מניית נטפליקס צללה במסחר המאוחר בנאסד"ק, לאחר פרסום דוחות החברה לרבעון השני של השנה. ענקית התוכן השילה כ-8.3% משוויה לאחר סגירת המסחר - זאת דווקא לאחר שנה מצוינת שבה עלתה ב-36% (טרום הדוחות) מאז הרבעון הקודם - וביותר מ-50% מהרבעון המקביל בשנה שעברה.
על פניו, המספרים של נטפליקס מעודדים: החברה הוסיפה 5.89 מיליון לקוחות ברבעון - כמעט כפול מהתחזיות שצפו תוספות של 3 מיליון לקוחות, וזאת בזכות המאבק של החברה בשיתוף סיסמאות. לנטפליקס יש כעת מעל ל-238 מיליון לקוחות בעולם. בחברה דיווחו על רווח של 2.86 דולר למניה (לעומת תחזיות של 2.88 דולר) ועל הכנסות של 8.3 מיליארד דולר (לעומת תחזיות של 8.2 מיליארד).
בחברה דיווחו על עלייה של 3% בהכנסות בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד ועל רווח תפעולי של 1.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 16% מהרבעון המקביל. עבור הרבעון השלישי של השנה החברה צופה הכנסות של 8.5 מיליארד דולר - עלייה של 7% מהרבעון המקביל.
כרגיל, נטפליקס שיתפה גם את טבלת הסדרות והסרטים הכי נצפים בפלטפורמה: "משחקי הדיונון" עדיין בראש ואחריה הסדרה "Wednesday", עם העונה הרביעית של "דברים מוזרים" במקום השלישי. בסרטים גאווה ישראלית - "Red Notice" בכיכובה של גל גדות במקום הראשון, "Don't Look Up" במקום השני ו-"The Adam Project" בשלישי - אף אחד מהם לא בדיוק יקיר המבקרים. לפי מדד נילסן לנטפליקס 8.2% מזמן המסך היומי בארה"ב, כשרק יוטיוב לפניה עם 8.8%, נכון ליוני 2023.
שיתוק בתעשייה האמריקאית
הדוחות הנוכחיים מתפרסמים בתקופה מאתגרת לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה - שביתת התסריטאים נמשכת מאז מאי והחודש הצטרף אליה איגוד השחקנים, מה שמשתק הלכה למעשה את התעשייה האמריקאית. עם זאת, ההערכות בשוק הן שנטפליקס נכנסת לתקופה הנוכחית במצב טוב יותר משל המתחרות שלה.
לפי מדד נילסן לנטפליקס 8.2% מזמן המסך היומי בארה"ב, כשרק יוטיוב לפניה עם 8.8%, נכון ליוני 2023
הדוחות אינם כוללים התייחסות לשביתת השחקנים מלבד אזכור קצר לפיו היא תוריד כנראה את ההוצאה המתוכנת על תוכן עבור 2023.
שנות הוותק של נטפליקס והחדירה המוקדמת שלה לשווקים בינלאומיים מביאים אותה לתקופה הנוכחית עם מערך גלובלי משומן של הפקות תוכן. טד סרנוס, המנכ"ל המשותף של החברה, התייחס לכך השבוע כשאמר שלנטפליקס יש בסיס רחב של תוכניות וסרטים מוכנים לשידור מכל העולם. להבדיל, פלטפורמות גמו דיסני+, פיקוק, HBOMax ואפילו אפל נסמכות בעיקר על הוליווד להפקות מקור.
באינפורמיישן פורסם מוקדם יותר היום כי נטפליקס הוסיפה 1.5 מיליון מנויים למסלול הפרסומות שלה בארה"ב וטרום הדוחות פורסם כי היא מפסיקה את המסלול הזול ביותר נטול הפרסומות בארה"ב ובריטניה עבור משתמשים חדשים וחוזרים, במטרה לשלוח אותם אל מסלול הפרסומות שלה.