כמה קל לפרוץ לאימייל שלכם? דוח חדש שהוציאה חברת אט-ביי הישראלית (At-Bay), שמדרגת את מידת בטיחות שירותי אימייל, בחן את שירותי הדואר האלקטרוני הנפוצים - ויש לו הכרעה ברורה. לפי הדוח, שירות האימייל הבטוח ביותר לארגונים הוא Workspace מבית גוגל - כלומר, הג'ימייל העסקי - שנחשב טוב יותר ממיקרוסופט 365 - המייל בענן של מיקרוסופט - בביצועים שלו. לקוחות עם מייל של גוגל חוו 40% פחות אירועי אבטחה מאשר הממוצע בקטגוריה.
הדוח של אט-ביי דירג את שירותי האימייל המובילים ואת ההגנה שלהם מפני מתקפות, וגם את כלי ההגנה הייעודיים על המיילים שאפשר לרכוש. הוא מבוסס על תביעות בפועל של כ-40 אלף מבוטחים, שבהם טיפלה החברה בין השנים 2018-2022: "יש כמות מדהימה של חדירות דרך האימייל, והוא האמצעי השכיח ביותר גם להונאות", נכתב בדוח. "אירועים הקשורים באימייל היוו 41% מאירועי הסייבר בקרב לקוחותינו. האימייל משרת עסקים מכל הסוגים וכל התעשיות", הם טוענים, "ומלבד תקשורת בין עובדי החברה, המייל הוא גם אמצעי שאין לו תחליף לתקשורת עם לקוחות, לתיעוד החלטות עסקיות, להעברות כספים ולאחסון קבצים".
לפי נתוני החברה, הסיכוי לפריצה והזדקקות לתביעה ביטוחית עבור לקוחות אופיס 365 גבוה יותר מזה של גוגל - אבל בחברה מדגישים כי הוא עדיין טוב בהרבה מהחלופה של מייל בשרת אקסצ'יינג מקומי, שהוא האאוטלוק שבו משתמשים מרבית הארגונים, גם הוא מבית מיקרוסופט.
לכן, באט-ביי ממליצים לעבור לפתרון אימייל בענן מוקדם ככל האפשר. "למרות העלויות שכרוכות בתהליך, הן מתגמדות לעומת עלות הסיכון", מסר אדם טיירה, מנהל שירותי האבטחה בחברה על הממצאים כפי שעלו מהדוח.
שירות האימייל הבטוח ביותר לפי המחקר הוא האימייל העסקי של גוגל, שנחשב טוב יותר ממיקרוסופט 365 בביצועים שלו
מלבד אימייל בענן, אט-ביי ממליצה להתקין גם כלי אבטחת אימייל חיצוני נוסף. זו קטגוריה שלמה בסייבר שמכונה Email security. מבין הפתרונות, הלקוחות שחוו הכי פחות בעיות היו לקוחות Mimecast. Mimecast היא חברת אבטחת מידע בריטית שקיימת מ-2003 ועשתה גם רכישות בישראל, כך שיש לה מרכז פיתוח מקומי. הפתרון השני באיכותו לפי המחקר הזה הוא של Sophos. הפערים במספר אירועי הסייבר בין הספק המוביל בקטגוריה זו לספקית שסוגרת את הרשימה אינם זניחים: 53%.
"מאחר ש At-Bay הינה חברת ביטוח, הרואה מרחב גדול של פתרונות ומספר רב של אירועים, ביכולתה לספק לעסקים נקודת מבט הוליסטית של סיכוני הסייבר, תוך הסתכלות מעבר ליכולות המשווקות על ידי היצרנים, והמדדים שנבנו על ידי כל יצרן כדי להציג את הפתרון שלו כאופטימלי", נמסר מהחברה. "At-Bay משתמשת בממצאים של הדוח כקו מנחה בעת החלטותיה לגבי תמחור הביטוח ומתמרצת באמצעותם את לקוחותיה לבחור מוצרים בעלי ביצועים טובים יותר ובכך להשיג תעריפים טובים יותר על הפוליסות שלהם".