כשאתם עושים הזמנה מהסופר באונליין, בצד השני ההזמנה נמצא מלקט שמקבל את רשימת הקניות שלכם ומתרוצץ ברחבי הסופר כדי לחפש וללקט את כל המוצרים בסל הקניות. ברור שכל סופר בעולם רוצה להפוך את התהליך הזה למהיר וללא חוסרים.
זה למשל אחד היישומים שהטכנולוגיה של חברת אוריינט מאפשרת – המלקט יקבל את כל המוצרים פרושים על פני מפה והוא יוכל ללקט אותם בצורה הרבה יותר הגיונית ופשוטה.
אוריינט הוקמה בשנת 2017 על ידי מיקי בלטר, המשמש כמנכ"ל ועמירם פריש, CTO, כשפריש קרא על היכולת להשתמש בשדה המגנטי של כדור הארץ כדי לזהות עיוותים שיוצרים מבנים. לקח להם ארבע שנים לפתח את הטכנולוגיה שהייחוד שלה הוא בכך שלא צריך להשתמש ב-wifi או בהתקנה של חומרה יקרה בתוך הבניין כדי לדעת מה מתרחש בו.
אז קודם הייתה לכם טכנולוגיה ואז חשבתם איך למצוא לה ייישומים מסחריים?
"ידענו מההתחלה שיש אין סוף יישומים והיה לנו ברור ששירותי מיקום מתוך מבנה זה הגביע הקדוש, זה שוק ענק אבל היה חשוב לנו לצאת עם הטכנולוגיה מהר למקומות ששם הבעיה הכי בוערת, ולקבל פידבק מהשוק איך לשפר אותה", מסביר בלטר, מנכ"ל ומייסד-שותף בחברה.
"אנשים התרגלו להשתמש ב-GPS אבל בתוך מבנה הוא נעלם ואין דרך טובה לספק שירותי מיקום בתוך בניינים. ב-99% מהבניינים בעולם אין שירותי מיקום כי הפתרונות הקיימים היום הם לא מדוייקים כמו שימוש ב-Wifi, או שהם דורשים התקנה של חומרה יקרה בבניין, שגם דורשת תחזוקה".
איזה עוד יישומים מסחרים יש לטכנולוגיה הזו?
"יש יישומים לכוחות חירום - כשצוות של כבאים נכנס למבנה הם נעלמים. יש לנו לקוח אמריקאי בתחום הביטחוני שמתשמש בטכנולוגיה כדי למפות את כל הכוחות בתוך מבנים ומחוצה להם".
אוריינט נותנת SDK ללקוחות והם מטמיעים אותו באפליקציות שלהם. לקוח של וולמרט למשל, לא צריך להוריד אפליקציה נוספת של אוריינט כדי להתמצא בחנות, הוא יכול לעשות זאת באמצעות האפליקציה של וולמרט.
לדברי בלטר, החברה יצאה לשוק ב-2021 ויש לה היום מעל עשרה לקוחות גדולים שמשלמים לפי מודל שהם מכנים Indore GPS as a service. כלומר, הלקוח משלם לפי מספר החנויות, ואם הלקוח הזה הוא סופר למשל, הוא ישלם לפי מספר החנויות שבו נעשה שימוש בטכנולוגיה. הוא מוסיף כי "מדובר כיום במאות רבים של לוקיישנים והכוונה להגדיל את השוק לעשרות אלפים בשנים הקרובות". בלטר לא מסגיר את גובה ההכנסות של החברה אבל מציין שמדובר במיליוני דולרים ב-2022.
עבור ההבטחה הזו גייסה Oriient סבב גיוס A בסכום של 11 מיליון דולר בהובלת OurCrowd. לסבב הצטרפו קרן ההשקעות Regal Four של משפחת ברן, ומשקיעים מסבב הסיד: F2 Venture Capital ,NGN Partners ו-Future Energy Ventures. הסבב הנוכחי מביא את סך ההשקעה בסטארט אפ מאז הקמתו ל-16 מיליון דולר.
"הגיוס נועד להגדיל את המו"פ, להרחיב השווקים הקיימים ולבנות צוות שיווק ומכירות בצפון אמריקה. התמקדנו בקמעונאות ואנחנו רוצים להתרחב לבניינים חכמים ובתי חולים כדי שפציינט יכנס לבית חולים וידע איך להגיע לחדר שהוא צריך הכי מהר ובלי לאחר לתור שלו. או כדי שאם צריך לשנע פציינט מחדר לחדר, מי שיטפל במשימה הזו הוא העובד שנמצא הכי קרוב אליה", מסביר בלטר.
מיקי בלטר, מנכ"ל: "אנחנו רוצים להתרחב לבניינים חכמים ובתי חולים כדי שפציינט יכנס לבית חולים וידע איך להגיע לחדר שהוא צריך הכי מהר ובלי לאחר לתור שלו"
אבל החזון של החברה הוא הרבה יותר גדול מהכוונה של לקוחות ומלקטים בתוך סופרים. "אנחנו רוצים למפות את כל הבניינים בעולם ולהפוך את זה לתשתית, כמו מפה, ואז נוכל לפתוח את זה לכל מי שצריך שירותי מיקום בכל בניין".
איך ממפים את כל המבנים בעולם?
"באמצעות קראוד סורסינג, כמו שוויז מיפו את כל הכבישים בעולם. בגלל שבפתרון שלנו אין חומרה ויש רק תוכנה שנמצאת בסמארטפון זה סקיילבילי. בשנה הבאה נצא לגיוס נוסף שיאפשר לנו למפות את כל העולם".