ענקית הקמעונאות אמזון הכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון והמניה מזנקת בשעה זו בכ-10%. החברה דיווחה על הכנסות של 127 מיליארד דולר מול קונצנזוס האנליסטים של 124 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 31 סנט לעומת צפי ל-21 סנט.
אמזון מפרסמת את הדוח שלה לאחר שני מהלכי קיצוצים רחבים, הראשון של 18 אלף עובדים והשני של 9,000 עובדים נוספים - מהלך שפגע גם במרכז הפיתוח הישראלי של ענקית הענן. טרם מהלך הפיטורים החברה העסיקה 350 אלף איש.
בחלוקה למגזרי הפעילות שלה, הכנסות AWS - היינו פעילות הענן, צמחו בכ-16% ברבעון מול הרבעון המקביל. הפעילות ייצרה 21 מיליארד דולר בהכנסות.
אמזון הפכה לענקית גם בתחום הפרסום (של קידום מוצרים וחנויות על גבי הפלטפורמה שלה) והיא מדווחת על הכנסות מפרסום של 9.5 מיליארד דולר - מעט מעל התחזיות. אנדי ג'סי מנכ"ל החברה התייחס למגזר זה ואמר: "עסקי הפרסום שלנו מפגינים צמיחה ברורה, הרבה בזכות ההשקעות שלנו בבינה מלאכותית שעוזרות ללקוחות לראות פרסומות שרלוונטיות אליהם, דבר שתורם גם למוצרים".
לדברי ג'סי, "ההשקעות שלנו בבינה מלאכותית עוזרות ללקוחות לראות פרסומות שרלוונטיות אליהם, דבר שתורם גם למוצרים"
מגזר הקמעונאות כולו (כולל הפרסום) יצר כ-105 מיליארד דולר בהכנסות כשמתוכם 79 מיליארד דולר מקורם בשוק האמריקאי, שגדל ב-11% מול הרבעון המקביל אשתקד. זהו תחום הפעילות הגדול של החברה אך לא הרווחי ביותר - הוא עדיין רושם הפסד תפעולי (קטן) מול רווח תפעולי במגזר הענן.
תחזית אופטימית
במסגרת הדוח אמזון מפרסמת גם תחזית (Guidance) להמשך השנה, וגם היא ברף הגבוה של תחזיות האנליסטים. החברה מעריכה שברבעון השני הכנסותיה ינועו בין 127 ל-133 מיליארד דולר עם רווח תפעולי שינוע בין 2 ל-5.5 מיליארד דולר.
מוקדם יותר השבוע דיווחה מיקרוסופט על עלייה של 27% בהכנסות חטיבת הענן שלה, וגוגל דיווחה על עלייה של 28% בהכנסות הענן שלה - פעילות שעברה לרווחיות.