מניית אמזון מחקה למעלה מ-5% בשעות שלאחר תום המסחר עם פרסום הדוחות. הכנסות אמזון ברבעון האחרון של 2022 עולות על צפי האנליסטים, אך הצמיחה בעסקי הענן ממשיכה לדעוך עם הצמצום בהוצאות בקרב לקוחות עסקיים, מה שהוביל לירידה משמעותית ברווחים.
ההכנסות ברבעון עומדות 149.2 מיליארד דולר, עליה של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021, זאת לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 145.8 מיליארד דולר. מרווח של 14.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2021, הרווח של אמזון צונח ל-0.3 מיליארד דולר בלבד ברבעון האחרון המגלם רווח למניה של 0.03 דולר, זאת לעומת צפי אנליסטים ל-0.17 דולר למניה.
ברבעון האחרון ההכנסות של אמזון מפרסום עלו ב-19% ועומדות על 11.5 מיליארד דולר. מעט מעל הצפי ל-11.38. בנוסף החמיצה אמזון במעט את צפי האנליסטים להכנסות משירותי הענן (AWS). אלו ברבעון האחרון עלו ב-20% ועומדות על 21.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 21.87. זהו הרבעון הרביעי ברציפות ששיעור צמיחת מכירות הענן במגמת ירידה. בנוסף בשל הפרשי המרה במטבעות זרים, אמזון מדווחת על ירידה של 8% בהכנסות מפעילות בינ"ל.
הרווח התפעולי ירד ל-2.7 מיליארד דולר לעומת 3.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2021. הרווח התפעולי המיוחס לפעילות הענן (AWS) הצטמצם גם הוא ל-5.2 מליארד דולר בהשוואה ל-5.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2021. התחזית של אמזון להכנסות לרבעון הראשון של 2023 נעה בין 121-126 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לתחזיות האנליסטים 125.1 מיליארד דולר.
חלק מהירידה ברווח הרבעוני מיוחסת ל-2.3 מיליארד דולר הפסד מההשקה בפעילות הרכב החשמלי ריביאן (Rivian) לעומת הרווח שנרשם מפעילות זו ברבעון המקביל שנה קודם לכן, על סך 11.8 מיליארד דולר.
אמזון נאבקת בעת האחרונה בהיחלשות המסחר, שנובעת מההאטה הכלכלית, והיפוך המגמה שהחלה בתקופה הקורונה. אמזון כמעט הכפילה את מספר העובדים שלה בתקופת המגפה, לאור הדרישה הגוברת למסחר מקוון בשל הסגרים שלא איפשרו לצרכנים לצאת לקניות בחנויות. עם זאת, עם היציאה מתקופת הקורונה וההאטה הכלכלית בעולם, הכנסותיה של אמזון התכווצו והיא נאלצה החודש לפטר 18 אלף עובדים.