היום-יום של מפתחת מודרנית מורכב לא רק משורות קוד על מסך שחור, אלא גם מהרבה קריאה. "כדי להצליח כמפתח היום, לממש את האחריות והיעדים, הוא צריך לקיים תהליך למידה אישית מתמשך", מסביר נמרוד קרמר, מייסד משותף ומנכ"ל חברת דיילי.דב (daily.dev). "אבל זו הפכה משימה קשה כי יש המון מקורות מידע. פעם אנשים היו קונים ספר תכנות, היום הסביבה הפכה ל-overwhelming עם יוטיוב וערוצי דיסקורד וכדומה - לכן לוקח הרבה זמן ואנרגיה רק להישאר up to date - זו בעיה אמיתית של דיסקברי. אנחנו עוזרים להם להישאר מעודכנים ובחזית הטכנולוגית".
חברת דיילי.דב שהוקמה ב-2020, בתוף הקורונה, באה לסייע עם הבעיה הזו. "דיילי.דב זו רשת חברתית מקצועית שנוצרה במיוחד לקהילת המפתחים", אומר קרמר. "היא התחילה בתור פרויקט צד, אבל כמות המשתמשים והמעורבות שלהם שיכנעו אותנו ללכת על זה all in". אתר החברה נראה קצת שונה מרשת חברתית רגילה - הוא מחולק לפי נושאים, חלקם סופר מקצועיים, סוגיה ספציפית בפיית'ון, עד חדשות יותר רכות כמו קריסת בנק SVB ומה המשמעויות שלה זה לקהילת הטק.
"יש דיונים מהדברים הכי בסיסיים כמו איך לגשת לראיון עבודה ועד הדברים הכי מתקדמים של קונפיגורציות ענן. הגרנולריות, המיקרו-קהילות והנישתיות של התחום - מקשים על קהילה כזו להתפתח ברשתות החברתיות המסורתיות", אומר קרמר, "מגוון הנושאים רחב, יש דיונים ציבוריים, אבל אפשר ליצור קבוצות סביב נושאים חדשים או לתקשר ישירות עם משתמש. מלבד זה הוספנו גיימיפיקציה לדיילי.דב עם 'באדג'ים' שמקבלים, ואפשר להשוויץ גם בהיסטוריית הקריאה שלך ובאילו נושאים אתה מעודכן".
נמרוד קרמר: "דיילי.דב זו רשת חברתית מקצועית שנוצרה במיוחד לקהילת המפתחים. היא התחילה בתור פרויקט צד, אבל כמות המשתמשים והמעורבות שלהם שיכנעו אותנו ללכת על זה all in"
יש לדיילי.דב מאות אלפי משתמשים, לא מספר גבוה עבור רשת חברתית או אתר מדיה, אבל הקהילה מספיק ממוקדת (ועשירה) כדי למשוך מפרסמים. "יש מאות אלפי מפתחים שדיילי.דב היא בית עבורם", אומר קרמר. "מעל 90% מהמשתמשים בפלטפורמה עושים זאת דרך תוסף דפדפן שקובע את דיילי.דב בתור דף הבית בכל פעם שהם פותחים טאב חדש. אנחנו מוודאים שהפרסומות יהיו סופר רלוונטיות למפתחים, כי פרסומת שמופיעה במקום הנכון בזמן הנכון היא תוכן איכותי. אנחנו רואים יוזרים ששומרים פרסומות ברשימת הקריאה כדי להכיר כלים חדשים. יש הרבה חברות בעולם הפיתוח שצומחות מלמטה - PLG - ולכן הן רוצות לקדם את עצמן אצלנו".
התחרות של דיילי.דב לא פשוטה והיא מתחרה מצד אחד ברשתות חברתיות מסורתיות כמו פייסבוק (או רדיט, או דיסקורד) שיש בהן קהילות, ומן הצד השני בפורומים מקצועיים המוכר בהם הוא Stack Overflow. אך לטענת קרמר החברה מצאה את הבידול שלה: "ל-Stack Overflow אתה מגיע כדי לפתור בעיה ספציפית בקוד, אלינו מגיעים כדי לגלות דברים ולהשתפר בעבודה" .
דיילי.דב התחילה כבוטסטראפ - חברה ללא גיוס הון חיצוני שמממנת את עצמה. כעת, לצרכי גידול, דיילי.דב משלימה סבב גיוס הון של 11 מיליון דולר - סכום גדול לסבב הנבטה. "החלטנו לקבל השקעה חיצונית כדי לחזק את הנטוורק אפקט, להעמיק את המוצר והערך שלו, ולהכניס עוד פיצ'רים לקבוצות וקהילות ובשביל זה צריך להגדיל את צוותי הפיתוח והדייזין", מסביר קרמר.
את סבב הגיוס הובילה קרן Aleph ובהשתתפות Jibe Ventures ו-Secret Chord Ventures, לצד משקיעים פרטיים בהם אריאל מייסלוס, אמיר שבט, דן אבלגון ובכירים נוספים בהייטק. "לא קל לפצח את הקוד של כמה מהמתכנתים הטובים בעולם, לשמור אותם מעורבים ופעילים בפיתוח של הפלטפורמה וכן בצמיחה מקצועית של מפתחים אחרים", מסר מייקל אייזנברג, שותף מנהל בקרן אלף.
דיילי.דב מעסיקה 16 עובדים, בלי מטר רבוע אחד של משרד. "אין לנו משרדים מההתחלה, כי קמנו בקורונה אבל המשכנו כך כהחלטה אסטרטגית ויש לנו עובדים בישראל, אנגליה, קרואטיה, הולנד, ליטא הפיליפינים ועוד מקומות - אנחנו מאוד מאמינים בדבר הזה", מסביר קרמר. לטענתו, העבודה במוד remote מאפשרת לחברה יותר פרודוקטיביות וגישה לטאלנט יותר רחב. "כל הצוות היה לאחרונה בארץ לאוף סייט שנתי ובחברה מרוחקת זה באמת מרגש - אתה רואה מי גבוה ומי נמוך. ואנחנו עושים עוד מפגשים צוותים", מסביר קרמר. בנוסף, דיילי.דב היא מוצר בקוד פתוח, מה שמאפשר לקהילה, המשתמשים, להציע פיצ'רים ושיפורים נוספים במוצר.