דוחות מפתיעים לטובה של אלפאבית (גוגל). מלבד רווח היסטורי בתחום הענן, החברה הכתה את התחזיות עם עלייה של 3% בהכנסות (לעומת צפי ל-1% בלבד) כמו גם רווח של 1.17 דולר למניה לעומת צפי של 1.08 דולר בלבד.
במקרה של גוגל אחד הדגשים העיקריים הינו על הכנסות מפרסום. הצמיחה בשוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב עמדה על 10.8% בלבד ב-2022, לעומת 35.4% ב-2021 הפנומנלית והדוחות הקרובים יספקו אינדיקציה לגבי 2023.
דוחות אלפבית הראו ירידה היסטורית בהכנסות מפרסום בגוגל וביוטיוב, רבעון שני ברציפות, אבל העובדה שהחברה הכתה את התחזיות, כמו גם ההודעה על buyback בהיקף של 70 מיליארד דולר סייעו למניה לעלות ב-3% במסחר המאוחר. אין ספק שהפוקוס של גוגל בעתיד הקרוב יהיה על כלי AI מתקדמים.
באלפאבית ביצעו כמה שינויים משמעותיים לאחרונה, ביניהם: קיצוצים של 6% בכוח האדם, רה-אורגניזציה בארגון במטרה לקדם פיתוח יכולות AI מתקדמות וביטול פרויקט רחב היקף לבניית קמפוס חדש בקליפורניה.
עונת הדוחות הנוכחית מספקת אינדיקציה להתמודדות של חברות עם משבר הבנקים, האינפלציה וגל הפיטורים המתמשך. המשקיעים ינסו להבין כיצד חברות הטק מסתגלות ונערכות ליום שאחרי הקיצוצים והאם הן מבצעות רה-ארגון משמעותי, כמו גם כיצד הן נערכות לעתיד ומה התוכניות שלהן לאימוץ כלי AI.
בראיון לתוכנית "60 דקות" אמר מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, כי "כל מוצר של כל חברה" יושפע מפיתוח יכולות כאלה. היכולת של החברה לרשום הישגים בתחום ברבעון הקרוב, יחד עם העליה המבורכת בהכנסות שלה מהענן יהיו כנראה המבחנים הגדולים של הרבעון הקרוב.