דוחות טובים, לפחות ביחס לתחזיות, לנטפליקס: ענקית התוכן דיווחה הלילה כי ברבעון השני של 2022 איבדה "רק" מיליון מנויים. המשקיעים, שציפו לאובדן של כפול מנויים מכך, מרוצים - למרות שמדובר על הרבעון השני ברצף שבו נטפליקס מודה שהיא מתכווצת. כתוצאה מכך, המניה מזנקת 8% במסחר המאוחר.
החברה כן פועלת לשיפור בעתיד, והיא צופה שברבעון הנוכחי תוסיף מיליון מנויים חדשים. כעת לנטפליקס יש מעט פחות מ-222 מיליון מנויים. במקביל, פרסמה שמבחינת דקות צפייה נטו, היא עדיין פי 6 מדיסני פלוס - האמורה לנשוף בעורפה.
הדוחות הקודמים של נטפליקס, שחוותה צמיחה מדהימה בתקופת הקורונה ובלימה אגרסיבית עם היציאה מהסגרים, היו טובים פחות, עם ירידות חדות במנייתה בשני הרבעונים האחרונים. מרבית הירידות במניה אירעו בשני ימי מסחר שלאחר הדיווח - כשיחדיו, בשני המסחר בלבד, החברה איבדה כ-60% משוויה. ברבעון שעבר מחקה נטפליקס 35% משוויה לאחר שלראשונה מזה עשור דיווחה על קיטון במספר המשתמשים. גם כעת, נטפליקס רחוקה כ-65% מרמתה בתחילת השנה.
בדוחות הנוכחיים דיווחה נטפליקס כי הכנסותיה עמדו ברבעון הקודם על קצת פחות מ-8 מיליארד דולר, מעט פחות מהתחזיות. הרווח למניה (EPS) עלה מ-2.97 דולר ל-3.20 דולר למניה. בחברה צופים שהרווח ברבעון הנוכחי יעלה ב-12% ביחס לתקופה המקבילה ב-2021.
עם זאת, מצב הכלכלה העולמי משפיע ישירות על חברת התוכן: "הדולר ממשיך להיות חזק היסטורית כנגד כל המטבעות, כשהיורו נופל לאחרונה מתחת לדולר בפעם הראשונה מזה שני עשורים", כתבו בחברה שפועלת בשווקים בינלאומיים ולכן מושפעת מאוד מפערי המטבעות. "יש לנו חשיפה גבוהה לעלייה של הדולר, כי 60% מרווחי נטפליקס מגיעים מחוץ לארה"ב".
בשבוע האחרון אותתה נטפליקס כי היא מממשת את הבטחותיה למשקיעים: החברה חתמה על הסכם עם מיקרוסופט שייאפשר לה לשלב פרסומות במודל מנוי מוזל וכן הודיעה היום כי היא מתחילה לאכוף באמריקה הלטינית מנויים שעוברים על מדיניות שיתוף הסיסמאות שלה. מעתה, כל מנוי יצטרך להגדיר "בית" פיזי שרק ממנו יוכל לצפות בתוכן, ויוכל להוסיף משתמש נוסף במחיר 2.99 דולר. שני המהלכים הללו אמורים לשמש עבורה מנועי צמיחה מול תקרת הזכוכית של גידול המנויים שבה נתקעה.
בינתיים, על רקע ההתכווצות המניה ודעיכת הצמיחה הפנומנלית של תקופת הקורונה, נטפליקס החלה להתייעל, כשבחודשיים האחרונים פיטרה ב-2 סבבים 450 עובדים, 150 במאי ועוד 300 בחודש שעבר. מודעות הדרושים שפרסמה החברה ירדו ב-55% ביחס לאשתקד. כמו כן, החברה מקצצת בהוצאות ההנהלה כדי להתמודד עם העלויות העצומות של יצירת התוכן.