טיקטוק מתמודדת עם שחיקת משתמשים ונאלצת למצוא אסטרטגיות חדשות על מנת להישאר פופולרית: הצמיחה המואצת שחוותה האפליקציה בתקופת הסגרים והקורונה נחלשת, ומספר המשתמשים החודשיים בטיקטוק בסוף השנה שעברה היה נמוך ב-3.5% ממספרם בתחילת השנה, כך לפי הערכות Data.ai. הסיבה לירידה היא המתחרות אינסטגרם ויוטיוב, שאימצו את סגנון הסרטונים הקצרים האנכיים בפלטפורמות שלהן, ומשכו אליהן גם משתמשים וגם יוצרים.
לפי דיווח האינפורמיישן אתמול, מהלך שטיקטוק בוחנת כעת הוא מתן אפשרות גישה לסרטונים מסויימים רק מאחורי חומת תשלום של דולר אחד - מה שיאפשר ליוצרים להרוויח יותר מהפלטפורמה. בכך היא מקווה להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב קהל בוגר, משום שחומת התשלום עשויה למשוך יוצרים שיוכלו לפרסם תוכן מהוקצע יותר. זאת להבדיל מתכנים גולמיים יחסית שערוכים בחובבנות, שמאפיינים את מרבית הסרטונים הקצרים שקיימים כיום ברשת החברתית.
באמצעות חומת תשלום טיקטוק מקווה להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב קהל בוגר, משום שחומת התשלום עשויה למשוך יוצרים שיוכלו לפרסם תוכן מהוקצע יותר - זאת להבדיל מתכנים גולמיים שערוכים בחובבנות, שמאפיינים את מרבית הסרטונים הקצרים שקיימים כיום
בונסף, לפי הדיווח אתמול, טיקטוק עובדת כעת על תכנית תמריצים חדשה, שתפיק הכנסות גבוהות יותר ליוצרים - אם כי פחות מהם יוכלו ליהנות ממנה, עם הקשחת רף לזכאות להיכלל בתכנית. זה ייקבע על החל מ-100,000 עוקבים, לעומת התכנית הקודמת שדרשה מינימום של 10,000 עוקבים. קרן התמריצים החדשה עשויה להיות מושקת בארה"ב כבר בחודש הבא, לפי האינפורמיישן.
מנכ"ל טיקטוק יופיע בקונגרס
במקביל לאתגרי הצמיחה העסקיים, טיקטוק ממשיכה להיאבק בחזית נוספת בארה"ב. הביקורת כלפי טיקטוק, השייכת לחברה סינית, מצד הממשל האמריקאי נוגעת לאיום על הביטחון הלאומי. זאת בגלל חשש שהאפליקציה עוקבת אחרי אזרחים ומשדרת נתונים לממשל הסיני.
הקריאות למכור את טיקטוק לחברה אמריקאית או להגביל אותה באופן משמעותי, שהחלו כבר ימי טראמפ, התחלפו בהצעות קונקרטיות בחודשים האחרונים, עם התגברות הפופולריות של אפליקציית הסרטונים הקצרים. כמה מדינות ברחבי ארה"ב אסרו בזו אחר זו על שימוש באפליקציה במכשירים של עובדי ציבור ובשבוע האחרון הסנאטור מארקו רוביו, שמרבה להתבטא נגד טיקטוק, פרסם הצעה מחודשת לחקיקה שתחסום את טיקטוק בארה"ב - אלא אם תנתק בפועל את קשריה עם סין, כך לפי דיווח CNN.
לפי דיווח ה-WSJ, בחודש הבא צפוי מנכ"ל טיקטוק בארה"ב, שו זי צ'ו, להופיע בפני ועדה בקונגרס האמריקאי, שם ינסה להפיג את החשש סביב נושאי גישה למידע על אזרחים, השפעת הצעות תוכן של האלגורתים על בני נוער וטענות על קידום תעמולה.