חברת פייבר מפטרת 60 עובדים המהווים כ-7.5% מתוך 800 העובדים של החברה, 30 מהם בישראל והמחצית השניה בארצות הברית. פייבר פיתחה מארקטפלייס שמחבר בין עובדים עצמאים לבין לקוחות.
גם אאוטבריין הציבורית הודיעה היום על פיטורים של 38 עובדים, לדברי החברה - רובם לא בישראל. מדובר בכ-3.5% מהמספר הכולל של עובדי החברה, שמגיע ל-1,100. החברה לא ציינה את סיבת הפיטורים וגם לא מסרה מה תחומי העיסוק של העובדים שפוטרו. אאוטבריין היא אחת משתי החברות הישראליות החולשות על שוק ה-Native Advertising העולמי (לצד טאבולה) ומאז הונפקה בנאסד"ק ב-2021 צנחה המניה שלה ביותר מ-70%.
מניית פייבר, שהתחילה להיסחר ב-2019, יורדת היום בשיעור כ-6.5% ומתחילת השנה ירדה בכ-26%. בשבוע הבא, ב-4 באוגוסט תפרסם החברה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני. מטעם חברת Fiverr נמסר: "במהלך החודשים האחרונים החלטנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו ובשיפור מבנה ההוצאות של החברה על מנת לחזק ולהבטיח את מגמת הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות, תוך כדי התאמה לשינויים המאקרו כלכליים. השבוע אנו משלימים שורה של צעדי התייעלות נוספים הכוללים צמצום של כ- 60 עובדים (כמחציתם בישראל) במשרדי החברה ברחבי העולם. אנו מוקירים את עבודתם ותרומתם של עובדים אלו להצלחתנו ורוצים להודות להם על דרכם עימנו. החברה עושה כל מאמץ על מנת לסייע להם בתהליך זה ובהמשך דרכם".
מבין עשרות החברות שפיטרו עובדים עד כה, פייבר ואאטבריין נמצאות ברשימה מצומצמת יחסית של חברות ציבוריות שמקצצות: לפניהן היו פיטורים רחבים בפלייטיקה שסגרה מספר סטודיואים בעולם ופיטרה כ-250 עובדים ולמונייד שפיטרה כ-50 אנשים במחלקת שירות הלקוחות של החברה בארצות הברית, בטענה שלא עמדו במבחני הביצועים.
מבין החברות המפטרות לאחרונה ישנן גם חברות שישנו חשש שמקצצות עובדים לא בשל כורח או קושי תזרימי כלשהו אלא מהצורך לאותת למשקיעים על צעדי התייעלות. סברה זו נתמכת בעובדה שסטארטאפים רבים ברשימת המפטרים נמצאים אחרי סבבי גיוס גדולים: Trax למשל פיטרה לאחרונה כ-100 עובדים, כ-12% מתוך 950 העובדים שלה, כאשר רק באפריל גייסה השקעת ענק בסכום של 640 מיליון דולר. Fabric שגייסה בסוף שנה שעברה כ-200 מיליון דולר פיטרה החודש 120 עובדים וגם Next Insurance שגייסה לפני למעלה משנה 250 מיליון דולר הודיעה על פיטורים של כ-17% מ-900 העובדים שלה.
סיבה נוספת של הפיטורים היא נקיטת צעדי התייעלות, חיסכון בהוצאות והארכת מסלול החיים של החברה עד שיפתח חלון ההזדמנויות לגיוסי כסף נוספים - וזו הסיבה הרשמית שניפקו הרוב המוחלט של החברות.