"חברות עשו השקעות אדירות במשאב הדאטה, אם זה השקעה בהון האנושי, בתשתיות והאחסון או בכלי ניהול והשימוש בדאטה", אומר זיו ונגנהיים, מייסד-משותף ומנכ"ל הסטארט אפ רופרט (Rupert).
"אלא שה-ROI על ההשקעה הזו לא כל כל גבוה וההנהלות לא רואות את השפעה חיובית חזקה מספיק של הדאטה על הביצועים העסקיים. לכן בגל הפיטורים בשנה האחרונה, חברות מקצצות די הרבה בתוכנות SaaS מעולמות הדאטה ומפטרות אנשי דאטה".
את הפער הזה בין ההשקעה וההחזר רופרט מציעה לצמצם בעזרת מערכת ששואבת מידע מהמערכות שאוספות דאטה בארגון - CRM, ניהול חשבונות, מידע עסקי, האבספוט - מייצרת ממנו תובנות עסקיות ומפיצה אותן לעובדים רלוונטים, בתזמון הנכון, בערוצי התקשורת הארגוניים.
לדברי ונגנהיים, רופרט סוגרת את הפער בין כמויות הדאטה בארגון לתוצאות העסקיות. "אנחנו דואגים לניצולת מקסימלית ושימוש עסקי מיטבי על בסיס התובנות שמתחבאות בתוך הדאטה של הארגון".
מנכ"ל רופרט זיו ונגנהיים: "פיתחנו של מודל NLP שמשחרר את האנליסטים מלהיות צוואר הבקבוק של הארגון. כל מנהל ועובד בארגון יכול לשאול את רופרט שאלה בשפה אינטואיטיבית והוא יביא לו תשובה מהימנה. זה מקצר את הזמן מאוד כי אנחנו יודעים להביא את התשובות בתוך שניות"
היום (רביעי) מודיעה רופרט על גיוס של 8 מיליון במסגרת סבב סיד, שהובילו הקרנות קורטיקל ונצ'רס (Cortical Ventures) ו-איי איי ונצ'רס (AI Ventures). רופרט הוקמה ב-2020 על ידי ונגנהיים ויוני שטיינמץ ה-CTO, כפרויקט מחקרי של NLP (קיצור ל-Natural language processing, עיבוד שפה טבעית).
לאחר קבלת השקעת פרה סיד מ-AI Ventures, רופרט והתחילו בפיתוח מוצר בתחום הדאטה וגיוס לקוחות ראשונים כחברת goodRX מתחום הבריאות, אפסספלייר הישראלית וביזנס אינסיידר. החברה פועלת בניו יורק, שם נמצאים שני המייסדים ובישראל, במרכז פיתוח המנוהל על ידי רעות ויליק. סה"כ מעסיקה החברה 12 עובדים.
כיצד המערכת עובדת בפועל?
"הדבר הראשון שעשינו ברופרט, זה פיתוח של מודל של NLP שמשחרר את האנליסטים מלהיות צוואר הבקבוק של הארגון. כל מנהל ועובד בארגון יכול לשאול את רופרט שאלה בשפה אינטואיטיבית והוא יביא לו תשובה מהימנה.
"זה משנה את המצב הקיים היום שבו מנהלים מבקשים מצוות הדאטה אנליזה מסוימת, למשל בנושא ביצועים של צוות השיווק או דוח היעילות של צוות ה-CX, ואז האנליסטים עובדים בלהביא את הדאטה ולייצר ממנו דו"ח. זה מקצר את הזמן מאוד כי אנחנו יודעים להביא את התשובות בתוך שניות".
ונגגנהיים: "אנחנו יכולים לשלוח הודעה לערוץ סלאק של צוות שימור לקוחות, על סכנת נטישה של לקוח, עם האליזה עליו. זה מאפשר לעדכן את העובדים שצריכים לטפל במשימה, בזמן אמת, ולא אחרי שהלקוח כבר נטש. אנחנו אורזים את הדאטה בצורה שמייצרת אקשן אייטמס"
אחרי פיתוח המוצר הראשוני, נתקלו המייסדים של רופרט באתגרים שמייצר הטבע האנושי: לעובדים פשוט אין זמן או פניות כדי להתעסק בדאטה. לפעמים הם אפילו לא יודעים איך הם יכולים להעזר באנליזה של הארגון ולפנות אליה בשאילתא.
ואם העובד עבר את המשוכה הזו, הוא לא תמיד יודע איפה לחפש את התשובות בתוך ים הדאטה הארגוני, הדשבורדים והדו"חות. האתגר האחרון הוא התעמקות והבנה של של הגרפים והטבלאות וגזירה מהן סט נכון של משימות במטרה לשפר את הביצועים.
"אנחנו מבינים את היצע הדאטה בארגון, את התנהגות העובדים, מי עובד עם מי ועל איזה משימות. ואנחנו יודעים להנגיש להם את התובנות מהדאטה בצורה יזומה ופרסונלית לערוץ תקשרות כמו סלאק או באימייל למשל בעיתוי הכי נכון", טוען ונגנהיים.
"אנחנו יכולים למשל לשלוח הודעה לערוץ סלאק של צוות שימור לקוחות, על סכנת נטישה של לקוח, עם האליזה על הלקוח, שאפשר לשלוח אותה במייל לעובדים שצריכים לטפל במשימה, בזמן אמת, ולא אחרי שהלקוח כבר נטש. אנחנו אורזים את הדאטה בצורה שמייצרת אקשן אייטמס".