיות גבוהות, הן גם מכות אותן רבעון אחר רבעון.

במקרה של גוגל, מספיק להסתכל על קצב ההכנסות השנתיות של החברה. ב-2018, ענקית החיפוש הכניסה כמעט 137 מיליארד דולר, ב-2019 הכניסה כמעט 162 מיליארד וב-2020 הכניסה למעלה מ-182.5 מיליארד. זה יותר מהתקציב של מדינת ישראל.

כך קרה גם אמש. אלפבית, חברת-האם של גוגל, דיווחה על הכנסות ברבעון האחרון של יותר מ-75 מיליארד דולר, עלייה של 32% מהרבעון המקביל אשתקד, עם רווח למניה (EPS) של 30.69 דולר. זאת לעומת צפי להכנסות של 72.3 מיליארד ו-EPS של 27.68 שצפה הקונצנזוס. אם מישהו היה מודאג מההכנסות מפרסום (לינק) אז החברה הציגה זינוק של 36% בפרסום בגוגל Search, ליותר מ-43 מיליארד, כשההכנסות מפרסומות ביוטיוב עלו ב-25% ל-8.6 מיליארד. ההכנסות מחטיבת הענן עלו ב-44% ל-5.5 מיליארד.

פיצ'אי: "למרות הבעיות באספקה, עסקי הענן שלנו ממשיכים להיות חזקים"

"הרבעון הקודם הראה צמיחה בעסקי הפרסום שלנו ורבעון שיא במכירות של מכשירי פיקסל, למרות הבעיות באספקה, כשעסקי הענן שלנו ממשיכים להיות חזקים", מסר המנכ"ל סונדאר פיצ'אי. בקיצור, הרבעון נתן לשוק את כל המרכיבים לשיכוך הכאב שחש בשל הפסקת ההתערבות של הפד בשווקים והכוננות להעלאת הריבית. עסקי הפרסום הם נושא רגיש במיוחד, לאור התחרות הגוברת בסקטור עם כניסתה של אמזון ושחקנים נוספים לתחום.

סונדאר פיצ'אי (צילום: Ron Jenkins, getty images)
מנכ"ל אלפבית וגוגל סונדאר פיצ'אי. "הרבעון הקודם הראה צמיחה בעסקי הפרסום שלנו"|צילום: Ron Jenkins, getty images

בנוסף הודיעה החברה גם על ספליט של 20 ל-1 במניה. המשמעות היא שכל בעל מניה יחזיק כעת ב-20 מניות שערכן המצרפי זהה לשווי המניה המקורית של גוגל. זו הצפת ערך משמעותית, שאפל עשתה אף היא. עבור חברה כמו גוגל זה סימן של כוח. אז לא פלא שהמניה טסה בלמעלה מ-9% במסחר המאוחר. סביר שהסנטימנט החיובי סביב החברה בעלת שווי השוק של 1.6 טריליון דולר ימשיך את המומנטום החיובי של הנאסד"ק, שסגר שלושה ימים רצופים של עליות לאור הדוחות החיוביים של אפל ומיקרוסופט.

AMD צופה מרווחים תפעוליים של 51%, בדומה לאינטל

גם ענקית השבבים AMD זינקה במסחר המאוחר בלמעלה מ-10%, וסיימה את השנה הקודמת עם שילוש ההכנסות בתוך חמש שנים. אבל שוב, התחזית זה Make or Break, ו-AMD זה לחלוטין MAKE. החברה צופה שההכנסות ברבעון הראשון של 2022 יעמדו על 5 מיליארד דולר לעומת תחזית של 4.33 מיליארד שהעניק הקונצנזוס. כמו כן, החברה מגיעה כבר למרווחים של אינטל – שחטפה בשבוע שעבר לאחר תחזיות מאכזבות – כשהיא צופה מרווחים תפעוליים של 51%, פחות או יותר כמו של המתחרה הגדולה. לפני חמש שנים המרווחים של אינטל היו 63% ושל AMD 31% - אז אפשר להבין למה השוק אופטימי.

AMD דיווחה על רווח נקי של 974 מיליון דולר ברבעון שעבר, או 80 סנט EPS לעומת רווח נקי של 1.8 מיליארד שהיו 1.45 דולר EPS בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות עלו ב-49%. הסיבה לירידה ברווח הנקי, היא ש-AMD, כמו כל השוק, מוציאה לא מעט כסף על פיתוח נכסים חדשים, כדי להתמודד עם מחסור השבבים העולמי.

משרדי AMD בטורונטו (צילום: JHVEPhoto | Shutterstock.com, שאטרסטוק)
משרדי AMD. עלויות הפיתוח הובילו לירידה ברווח הנקי|צילום: JHVEPhoto | Shutterstock.com, שאטרסטוק

בניגוד אליהן, מי שהתרסקה במסחר המאוחר זו פייפאל (PYPL), שמנייתה נפלה בכ-18%. זאת לאחר שהחברה הורידה תחזיות בשל "לחצים אינפלציוניים, ירידה בסנטימנט הצרכני וידרידה של הוצאות אצל לקוחות בעלי הכנסה נמוכה יותר". בקיצור, הגדולות באמת כמו גוגל עדיין חוגגות, הקטנות פחות.

במכון Sentiment Trader ציינו כי המשקיעים הקטנים מרגישים את כאב הירידות האחרונות. בשבוע שעבר המשקיעים קנו 12 מיליון אופציות פוט – גידור מפני ירידת המניה – בכ-6.5 מיליארד דולר. מדובר בנתון שגבוה ב-40% מהפוטים בירידות הגדולות של 2020. 29% מכל נפח רכש המניות על ידי המשקיעים היומיים היה על אופציות פוט. זה מעיד בעיקר על דבר אחד: כמות המשקיעים הקטנים שנכנסו לשווקים מאז הקורונה. אבל הנתון של פייפאל הוא נורת אזהרה להמשך המסחר בחודש הקרוב, כשאם עוד ועוד שחקניות בינוניות בגודלן יורידו תחזיות, זה יוביל להמשך תנודתיות מוגברת, אחרי האופוריה של הביג טק – שכרגע, פועל כמו זריקת אטרופין לשווקים.