אחת ההבטחות של בינה מלאכותית היא לפטור את העובדים מהחלקים האפרוריים בעבודה שלהם, לבצע מטלות בצורה אינטליגנטית ומהירה יותר ולתמוך בתהליך קבלת החלטות באופן מבוסס דאטה. בזמן הקורונה, שלושה עובדים מחברת ואיאר (Vayyar, המפתחת טכנולוגיית דימות באמצעות גלי רדיו) נתקלו בבעיה חדשה בעבודה שלהם וסביבה הקימו את הסטארט אפ GlossAI, שיוצא כעת מהגראז'.
"ראינו את המהפכה בעולם הווידאו והעבודה מרחוק, את הישיבה מול זומים והדרכות וידיאו ומצד שני את חוסר הקשב של הצופים", מספר עופר פמילייר, מייסד ומנכ"ל חברת GlossAI. "בזמן הקורונה הייתי מנהל חטיבה עסקית וחלק מהמוצרים שמכרנו היו לניטור נפילות של מבוגרים בבתי אבות. פתאום כל ההדרכות למתקינים ולבתי אבות עברו לווידיאו וכל המכירות עברו לווידיאו. היה בזה הרבה יעילות ומצד שני מאוד קשה להעביר את המסרים ולשמור על הקשב של האנשים. מאוד האמנו בווידיאו ותוכן דיגיטלי, אבל יש פער בפורמט".
הפער אליו מתכוון פמילייר הוא בין הדרך שבה החברות מייצרות תוכן לבין הדרך שבה צרכנים רוצים לצרוך אותו. "כבר בוואיאר עלה אצלנו הצורך ליצור הדרכות קצרות יותר ואייל (קורן, ה-CTO, ר"ס) הגיע מהתחום הטכנולוגי וידע לפתור את הבעיה, לקחת פיסת תוכן ארוכה ולתמצת אותה לעיקר. הבנו שיש בעיה וצורך ויש דרך לפתור את זה ומשם החלטנו להקים את הסטארט אפ".
עופר פמילייר, מנכ"ל GlossAI: "ראינו את המהפכה בעולם הווידיאו והעבודה מרחוק, את הישיבה מול זומים והדרכות וידיאו ומצד שני את חוסר הקשב של הצופים. מה ש-ChatGTP עושה בהצלחה גדולה אנחנו מנסים לעשות עבור וידיאו"
במקביל תחום ה-AI הגנרטיבי התפתח מאוד עם מוצרים כמו DALL-E 2 ו-ChatGTP שיודעים היום להפוך רעיון לתמונה, תמונה לטקסט או לכתוב טקסט משורה תיאורית של רעיון. "מה ש-ChatGTP עושה בהצלחה גדולה אנחנו מנסים לעשות עבור וידיאו", מתאר פמילייר. "אנחנו יודעים לקחת פיסת תוכן ארוכה, וזה יכול להיות וובינר, וידיאו, הרצאה, פודקאסט או הדגמה (דמו) ולגזור ממנה עשרות תוצרים באורכים שונים עם מטרות שונות. חלקם יהיו באורך של 30 שניות, חלקם יהיו בני דקה עד שלוש וחלקם ארוכים מזה".
אז אתם בעיקר מנגישים את התוכן באורכים קצרים וקלים יותר לעיבוד?
"מדובר על אורך ועל חשיבות הנושאים. בתוך וידיאו של 40 דקות יש קטעים שלא מעניינים את הצופה והוא רוצה לקבל רק את עיקרי הדברים. מערכת ה-AI שלנו מנתחת את הווידיאו ומבינה ממנו מה חשוב ורלוונטי לכל נושא ומנגישה את הנושאים הספציפיים האלה".
פמילייר: "בתוך וידיאו של 40 דקות יש קטעים שלא מעניינים את הצופה והוא רוצה לקבל רק את עיקרי הדברים. מערכת ה-AI שלנו מנתחת את הווידיאו ומבינה ממנו מה חשוב ורלוונטי לכל נושא ומנגישה את הנושאים הספציפיים האלה"
איך ה-AI יודעת לצמצם את הנושאים החשובים?
"מסתכלים על מה שנאמר, על טונציית וקצב הדיבור, הבעות פנים, תגובות הקהל, מצגות – זה סט רחב של פרמטרים שנבדקים כדי לשלוף את מה שחשוב. שינוי משמעותי בקצב הדיבור, למשל, גורם לאלגוריתם לחשוב שיש משהו שונה בשיחה. יש התרגשות או חיבור לנושא מסוים. או כשמרצה עובר בין נושאים יש פאוזה מתודית ואנחנו משתמשים בזה כדי להבין את המבנה של התוכן ומה יותר חשוב".
איך מתנהלת הבקרה על איכות הביצוע של ה-AI?
"אנחנו נותנים ללקוחות סוגים שונים של תוצרים ואנחנו רואים במה הם משתמשים. בפלטפורמה שלנו יש עורך וידיאו מלא שפיתחנו ובעזרתו הלקוחות יכולים לשנות את התוכן וה-AI מבינה את השינוי וככה היא לומדת ומשתפרת".
הסטארט אפ של יוצאי אינטל
החברה הוקמה במרץ 2021 על ידי עופר פמילייר - CEO, עדי פז VP R&D, ואייל קורן, CTO. שלושתם עבדו לפני כעשרים שנים באינטל ולפני כמה שנים התאחדו שוב בחברת ואיאר (רביב מלמד, אחד ממייסדי ואיאר, הוא יוצא אינטל). עד כה גייסה החברה בסבב סיד 7.3 מיליון דולר, השיקה MVP של המוצר וצברה כעשרים לקוחות משלמים בארץ, בארצות הברית ובקנדה. ההשקה הרשמית של המוצר תהיה בתחילת השנה הבאה.
הלקוחות של החברה הן חברות עסקיות שמייצרות תוכן והרבה. "החברות משתמשות במוצר החוצה, לצורכי שיווק ולתקשורת עם הלקוחות שלה, ופנימה לעובדי החברה. למשל אנחנו עובדים עם איטורו שצריכה לספק מידע ללקוחות שלה, קלטורה שעובדת עם אוניברסיטאות בארצות הברית או סולאראדג' שצריכה להדריך את המתקינים של המוצר שלה ברחבי העולם", אומר פמילייר.
אבל בכל המקרים שמנית מדובר בחברות שיש להן צוותי הפקה ותוכן שיודעים להפיק סרטונים באורכים שונים.
"העולם דורש מהחברות האלה לייצר עוד ועוד תוכן כל הזמן והפרדיגמה של הפקת שלושה טריילרים פעם בשנה לא מתאימה יותר. הן צריכות לייצר תוכן כל הזמן ובתדירות מאוד גבוהה. איטורו מייצרת הדרכות כל יום, זו פלטפורמה שמשרתת ציבור של משקיעים ששואב ממנה ידע על השוק ברמה יומית. לסולראראדג' יש מעל 100 אלף מתקינים ברחבי העולם והמון מוצרים ועדכונים למוצרים, צריכים להדריך אותם כל הזמן ומדובר במאות סרטונים כל שנה. המעבר מייצור התוכן לנגזרות שונות הוא מאוד יקר וצורך זמן ולכן חברות לא עושות את זה. אנחנו מאפשרים להן לעשות את זה בצורה זולה ומהירה".
מדובר בהרבה מחזור של חומרים קיימים, לא?
"אנחנו קוראים לזה digital recycling, מיחזור דיגיטלי. הרבה פעמים כשאנחנו מדברים עם CMO ומנהלי הדרכה הם אומרים שהם מייצרים הרבה תוכן ולא משתמשים בו כי אף אחד לא יודע איך לקחת תוכן שנוצר לפני חצי שנה ועדיין רלוונטי ולהשתמש בו כמו שצריך. ולכן חברות ממשיכות לייצר עוד תוכן יקר בזמן שהרבה מהתוכן כבר נמצא בספרייה שלהן ורק צריך לארוז אותו מחדש".
איך הייצור של התוכן עובד בפועל?
"הלקוחות שלנו מעלים וידיאו או פודקאסט למערכת ותוך כמה דקות חלק הן מקבלות סרטונים ויש חומרים שלוקח למערכת כמה שעות לייצר. מתוך פודקאסט או וובינר הן מקבלות כמה עשרות סרטונים קצרים עם כל האלמנטים הגרפים של העריכה, כולל לוגואים, כותרות, מעברים כתוביות באנגלית ובעתיד גם נעשה תרגומים".