נכנסתם לפייסבוק ואף חבר שלכם לא פנוי לשוחח? במטא מצאו לזה פיתרון: בקרוב תוכלו לדבר עם חברים שלא קיימים, ואפילו לבחור איזה אופי יהיה להם.
חברת מטא מתכננת לשחרר כלי AI חדשים שישתלבו בתוך פייסבוק,על פי דיווח של FT. מדובר בשורה של צ'אטבוטים, שלכל מהם תהיה אישיות מיוחדת, והמשתמשים יוכלו לבחור עם מי לשוחח בכל פעם.
הצ'אטבוטים אמורים להיות אנושיים ככל הניתן, בניגוד לצ'אטבוטים כמו ChatGPT של OpenAI או בארד של גוגל, שאין להם אישיות והם אמורים רק לענות על שאלות ולמלא משימות, הצ'אטבוטים של מטא נועדו לחקות התנהגות אנושית, כל זה בניסיון להעלות את זמן השימוש של משתמשי פייסבוק בפלטפורמה. הפיצ'ר החדש יושק כבר בספטמבר, בשלב זה רק באנגלית.
הצ'אטבוטים אמורים להיות אנושיים ככל הניתן, בניגוד לצ'אטבוטים כמו ChatGPT של OpenAI או בארד של גוגל, שאין להם אישיות והם אמורים רק לענות על שאלות ולמלא משימות
המשתמשים יוכלו לבחור בין שורה של פרסונות שונות של צ'אטבוטים, ביניהם צ'אטבוט שאוהב לטייל ויכול לתת טיפים לטיולים ברחבי העולם, צ'אטבוט שאוהב גלישת גלים, ואפילו צ'אטבוט שמדבר כמו נשיא ארה"ב לשעבר, אברהם לינקולן. הצ'אטבוטים יוכלו גם לחפש מידע ברשת ולהמליץ על תוכן בתוך פייסבוק.
הדיווח מגיע על רקע הניסיון של החברה לגרום למשתמשים לבלות יותר זמן בשירותים שלה. אפליקציית ת'רדס, שהושקה רק בחודש שעבר, ספגה ירידה של למעלה מ-60% בזמן השימוש של משתמשים באפליקציה, זאת למרות שהגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך שבוע. יתכן והצ'אטבוטים החדשים יוכלו להשתלב בעתיד גם בת'רדס, למרות שמדובר עדיין באפליקציה "רזה" שכוללת מעט מאוד פיצ'רים.
צ'אטבוט של אילון מאסק
מעבר לעובדה שהצ'אטבוטים החדשים יוכלו להעלות את זמן השימוש בפלטפורמות של מטא, הם אמורים גם לאסוף הרבה מידע אישי על משתמשים, שאותו יהיה ניתן למכור כמובן למפרסמים בהמשך. מומחים העלו חששות מפני כמות המידע שהצ'אטבוטים האלה יוכלו לשמור לטובת שימוש עתידי.
הצ'אטבוטים של מטא יהוו תחרות ישירה לשירותים אחרים שכבר עכשיו מציעים חברים וירטואלים. אחד המוכרים שבהם שייך לחברת רפליקה, שמציעה גם לעצב את החבר הווירטואלי, גם לבחור את מאפייני האישיות שלו וגם לדבר איתו באופן חופשי בעזרת טקסט.
חברת Charecter.ai פיתחה צ'אטבוטים שמחקים דמויות, כמו צ'אטבוט של אילון מאסק או צ'אטבוט של סופר מריו. חברת סנאפ השיקה גם היא חבר וירטואלי בתוך האפליקציה שלה, שנקרא My AI, אך למרות שהוא זכה להרבה מאוד אינטרקציות בחודש הראשון להשקתו, המשתמשים לא אהבו אותו והחלו לפרסם ביקורות שליליות על האפליקציה.
במטא מקווים להשיק את הצ'אטבוטים החדשים בכנס המפתחים של החברה בספטמבר ולאפשר למפתחים להכיר את הפרסונות השונות. לא ברור מתי הפרסונות יושקו לציבור הרחב, וייתכן שבמטא יצטרכו לטפל במספר אתגרים רציניים לפני שיוכלו לשחרר את הפיצ'ר החדש לציבור. אחד האתגרים האלה יהיה לדאוג שהפרסונות החדשות יהיו נייטרליות בכל הקשור לפוליטיקה, ולא ינסו להטות את הדעה של המשתמשים לכיוון כזה או אחר.