סקר חדש מצביע על כך שכמעט שליש מהעובדים בארה"ב כבר עושים שימוש בבינה מלאכותית וספציפית בצ'אטבוט ChatGPT למטרות עבודה. למרות שכלי בינה מלאכותית פתוחים לקהל הרחב וזמינים בחינם או במינוי בתשלום, עדיין לא ברור לכלל העובדים מהי המדיניות של המעסיקים שלהם לגבי השימוש בה.
לפי הסקר של רויטרס בשילוב חברת מחקרי השוק Ipsos בקרב 2,625 עובדים בחודש האחרון, 28% דיווחו שהשתמשו ב-ChatGPT בקביעות בעבודה במהלך שבוע לפחות בחודש האחרון. 22% דיווחו שהמעסיק שלהם מאשר שימוש בכלים מהסוג באופן מפורש, 10% דיווחו שקיים איסור מפורש בשימוש בכלי AI בעבודה ו-25% לא היו בטוחים אם החברה שלהם מאשרת שימוש בטכנולוגיה. לא ברור כמה מהעובדים עושים שימוש בכלי AI שהמעסיקים מעמידים לרשותם, וכמה בחשבונות פרטיים משלהם. בקרב חלק מהמעסיקים קיים חשש שעובדים יזינו מידע רגיש לכלי בינה מלאכותית שונים מבלי להיות בטוחים מה נעשה בדיוק עם המידע הזה ולמה הוא משמש.
בקרב חלק מהמעסיקים קיים חשש שעובדים יזינו מידע רגיש לכלי בינה מלאכותית שונים מבלי להיות בטוחים מה נעשה בדיוק עם המידע הזה ולמה הוא משמש
עובד של אפליקציית טינדר העיד שהוא ומספר לא ידוע של עמיתים עושים שימוש בצ'אטבוט ל"משימות לא מזיקות", כמו כתיבת מיילים לזימונים לפגישות, הזמנות או מכתבי פרידה כשמישהו עוזב, למרות שהחברה לא מתירה שימוש ב-ChatGPT. העובדים עוקפים את האיסור בכך שהם עושים שימוש גנרי בצ'אטבוט באופן שלא חושף שהם בטינדר. גם בסמסונג אסרו במאי האחרון על השימוש ב-AI בקרב העובדים עד להודעה חדשה. לפי הצהרת החברה מאוגוסט, היא עדיין עובדת על מציאת אמצעים ליצירת סביבה מאובטחת לשימוש בבינה מלאכותית לשיפור הפרודוקטיביות והיעילות של עובדים.
"המאמצים המוקדמים"
לפי סקר נוסף של Ipsos, קיימים שישה סוגי שימושים עיקריים בקרב משתמשי AI המוגדרים 'מאמצים מוקדמים' (Early Adopters), או אלה שמיהרו להתנסות בכלים שונים לצרכים אישיים או צרכי עבודה שהפכו לזמינים לציבור לפני פחות משנה. סקר על כ-1000 משתמשי AI גנרטיבית בגילאי 18-65 בארה"ב בדק מהם השימושים הנפוצים בה. בראש הטבלה: 49% ממשתמשי AI עושים זאת לחיפוש מידע, 44% ללימוד דברים חדשים, ו-48% משתמשים ב-AI למטרות בידור והנאה.
49% ממשתמשי AI עושים זאת לחיפוש מידע, 44% ללימוד דברים חדשים, ו-48% משתמשים ב-AI למטרות בידור והנאה
כרבע מהמשתמשים מנצלים את ה-AI לטובת מטלות ופרויקטים כתובים כמו ניסוח אימיילים, כתיבת פוסטים לבלוג או לרשתות חברתיות ומשימות כתיבה נוספות לצורכי עבודה. שימושים ב-AI למטרות יצירתיות נפוצים גם הם: 36% העידו שהשתמשו בה לחשיבה/סיעור מוחות, 31% ליצירת תמונות או וידאו ו-30% לצורך כתיבה יצירתית של סיפורים או שירים. 18% מהנסקרים השתמשו ב-AI לתכנות, וכרבע עושים בה שימוש לאנליזה וניתוח נתונים או לסיכום נושאים מורכבים.
על בסיס תדירות השימוש ותיעדוף משימות מסוימות על פני אחרות הסקר מצא שניתן לחלק את משתמשי ה-AI ל-6 קבוצות: חוקרים, יוצרים, מייעלים (optimizers), חלוצים, מגינים ומשתמשים להנאה. המשתמשים הכבדים ביותר בבינה המלאכותית הם קבוצת החלוצים שנלהבים להתנסות ולהבין את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשות, וקבוצת היוצרים שמחפשת דרך להגביר ולהעשיר את השאיפות שלהם בתחומם.