ענקית הטכנולוגיה אמזון חושפת הערב את תוצאותיה הכספיות ברבעון השני של 2023. ענקית המסחר המקוון, שמניותיה משקפות לה שווי שוק של כ-1.3 טריליון דולר, מסכמת את הרבעון הרווחי ביותר שלה מאז תחילת 2022. ההכנסות של אמזון ברבעון צמחו בשיעור דו-ספרתי, לאחר שבחמישה מתוך ששת הרבעונים האחרונים צמחו בשיעור חד-ספרתי.
אמזון מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 6.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של אמזון הסתכמו ברבעון ב-134.3 מיליארד דולר, צמיחה של 10.8% לעומת 121.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון: "המשכנו להוזיל את העלות שלנו לשרת ברשת האספקה שלנו, ובמקביל גם לספק ללקוחות פריים את מהירויות האספקה המהירות ביותר שרשמנו אי-פעם"
במבט קדימה, הנהלת אמזון צופה ברבעון השלישי הכנסות בטווח של 138 מיליארד דולר עד 143 מיליארד דולר, לעומת תחזית קונצנזוס של 138.29 מיליארד דולר, ורווח תפעולי בטווח של 5.5 מיליארד דולר עד 8.5 מיליארד דולר, מול תחזית קונצנזוס של 5.4 מיליארד דולר.
מנוע הצמיחה העיקרי של אמזון בשנים האחרונות הוא חטיבת מחשוב הענן שלה, Amazon Web Services (ובקיצור AWS). עם זאת, קצב הצמיחה הואט ככל שלקוחות AWS צמצמו את ההוצאות שלהם על מחשוב ענן, בעיקר בשל חוסר הוודאות הכלכלית בעולם. ברבעון הראשון, המכירות של AWS צמחו בכ-16%, שיעור הצמיחה הרבעוני הנמוך ביותר של חטיבה זו מאז 2015, אז התחילה אמזון לייצר הכנסות מתחום זה. אנליסטים בוול סטריט העריכו כי שוק הענן ניצב בפני סכנת האטה ממושכת, לאור התוצאות הרבעוניות שעליהן דיווחה בשבוע שעבר מיקרוסופט.
בסיכום הרבעון השני (החודשים אפריל עד יוני), אלה הם עיקרי התוצאות הכספיות של אמזון, בהשוואה לתחזיות האנליסטים בוול סטריט (בסוגריים - תחזית הקונצנזוס של האנליסטים):
הכנסות: 134.4 מיליארד דולר (תחזית האנליסטים: 131.5 מיליארד דולר, לפי נתוני Refinitiv).
רווח נקי: 6.7 מיליארד דולר (תחזית האנליסטים: 3.6 מיליארד דולר, לפי נתוני Refinitiv).
רווח נקי למניה: 65 סנט למניה (תחזית האנליסטים: 35 סנט למניה, לפי נתוני Refinitiv).
הכנסות חטיבת הענן Amazon Web Services: כ-22.1 מיליארד דולר (תחזית האנליסטים: 21.8 מיליארד דולר, לפי נתוני StreetAccount).
הכנסות הפרסום: 10.7 מיליארד דולר (תחזית האנליסטים: 10.4 מיליארד דולר, לפי נתוני StreetAccount).
אנדי ג׳סי, מנכ״ל אמזון בשנתיים האחרונות, אמר עם פרסום הדוחות: "זה היה עוד רבעון חזק של התקדמות עבור אמזון. המשכנו להוזיל את העלות שלנו לשרת ברשת האספקה שלנו, ובמקביל גם לספק ללקוחות פריים את מהירויות האספקה המהירות ביותר שרשמנו אי-פעם. צמיחת AWS התייצבה, כשהלקוחות התחילו לעבור מאופטימיזציה של עלויות לפריסת עומס עבודה חדשה״.
בתגובה לפרסום הדוחות, במסחר המאוחר מניית אמזון מזנקת ביותר מ-7%, אחרי שהשלימה זינוק של 53% מתחילת השנה. בשל שווייה העצום, נושאת מניית אמזון משקל של כ-3% במדד S&P 500, המורכב מ-500 מניותיהן של החברות הגדולות בוול סטריט. לכן, לכל שינוי משמעותי במניית אמזון עשויה להיות השפעה גם על המדד הרחב.