עקרונות ESG (ר"ת של Environmental, Social, and Corporate Governance) מהווים היום דרישה רגולטורית בחלק ממדינות העולם, אבל גרסאות שונות שלהם משמשים יותר ויותר כקווי מתאר בעולמות התאגידיים והפיננסים.

השבוע, למשל, דיווח ה-FT שהביקוש של גופי השקעה לחברות שעונות על העקרונות האלה עולה על ההיצע בשטח, ומן הצד השני, ביקורת שטוענת לפוליטזציה של העקרונות הללו נשמעת יותר ויותר. חברה ישראלית חדשה בשם Continue AI שמה לה למטרה לעשות קצת סדר בתחום.

Continue AI הוקמה בינואר השנה על ידי שלושה מייסדים: בארי עמיאל, מנכ"ל, אלון ארד, סמנכ"ל מוצר ויהונתן מאור, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שהכירו כשעבדו יחד בחברת סיגמנטו (Sigmento) שנמכרה לחברת Akeneo ב-2018. היא מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למיפוי והתמודדות עם פערי קיימות בארגונים, ומודיעה היום על גיוס של 5.7 מיליון דולר בסבב סיד אותו הובילו Grove Ventures ו-Maple Capital ולקחו בו חלק Ride Ventures ,Liquid2 ו-Kindergarten Ventures.

בארי עמיאל, מנכ"ל ב-Continue AI: "הבנו מהר מאוד שבעיית הדאטה סביב קיימות היא אתגר עצום עבור ארגונים גדולים. איך לנהל את נושא הקיימות ובכלל איך לגשת לבעיה ברמה היומיומית"

"הגענו מהתחום וידענו שאנחנו רוצים למצוא בעיה גדולה בתחום הדאטה", מספר עמיאל ל-tech12. "הבנו מהר מאוד שבעיית הדאטה סביב קיימות היא אתגר עצום עבור ארגונים גדולים. איך לנהל את נושא הקיימות ובכלל איך לגשת לבעיה ברמה היומיומית".

עמיאל מסביר שהדרישה ליעדים כאלה מגיעה מתקנות רגולטוריות (היום בעיקר באירופה והחל מהשנה הבאה גם בחלק ממדינות ארה"ב), ממשקיעים שנתונים גם הם לרגולציה או צופים דרישה כזו בשנים הקרובות ומתוך הארגונים עצמם - מעובדים ומלקוחות.

"האתגר בקיימות הוא שזה מאוד רחב, ברור שכולם מדברים על פליטות וזיהום, אבל ארגון ממוצע צריך לעקוב אחרי עשרות ומאות אינדיקטורים - למשל אבטחת מידע, שוויון בשכר ועוד. בעולמות הטלקום, למשל, הנושאים הגדולים הם פרטיות מידע והתייעלות אנרגטית גם בהתנהלות מול ספקים והאתגר הוא להבין איזה אינדיקטורים לנהל בכלל. אנחנו עוזרים לארגונים לאתר בעיות, להציב יעדים ולבנות תכנית להשגתם. ואנחנו עושים את זה למאות מדדים שונים. אצל הלקוח האחרון שעבדנו איתו באנו עם 109 המלצות שונות לאקשן-אייטמס".

עמיאל: "היום ארגונים מסתכלים על עמידה בסטנדרטים כאלה כחובה, גם בגלל רגולציה אבל גם שבגלל שיש לחץ משמעותי מעובדים ולקוחות לקידום הנושא. וולמרט לדוגמה דורשת מכל אחד מהספקים שלה להציב יעדי קיימות"

"היום ארגונים מסתכלים על עמידה בסטנדרטים כאלה כחובה, גם בגלל רגולציה אבל גם שבגלל שיש לחץ משמעותי מעובדים ולקוחות לקידום הנושא. וולמרט לדוגמה דורשת מכל אחד מהספקים שלה להציב יעדי קיימות. זה בסיסי לכל לחברה ואם מסתכלים על השנים הבאות זה רק הולך להתעצם".

נכון שכולם צריכים לעמוד באותן דרישות שכר למשל, אבל בכל זאת יש הבדל בין חברות פיננסים לחברות ריטייל למשל ביעדים ובאתגרים לא?
"90% מהחברות הציבוריות בארה"ב מדווחות על הנושא וזה מאפשר לנו לנתח את המידע שקיים בחוץ ולהשוות אותו גם אל מול מתחרים בחברות אחרות באותו סקטור וגם - בנושאים ספציפיים - בין סקטורים ולהפיק משם את הבסט פרקטיס, אז אנחנו אגנוסטיים לתחום שבו הלקוח שלנו פעיל".

Continue AI הוקמה בינואר, גייסה את סבב הסיד כבר באפריל וינואר היו לה לקוחות משלמים ראשונים, מספר עמיאל. החברה מעסיקה היום 10 עובדים ופעילה בארה"ב ואירופה.

יש לכם תחרות?
"רוב החברות היום בתחום מתמקדות באיסוף מידע פנימי לשם דוחות וזה לא עוזר לארגונים בהכוונה של איזה מדדים למדוד ואיך לשפר אותם ואיזה הוראות לתת לצוותים השונים. אנחנו מתמקדים בבניית תובנות שמספקות להן מצפן אסטרטגי".

ואיך נראה היישום של זה?
"חברות רוצות ליישם כמה שיותר. בשלב הזה החברות אומרות לנו בכמה המלצות השתמשו ומה נשמר לשנה הבאה. כשיתחילו למדוד עוד שנה את הביצועים אפשר יהיה לראות גם מה הייתה ההשפעה".