פורשה דיגיטל מרחיבה את הפעילות בארץ עם פתיחה של האב שיתמקד בטכנולוגיות בתחום אבטחת סייבר והגדלת הצוות הקיים. משלחת של 14 בכירים מפורשה דיגיטל כולל מנכ"ל החברה, מטיאס אולבריך, הגיעו השבוע לארץ כדי להשיק את הפעילות החדשה.
לפורשה דיגיטל יש 350 עובדים ונציגויות בברלין, פאלו אלטו, שנגחאי, קולורדו, אטלנטה, זגרב והפעילות הישראלית נפתחה ב-2018 בהובלת הדר פודה. עד כה 45 סטארט אפים ישראלים הגיעו לשלב בדיקת היתכנות בחברה (POC), עשר טכנולוגיות עברו שלב ושישה סטארט אפים קיבלו ממנה ההשקעה. למשל גריפ (Griiip) בתחום הספורט המוטרי ואלנס (Valence Security), טרייאיי TriEye)), אנאגוג (Anagog), טקטיל מוביליטי (Tactile Mobility) ופליטונומי (Fleetonomy).
בשיחה עם אולדריך הוא מסביר כי פורשה מחפשת טכנולוגיות בכל התחומים הקשורים לרכב ייצור, שרשרת, אספקה, IT אבל המיקוד העיקרי יהיה בתחום הסייבר.
מטיאס אולבריך, מנכ"ל החברה: "אנחנו מחפשים אנשים טכנולוגים שמבינים את הטכנולוגיה, שיכולים להעריך אותה ולעשות לה את האינטגרציה הטובה ביותר ברכבים שלנו. אנחנו צריכים אנשים שיודעים להוציא לפועל את החזון, והם לאו דווקא צריכים להגיע מתחום הרכב"
אתם צופים התקפות סייבר אמיתיות על רכבים?
"היו התקפות מעטות מאוד אבל אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים לבוא עם הפתרון הכי טוב כדי להגן על הלקוחות שלנו ואנחנו מושקעים בזה מאוד".
מה לגבי רכבים חשמליים? אתם רוצים להתמקד גם בתחום הזה?
"מודל הטייקן (Taycan) הוא הרכב החשמלי הראשון של פורשה ובשנה שעברה הוא נמכר יותר מאשר מודל 911. בשנה הבאה מודל מקאן (Macan) יהיה חשמלי ולפורשה יש יעד של 80% מכוניות חשמליות עד 2030".
מה לגבי רכבים אוטונומיים?
"אנחנו מאמינים שחוויית הנהיגה חשובה מאוד. פורשה תהיה המכונית האחרונה שינהגו בה נהגים".
אחד המכשולים בהטמעת טכנולוגיות בתאגידים הוא הפער בתרבות הארגונית, בוודאי מול תאגידים גרמניים, שידועים בפורמליות הכבדה שלהם. הסטארט אפים אוהבים לעבוד מהר ואתמול, והתאגידים אוהבים תהליכים מוסדרים. אודרליך, שנמצא כאן כדי להבהיר לכל סטארט אפ בתחום הסייבר שהחנות שלו פתוחה, טוען שעם פורשה זה אחרת.
"הסייקל של ה-POC יכול להיות מהיר מאוד, אבל זה תלוי. אם אנחנו פוגשים טכנולוגיה חזקה אנחנו יכולים להגיע ל-POC בתוך כמה שבועות ולהטמיע אותה ברכבים מיד אחרי. בפורשה אנחנו מאוד מהירים".
מלבד טכנולוגיות, אולדריך מחפש להקים צוות ולהביא אליו את הטובים שבאנשי הסייבר.
"אנחנו מחפשים אנשים טכנולוגים שמבינים את הטכנולוגיה, שיכולים להעריך אותה ולעשות לה את האינטגרציה הטובה ביותר ברכבים שלנו. אנחנו צריכים אנשים שיודעים להוציא לפועל את החזון, והם לאו דווקא צריכים להגיע מתחום הרכב".
לסייביריסטים יש הרבה אפשרויות תעסוקה טובות, למה כדאי להם לעבוד דווקא בחברת רכב?
"אין מקום יותר טוב לעבוד בו. אני עובד בפורש ארבע שנים, זה ארגון מהיר ומפוקס ויש לנו מוצרים נהדרים. אפשר להוציא רעיונות דיגיטליים לפועל. אנשים שרוצים להצטרף אלינו וגם סטארט אפים, יכולים להביא את הרעיונות שלהם לייצור מהר ולשתף פעולה עם הרבה חברות טכנולוגיה אחרות כמו גוגל ואפל".
מה תהיה ההשקעה הכספית בהאב החדש והיקף ההשקעה בסטארט אפים?
"אנחנו לא מדברים על זה בפומבי וזה לא מה שמכתיב את הפעילות שלנו. אנחנו מחפשים שיתופי פעולה וטכנולוגיות כדי לבנות יכולות חדשות בחברה".