תפקיד: מנכ"ל ומייסד-משותף ב-Bria
תפקיד קודם: סמנכ"ל טכנולוגיה בטראקס
שנת לידה: 1976
עם תואר דוקטור בראיית מכונה ועם סטארט אפ בתחום הג'נרטיב AI, עוד לפני שממש קראו לזה ככה, יאיר עדתו הוא אחד היזמים שמזוהים עם המהפכה החדשה בבינה מלאכותית.
עדתו גדל במסלול אקדמי: הוא סיים תואר ראשון במתמטיקה ותואר שני במדעי המחשב מאוניברסיטת בן גוריון, עד שזכה במלגה יוקרתית לדוקטורט בשיתוף מחקרי עם הרווארד וגוגל. רוב שנותיו בתעשייה היו בחברת טראקס (Trax), שמשתמשת בתובנות מעולם הראייה הממוחשבת עבור ענף הקמעונאות. הוא היה בסטארט אפ עשר שנים וטיפס עד לתפקיד CTO. ב-2020 הוא הקים את בריאה (Bria), חברה ש"בוראת" או מייצרת תמונות וסרטונים, רקעים וקונטקסט יש מאין - חלוצה בג'נרטיב AI. החברה גייסה 11 מיליון דולר עד כה.
"כל מערכות ה-AI המוכרות הן דיסקרימנטיביות (מוציאות פלט על בסיס מידע נתון - א"ז). הן ממליצות לך על שיר בספוטיפיי, מזהות קוקה קולה בתמונה או סנטימנט בטקסט", הסביר בראיון ל-tech12. "מערכות ג'נרטיב AI ממציאות משהו חדשות כי הבינה המלאכותית הגיעה לרמה כזו שהיא יודעת לחקות את המציאות".
לקוחות החברה הם מהעולם התאגידי: חברות אי-קומרס, סוכנויות מיתוג וכן בנקי תמונות. לקוחה כזו היא גטי אימג'ס, שחברה לבריאה בתחילת גל הג'נרטיב הנוכחי כדי להימנע מ-Kodak Moment - היינו הרגע בטכנולוגיה שחברה עשויה להפך ללא רלוונטית במהירות.