אנשי הפרודקט בחברה צריכים לקבל הרבה החלטות: איזה פיצ'ר להבליט, באיזה צבע יהיה הכפתור, איך ייראה תהליך האונבורדינג של המשתמש - וכל זה כפול כמה פעמים, עבור דסקטופ, אפל, אנדרואיד וכן הלאה. אלו לא סתם החלטות עיצוביות, הן יכולות להשפיע על המדדים הקריטיים של חברה כמו שיעור ההמרה של לקוחות, שיעור הנטישה ועוד. רק שהיום אנשי המוצר עושים זאת די באפלה, בלי מידע תומך.

"ב-15 השנים האחרונות כולם מדברים על החלטות מבוססות דאטה, אבל בסוף כשחברה דיגיטלית באה לקבל החלטה כמו להגדיל את שימור הלקוחות, היא מסתכלת על מאות דשבורדים עם קווים עולים ויורדים", מסביר תום לאופר, מייסד ומנכ"ל חברת לופס (Loops). לדבריו, לפעמים במזל אפשר להבין מה הדבר הנכון לעשות, ולפעמים לא.

לופס נחשפת כעת לראשונה עם גיוס סיד של 14 מיליון דולר, גדול מאוד יחסית לאקלים הנוכחי. "הגיוס נעשה בהובלת Scale Venture Partners ובהשתתפות קרדומן קאפיטל ו-Scopus Ventures. בנוסף, לסבב ההשקעה הנוכחי הצטרפו גם בכירים מחברות כמו האבספוט, מטא, גוגל, דיסקורד וליפט, נמסר מהחברה.

תום לאופר, מייסד ומנכ"ל Loops: "אנחנו מתחברים למקורות הדאטה של הארגון, בפתרון שהוא No-code, ובהתאם למטריקות שהארגון מגדיר, מייצרים המלצות שמוצגות בצורה של פיד, מתמקדים במה ניתן לעשות כדי לשפר את היעד"

החברה באה לעולם כדי להתרחק מעולם של גרפים סתומים: "אנחנו מתחברים למקורות הדאטה של הארגון, בפתרון שהוא No-code, ובהתאם למטריקות שהארגון מגדיר, מייצרים המלצות שמוצגות בצורה של פיד, מתמקדים במה ניתן לעשות כדי לשפר את היעד", מסביר לאופר.

למשל, במדיה מסוימת איתה עובדת לופס, יש פיצ'ר בשם Cartoon - הסתבר שרק 5% מהלקוחות משתמשים בו אבל הוא ממיר מעולה של לקוחות (ללקוחות משלמים). אז לופס יכולה להמליץ לאנשי הפרודקט "להעלות" אותו באתר, להכליל אותו במסכי ההצטרפות וכן הלאה.

"אנחנו יכולים למשל להצביע על נטישה יותר גבוהה אחרי 3 חודשים, באנדרואיד 11, ולהסביר כי זה נובע מכך שלקוחות שם לא משתמשים בפיצ'ר מסוים. אנחנו מוצאים את הנסיבתיות במסע לקוח ספציפי. זה תהליך מתמיד של אנליזה, היפותזה ופעולה, לכן קוראים לנו לופס. המערכת משתפרת עם הזמן", אומר לאופר.

רוצים להשפיע על המדדים החשובים בארגונים

לופס הוקמה בסוף 2020, על ידי לאופר עצמו, בוגר גוגל, ועידו אדיב, יזם סדרתי שכבר ייסד ומכר בהצלחה שתי חברות. לאופר מספר כי החברה הוקמה מכאב שחווה כשהוביל את צוות הצמיחה בגוגל EMEA ואחר כך כיועץ לחברות. "עם כמות המידע האדיר שנאסף, להושיב מישהו מול מאות 'דשבורדים' ולקוות שהוא ימצא את הזדמנויות הצמיחה הגדולות ביותר זה אתגר גדול מאוד", הוא מספר. "ידענו שחייבת להיות דרך להציג לאנשים תובנות אמיתיות ולא להעמיס עליהם עוד מידע שהם צריכים לשבת ולנתח".

לופס החלה למכור בתחילת השנה. "בנינו מוצר שלקוחות משתמשים בו ואנחנו כבר רואים עלייה ממוצעת של 30%-20% בכל המדדים המובילים שלהם, מה שמוכיח את הנחיצות שלנו בשוק. גדלנו פי 8 בהכנסות ויש לנו עשרות לקוחות", מדווח לאופר. בין לקוחות החברה: מאנדיי, טאבולה ולייטריקס.

בהודעת הגיוס נכתב גם כי "לופס מתחברת למקורות המידע של החברה ללא קוד ומריצה עשרות אנליזות ומודלים מבוססי למידת מכונה כדי לגלות ולהציף בדיוק את מה שצוותי מוצר וצמיחה חייבים לדעת, את מה שבאמת משפיע על המדדים החשובים שלהם".