חברת רידפיין (Redefine.dev) מדווחת היום על גיוס סיד של 8.5 מיליון דולר. רידפיין פיתחה מערכת המאיצה את תהליכי פיתוח התוכנה באמצעות קיצור זמני בדיקות האוטומציה של הקוד (CD/CI). המערכת מזהה את הבדיקות הרלוונטיות עבור כל שינוי בקוד ומריצה רק אותן במקום את כל עשרות ומאות הבדיקות הקיימות, ובכך מצמצמת את זמן המשוב של הבדיקה בכ-90%.
"במצב היום, כל המפתחים מסתמכים על מערכת האוטומציה CD/CI שבודקת כל שינוי שהם עושים ומוודאת שהוא תקין ולא פוגע בחוויית השימוש של הלקוחות. לכן, זמן הבדיקה מכתיב את זמן פיתוח התוכנה. יצירת החדשנות בארגון וכל פיצ'ר חדש תלוי בבדיקה הזו כדי להיות מוטמע", מסביר ליאור נוימן, מייסד-משותף ומנכ"ל רידפיין. "זמן ההרצה של מערכת האוטומציה יכול להגיע גם ל-6-7 שעות ביום לכל שינוי שעושים, גם שינוי של צבע אייקון באתר, ובכל יום עושים עשרות שינויים כאלה - בחברות גדולות מדובר באלפי שינויים מדי יום. עד שלא מסתיימות שעות הבדיקה, הוא לא יכול להתקדם עם המשימה או משימות אחרות שתלויות במשימה הזו", מוסיף נוימן.
מנכ"ל ומייסד רידפיין, ליאור נוימן: "במקום שמפתחים יריצו תהליך של מיליוני בדיקות ביום, הם משתמשים במערכת שלנו שמבינה אילו בדיקות רלוונטיות ואילו לא"
אייל רגב, מייסד-משותף ו-CTO ברידפיין, מוסיף כי "באחרונה יש מגמה חדשה, של ג'נרטיב AI, שמחריפה את הבעיה. היום אפשר לייצר קוד בצורה הרבה יותר מהירה עם הכלים האלה וככל שיש יותר עדכונים בקוד, זה מגדיל את כמויות הבדיקות במערכת האוטומציה והכל יותר איטי. המוצר שלנו משנה את הצורה שבה המפתחים משתמשים באוטומציה. במקום שהם יריצו את אותו תהליך של מיליוני בדיקות ביום, הם משתמשים במערכת שלנו, שבעזרת למידת מכונה (ML) או בינה מלאכותית (AI) מבינה איזה בדיקות רלוונטיות ואיזה לא צריך לעשות. לכן הפידבק מהיר פי עשרה, תוך שימור איכות הקוד".
"בעיה שחוצה תעשיות"
את הרעיון למוצר שאב רגב כשעבד כיועץ חיצוני לחברות טכנולוגיה. "זו היתה בעיה בכל חברה שעבדתי איתה וכולם התלוננו", הוא אומר. "זו בעיה שחוצה תעשיות, וכל חברה שמפתחת תוכנה פוגשת את הבעיה הזו. עם המערכת שלנו ניתן לקצר את מעגל הבדיקות משבע שעות ל-25 דקות - וזה אומר שבמקום להריץ שינוי אחד ביום אפשר להריץ כמה שינויים וכמה בדיקות כל יום. כל קצב הפיתוח משתנה לגמרי".
רידפיין הוקמה לפני כשנה. כיום, המערכת של החברה פועלת בכמה עשרות חברות בעולם, כולל אינטל, פאגאיה, סיילספורס, קלארוטי ואחרות. החברה נמצאת בתל אביב ויש לה 14 עובדים, רובם עובדי מחקר ופיתוח. את סיבוב הגיוס הובילה קרן גלילות קפיטל, והשתתפו בה כמה משקיעים פרטיים, בהם ניצן שפירא ורן רבנזפט, מייסדי אפסגון; אפרת רפפורט, מנהלת סיילספורס ישראל; אסף עזרא מייסד גרנולייט; סיימון פרימן, לשעבר סמנכ"ל פיתוח של Twich; ופרהאן טוואר, סמנכ"ל הפיתוח של Shopify.