לא, מכוניות טסלה אינן אוטונומיות לחלוטין ולכן אינן אחראיות על תאונות - כך קבע בית המשפט בניצחון חשוב לחברת המכוניות. המקרה, שהגיע לבית המשפט ב-2020 והוכרע כעת, נוגע לתאונת דרכים שהתרחשה ב-2019. רכבה של נהגת מדגם S של טסלה סטה לשוליים, כשמצב ה"נהג האוטומטי" מופעל. כתוצאה מהפגיעה נפתחו כריות האוויר של הרכב והנהגת ספגה שבר בלסת, איבדה שיניים ונגרמה פגיעה עצבית לפניה.
לאור זאת עלתה השאלה האם ניתן לצפות מהטסלה להיות אוטונומית - והאם טסלה טענה מול הלקוחות שהרכב יכול לנהוג את עצמו ללא מגע יד אדם. כעת, חבר מושבעים קבע שהתשובה לכך היא שלילית והאשמה בתאונה טמונה בהיסח הדעת של הנהגת ולא בכשל של המערכת.
בית המשפט סבור כי החברה הזהירה את הלקוחות בבירור בנוגע לנהיגה במצב אוטומטי. לפי מה שנמסר לרויטרס, חבר המושבעים הגיעה למסקנה שטסלה הבהירה באופן מספק שמערכת הנהיגה האוטומטית אינה מערכת אוטונומית לחלוטין. במהלך המשפט, שהתנהל בקליפורניה בסוף השבוע האחרון, גם לא נמצא כשל בטיחותי בפיצ'ר, ונקבע כי הנהגת לא זכאית לפיצוי כלשהו.
נציג חבר המושבעים אמר שבעוד שהם מצרים על התאונה שקרתה לנהגת, בסופו של דבר המסקנה אליה הגיעו היא שמה שאירע אינו באשמת הנהג האוטומטי: "ה'אוטופילוט' הוא סיוע אוטומטי", הדגיש ביהמ"ש, "והם (טסלה, ד"א) התעקשו שהנהג צריך להיות ער למתרחש כל הזמן". נציגה נוספת של חבר המושבעים אמרה שמערכת האוטופיילוט מתריעה בפני נהגים באופן קולי או חזותי כשהם לא בשליטה מספקת על הדרך. מעורך דינה של הנהגת נמסר שהיא קיבלה התרעה כזו פחות משניה בטרם התרחשה התאונה וכי לאור זאת, לא התאפשר לה להגיב בזמן אמת.
זו הכרעה משמעותית לחברת הרכבים לאור העובדה שמהנדס לשעבר בטסלה מסר עדות בתחילת השנה שלפיה נטען שטסלה הציגה יכולות נהיגה אוטונומית בסרטון מ-2016 - שלא היו קיימות במציאות. הסרטון קודם דאז על ידי מנכ"ל החברה אילון מאסק בטוויטר, תחת הכותרת "טסלה נוהגת בעצמה" וקיים עדיין באתר החברה.
בשיחת המשקיעים בשבוע שעבר, לאחר פרסום הדוחות של טסלה, אמר מאסק כי "אנו מצפים שכלי הרכב שלנו יוכלו לאורך זמן לייצר רווח משמעותי באמצעות אוטונומיה. אנו מאמינים שעדיף למכור מספר רב של מכוניות ברווח נמוך יותר ובעתיד לקצור רווח גבוה יותר, מכיוון שאנו משכללים את יכולות האוטונומיה". לדבריו, נהיגה אוטונומית לחלוטין נמאצ בטווח של העתיד הקרוב מאוד.