אחרי הדוחות המאכזבים: Wix מוחקת כ-25% משוויה במסחר בנאסד"ק, שמכווצים את שווי החברה לכ-5 מיליארד דולר. רק לפני שנה, שווי השוק שלה היה כמעט פי ארבעה ועמד על 20 מיליארד דולר.

מוקדם יותר הבוקר סיפקה Wix הישראלית, המפתחת פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט, תחזית מאכזבת קדימה. Wix היתה אחת מחברות הלהיט של הקורונה, עם המעבר לעבודה מהבית והצורך הפתאומי של עסקים קטנים בנוכחות מקוונת. אך בשנה האחרונה היא חווה קשיים, כמו יתר מניות הצמיחה בקורונה, על רקע עייפות החומר והיציאה חזרה לשגרה. היום דיווחה כי בעוד שהצמיחה ברבעון ה-1 של 2021 עמדה על 41% ביחס לרבעון הראשון של 2020, תחזית החברה לצמיחה ברבעון הנוכחי עומדת על הטווח שבין 11% ל-13%. "בשל הקורונה" החברה גם לא סיפקה תחזית ל-2022.

על פניו, נתוני החברה בשנה האחרונה יפים: כלל ההכנסות חצו את ה-1 מיליארד דולר. ההכנסות משיתופי פעולה עם partners עלו ב-75% אשתקד והסתכמו ב-257 מיליון דולר, וכמעט ושילשו עצמן לעומת 2019. הכנסות שמקורן במסחר (transactions revenue) עמדו על 130 מיליון דולר, המהווים עלייה של 134% בהשוואה לשנה שעברה, כשאת העלייה זוקפים בחברה ל-Wix Payments, מערכת העברת כספים וביצוע תשלומים אונליין של Wix. ואולם, מבחינת המשקיעים הכיוון שלילי בעקביות כבר חודשים ארוכים: החברה שרק לפני שנה עמדה על שווי שוק של 20 מיליארד דולר ירדה ב-כמעט 70% לשווי שוק של 6.6 מיליארד דולר.

WIX היתה אחת מחברות הלהיט של הקורונה, עם המעבר לעבודה מהבית והצורך הפתאומי של עסקים קטנים בנוכחות מקוונת. אך בשנה האחרונה היא חווה קשיים, כמו יתר מניות הצמיחה בקורונה, על רקע עייפות החומר והיציאה חזרה לשגרה

ברבעון האחרון החברה הציגה הפסד של 111 מיליון דולר, שהם הפסד למניה של 1.94 דולר, בהשוואה לרבעון המקביל שבו הציגה למעלה מ-11 מיליון דולר ו-20 סנט למניה בתקופה המקבילה. ההפסד המתואם חצה את ה-21 מיליון דולר, שמהווים 37 סנט הפסד. הקונצנזוס צפה הפסד של 38 סנט – נחמה פורתא. ההפסד התפעולי שלה חצה את רף ה-98 מיליון דולר, עלייה משמעותית מ-55 מיליון דולר הפסד תפעולי ברבעון המקביל. כל ההוצאות התפעוליות של החברה התקרבו ל-300 מיליון דולר.

בסך הכול החברה הכניסה ברבעון הקודם למעלה מ-328 מיליון דולר, לעומת צפי הקונצנזוס להכנסות של 331 מיליון דולר. מדובר בעלייה זעירה ביחס ל-282.5 הכנסות שעליהן דיווחה ברבעון 4 של 2020. לרבעון הקרוב הצפי של החברה להכנסות צפוי לנוע בין 338 ל-343 מיליון דולר, פחות מצפי השוק ל-355 מיליון דולר.

אבישי אברהמי (צילום: אלן צצקין)
אברהמי. הקורונה הביאה אתגרים והזדמנויות|צילום: אלן צצקין

חברת Wix מאפשרת למשתמשים שלה להקים אתר מ-0, בצורה פשוטה מאוד, בין אם זה אתר מסחרי או פרטי, כאשר האתרים גם מותאמים למובייל. החברה הוקמה בת"א בשנת 2006 ונחשבת לחברה הגדולה ביותר בעולם בתחומה. בפברואר אשתקד החברה דיווחה לראשונה כי חצתה את ה-200 מיליון משתמשים בעולם. ברבעון האחרון דיווחה על למעלה מ-220 מיליון. צמיחה של 10%. ברבעון האחרון של 2020 הציגה צמיחה של 16% במספר המשתמשים. לאחר הבום של הקורונה, נראה אם החברה תצליח לייצר לעצמה מנועי צמיחה חדשים.

אברהמי: "יצאנו מ-2021 מחוזקים"

"2020 ו-2021 הביאו עמן שינויים חסרי תקדים, שתורגמו לאתגרים והזדמנויות חדשות לעסקים ברחבי העולם", אמר אבישי אברהמי, מייסד שותף ומנכ"ל Wix. "מגפת הקורונה מתמשכת ומשנה את אופייה ויוצרת אי ודאות ותנודתיות בכל היבט של חיינו. עכשיו, כשאנחנו נמצאים כבר כמה חודשים משנת הקורונה השלישית וכמעט שכבר התרגלנו לשגרה החדשה, העולם שוב משתנה.

"יצאנו משנת 2021 מחוזקים, עם יסודות יציבים יותר משהיו כשנכנסנו למגיפה - מה שממקם אותנו בעמדת מפתח להצלחה, וברור לנו מה עלינו לעשות כדי לנצל את המומנטום הזה. אנו פועלים עם כל המנועים קדימה על מנת להגדיל את הצמיחה ולחזק את מעמדנו כמובילים בשוק. אנו עושים זאת בעזרת העמקת הקשרים שלנו עם יוצרים עצמאיים וקהלים חדשים באמצעות partners, והרחבת פלטפורמת המסחר שלנו".