האם זום יכולה להמשיך לצמוח בעולם שבו אין מגפת קורונה? הנהלת Zoom Video Communications, חברת התוכנה האמריקאית שמספקת את אפליקציית שיחות הווידיאו זום, הציגה אתמול תחזית פיננסית משופרת, שבה היא מעריכה כי תסכם את השנה הנוכחית (שנת הכספים 2024) עם הכנסות בטווח שבין 4.47 מיליארד דולר ל-4.49 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של כ-2% בלבד מהשנה שעברה. התחזית הקודמת של הנהלת זום הייתה לצמיחה שנתית נמוכה יותר, להכנסות בטווח של 4.44 עד 4.46 מיליארד דולר.
יחד עם החזרה של עובדים למשרדים, הצמיחה בהכנסותיה של זום דעכה - ובהתאם צנחה גם מניית זום, שמשקפת לחברה כיום שווי שוק של כ-21 מיליארד דולר
אפליקציית זום הפכה לשם נרדף לשיחות וידיאו בתקופת השיא של מגפת הקורונה, כשברחבי העולם הוטלו סגרים ובענפי תעסוקה רבים עברו לעבודה מהבית. בשנים 2020-2021 הניבה האפליקציה הכנסות עצומות לחברה התוכנה האמריקאית שמספקת אותה, Zoom Video. ואולם, מאז סוף 2021 המגפה דעכה והלכה, עד שהחודש הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) כי מגפת הקורונה כבר אינה מצב חירום עולמי. יחד עם החזרה של עובדים למשרדים, הצמיחה בהכנסותיה של זום דעכה - ובהתאם צנחה גם מניית זום, שמשקפת לחברה כיום שווי שוק של כ-21 מיליארד דולר. מניית זום, שנסחרת בנאסד״ק, צנחה ב-20% ב-12 החודשים האחרונים, בזמן שמדד נאסד״ק הרחב עלה ב-10%.
הכי נמוך מאז הקמתה
אתמול עלתה מניית זום ביותר מ-1% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שהחברה פירסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של שנת הכספים 2024 (רבעון שהסתיים באפריל). לפי הדוחות, הכנסותיה של זום צמחו ברבעון ב-3% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-1.1 מיליארד דולר. אף כי הכנסות אלה הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, זהו שיעור הצמיחה הרבעוני הנמוך בתולדותיה של זום. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות זום ברבעון הסתכם ב-15.4 מיליון דולר (בחישוב GAAP), נמוך ב-86% מהרווח ברבעון המקביל, שהסתכם ב-113.6 מיליון דולר. מניית זום השלימה עלייה של 7% מתחילת השנה.
(מקור: רויטרס)
זום לא הצליחה להוסיף ברבעון הראשון לקוחות ארגוניים גדולים כמו שציפו האנליסטים. לקוחות עסקיים כאלה הם כיום היעד העיקרי של זום, ועליהם היא מבססת את תחזית צמיחת ההכנסות שלה. במקביל, מתמודדת זום עם תחרות גוברת והולכת מצד אפליקציות שיחות וידיאו ארגוניות כמו Teams של מיקרוסופט, Slack של סיילספורס ו-Webex של סיסקו.
עלייה במספר הלקוחות
החברה דיווחה כי נכון ל-30 באפריל היו לה 215,900 לקוחות ארגוניים, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. מתוך אותם לקוחות, 3,580 הניבו לזום הכנסות של יותר מ-100 אלף דולר ב-12 החודשים האחרונים, עלייה של 23% מהתקופה המקבילה. הגידול במספר הלקוחות הארגוניים של זום היה נמוך מתחזיות האנליסטים, והנתח של ההכנסות מעסקים גדולים מתוך כלל הכנסות החברה נותר ללא שינוי מהרבעון המקביל, 57%.
לפי התחזית העדכנית של הנהלת זום, החברה צפויה לסכם את הרבעון הפיסקלי השני, שיסתיים ביולי, עם הכנסות של כ-1.11 מיליארד דולר ועם רווח נקי מתואם של בין 1.04 ל-1.06 דולר למניה, בדומה לתחזית הקונצנזוס של האנליסטים בוול סטריט.
"הלקוחות שלנו רואים את זום כחיונית למשימה באופן שבו הם משתפים פעולה ברחבי העולם", אמר מנכ"ל זום, אריק יואן, עם פרסום דוחות הרבעון. "מערכת היחסים הזו עם הלקוחות שלנו עזרה לנו לשפר את התחזית שלנו, הודות לצמיחה ארגונית וייצוב מכירות האונליין״. יואן ציין גם את החשיבות של בינה מלאכותית (AI) למוצרים החדשים שמציעה החברה לארגונים. בשבוע שעבר הודיעה זום על השקעה בסטארט אפ Anthropic, ואמרה שהיא תתחיל לשלב במוצריה את Claude, סייען הבינה המלאכותית של אנטרופיק.